Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

wild-flower

wild-flower

23-11-2022 om 13:23 Topicstarter

Lollypopje schreef op 23-11-2022 om 13:12:

Niet iedereen zit in dezelfde luxe positie als jij. Sterker, heel erg veel mensen zitten dat niet. Die kunnen zich er niet op voorbereiden, behalve dan leren tegen een woning van 15 graden of minder te kunnen.

Veel mensen die huren vallen in deze categorie ben ik bang .

Lollypopje schreef op 23-11-2022 om 13:12:

[..]

Tja, ik zal waarschijnlijk nooit een huis kunnen kopen en woon in een aftandse etage waar ik inclusief huur. Ik begin nu eindelijk in de buurt te komen van kans op een fatsoenlijke sociale huurwoning, maar met die gasprijzen gaat dat feest aan mijn neus voorbij, want dan kan ik het simpelweg niet betalen.

Niet iedereen zit in dezelfde luxe positie als jij. Sterker, heel erg veel mensen zitten dat niet. Die kunnen zich er niet op voorbereiden, behalve dan leren tegen een woning van 15 of lager graden te kunnen.

De overheid zou verhuurders moeten verplichten om goede isolerende maatregelen te treffen. In mijn woonplaats heeft de woningbouwvereniging de laatste jaren al veel huizen goed geïsoleerd.  Hopelijk komt er op jouw weg ook een goed geïsoleerde sociale huurwoningen.

wild-flower schreef op 23-11-2022 om 13:23:

[..]

Veel mensen die huren vallen in deze categorie ben ik bang .

Klopt en ook niet iedereen met een eigen huis, heeft het geld om zulke maatregelen te nemen. Je gewoon maar moeten voorbereiden is dan ook veel te makkelijk gesteld als je toevallig tot de groep behoort die daar wel het geld voor heeft.

De mensen die dat niet kunnen betalen zullen er financieel dus alleen maar op achteruit gaan en het nog zwaarder krijgen.

Neeee mijn bakker stopt ermee 

wild-flower

wild-flower

23-11-2022 om 14:37 Topicstarter

Broodtrommel schreef op 23-11-2022 om 14:28:

Neeee mijn bakker stopt ermee

Mug schreef op 23-11-2022 om 10:27:

[..]

Ik las ergens dat Eneco het pas op de 30e stort, dus ik wacht nog af.

Ik heb het van Eneco vorige week al ontvangen

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-11-2022 om 16:20

Herfstappeltaart schreef op 23-11-2022 om 10:23:

[..]

Wij vorige week donderdag. (je bedoelt toch de 190 euro?)

ja die bedoel ik. Ik zit bij Essent

Zojuist de nieuwe tarieven van Essent ontvangen. Die van per 1 januari. Zonder prijsplafond zijn de tarieven gewoon 2x zo hoog straks. Dus als dit ook de prijzen zijn voor 2024.. OMG. 

Friezinnetje schreef op 23-11-2022 om 16:20:

[..]

ja die bedoel ik. Ik zit bij Essent

Ik heb deze compensatie gisteren gestort gekregen van Essent.

Ik heb ook de compensatie(Essent) gehad, deze houd ik zelf. Want ik zet dit op de spaarrekening. Ik verwacht dat dit in de toekomst nog wel handig gaat zijn.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-11-2022 om 17:45

MidasWolf schreef op 23-11-2022 om 17:35:

Ik heb ook de compensatie(Essent) gehad, deze houd ik zelf. Want ik dit zet ik op de spaarrekening. Ik verwacht dat dit in de toekomst nog wel handig gaat zijn.

snap ik. Ik heb nog een vast contract tot aug 2026. 

Friezinnetje schreef op 23-11-2022 om 17:45:

[..]

snap ik. Ik heb nog een vast contract tot aug 2026.

Dat is alvast mooie meegenomen  Friezinnetje 

Ik tot aug 2025 nu kan ik nog sparen en geld wegzetten op de spaar rekening. Na het aflopen van mijn vaste contract is dat de vraag. Dat is moeilijk te zeggen wat de ontwikkelingen op dat moment doen/inflatie prijzen, economische moeilijke tijden of niet.

Daarnaast geen koophuis dus mijn vaste lasten(huur)worden op moment eerder meer dan minder.

Die van mij loopt eind december af. Het zal me benieuwen. 

Milala schreef op 23-11-2022 om 17:29:

Zojuist de nieuwe tarieven van Essent ontvangen. Die van per 1 januari. Zonder prijsplafond zijn de tarieven gewoon 2x zo hoog straks. Dus als dit ook de prijzen zijn voor 2024.. OMG.

Twee keer zo hoog als nu? Stroom is nu 80 cent, is het dan 1,60? Wow dat is wel heftig.

TanSwallow86

TanSwallow86

23-11-2022 om 18:57

Engie stort het eind november. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.