Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Daglichtlamp schreef op 10-11-2022 om 19:38:

Ook voor de mensen met blokverwarming komt er een oplossing: https://www.ad.nl/politiek/ook-energiecompensatie-voor-huishoudens-die-verwarming-delen~acc15653/

Ik heb weliswaar blokverwarming met gas, maar wel een eigen electra-aansluiting, waar de compensatieregeling voor geldt.

amarna schreef op 11-11-2022 om 11:54:

[..]

Ik heb weliswaar blokverwarming met gas, maar wel een eigen electra-aansluiting, waar de compensatieregeling voor geldt.

Je bedoelt de 190 euro voor november en december.  Dit gaat over het prijsplafond vanaf 1 januari.  Daarvoor was bij blokverwarming nog niets geregeld.

Daglichtlamp schreef op 11-11-2022 om 12:10:

[..]

Je bedoelt de 190 euro voor november en december. Dit gaat over het prijsplafond vanaf 1 januari. Daarvoor was bij blokverwarming nog niets geregeld.

Inderdaad!  Ik las te snel.

Nu nog duimen dat alles er goed en snel doorheen komt!

Het vreemde is dat ik, en dat is natuurlijk alleen mijn eigen waarneming, het nog nooit zo druk in de horeca heb ervaren als nu. In mijn provinciestad was er woensdag, rond lunchtijd, met moeite een plekje te vinden. Alles al gereserveerd, dat maakte ik een paar jaar geleden niet mee. 

Er zijn miljoenen Nederlands die nergens last van hebben. Ik ken in mijn omgeving niemand die niet meer rond kan komen. Die gaan dus ook allemaal gewoon naar de horeca. 
Hier in de stad ook steeds erg druk in de horeca.

Ik ken in mijn omgeving ook niemand. Iedereen consumeert tegen de klippen op. Toch raar, zo’n paralelle werkelijkheden.

Ik zie het helaas wel, ook in familie kring helaas.

Ik ga regelmatig uit eten maar moet altijd wel van te voren reserveren want anders pak je ernaast. Ergens gaan lunchen lukt wel zonder te reserveren. 

April2021 schreef op 12-11-2022 om 17:06:

Er zijn miljoenen Nederlands die nergens last van hebben. Ik ken in mijn omgeving niemand die niet meer rond kan komen. Die gaan dus ook allemaal gewoon naar de horeca.
Hier in de stad ook steeds erg druk in de horeca.

En ik ken er genoeg die niet echt kunnen rondkomen. Sommigen in de WSNP, sommige in de WIA, in de Wajong, in de bijstand, gewoon weinig loon, wonen in een huis met een laag energie label, maar ook in hoog energie label die ook hoge energie kosten hebben en niet rond kunnen komen. Ik help ze waar ik kan. En hele vrachten met mensen die er geen last hebben maar nu wel klagen over de brandstof prijzen omdat hun auto 1 op 5 rijdt. Ja keuzes uit het verleden werken door in het heden.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

12-11-2022 om 17:34

Mijn kind heeft best wel wat vriendjes die in de kou zitten op dit moment. Ouders die de verwarming niet hoger zeggen dan 17 graden brr. Van sommige weet ik dat ze wel doorgaan met borrels en etentjes. 
Ikzelf vind het een onbegrijpelijke keus. 

Paracelsus schreef op 12-11-2022 om 17:34:

Mijn kind heeft best wel wat vriendjes die in de kou zitten op dit moment. Ouders die de verwarming niet hoger zeggen dan 17 graden brr. Van sommige weet ik dat ze wel doorgaan met borrels en etentjes.
Ikzelf vind het een onbegrijpelijke keus.

Misschien vinden ze 17 graden wel lekker. Die van mij staat ook niet ook hoger, vrijwillige keus. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.