Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
Peaches
27-10-2022 om 17:18
Energiedirect verrekent het en maakt het eventuele restant diezelfde maand over.
MidasWolf
27-10-2022 om 21:24
https://nos.nl/artikel/2449991-aluminiumsmelterij-aldel-failliet-genekt-door-de-hoge-energieprijzen.
Dan nog de vele kleine (familie) bedrijven die vaak alleen in de lokale media genoemd worden.
Tuinfluiter
27-10-2022 om 21:30
MidasWolf schreef op 27-10-2022 om 21:24:
https://nos.nl/artikel/2449991-aluminiumsmelterij-aldel-failliet-genekt-door-de-hoge-energieprijzen.
Dan nog de vele kleine (familie) bedrijven die vaak alleen in de lokale media genoemd worden.
Heel zuur bij ons is de plaatselijke bakker gestopt. Hij had energie zuinige ovens en kwam daardoor niet in aanmerking voor steun maar de lasten waren voor hem te hoog.
Daglichtlamp
27-10-2022 om 21:31
MidasWolf schreef op 27-10-2022 om 21:24:
Dit is al de derde keer dat ze failliet gaan. Dat kun je niet alleen wijten aan de huidige crisis.
MidasWolf
27-10-2022 om 21:33
Tuinfluiter schreef op 27-10-2022 om 21:30:
[..]
Heel zuur bij ons is de plaatselijke bakker gestopt. Hij had energie zuinige ovens en kwam daardoor niet in aanmerking voor steun maar de lasten waren voor hem te hoog.
En vaak zijn dit ook bedrijven die al heel lang bestaan en ondernemen en veelal ook financieel gezond waren voor dit alles gebeurde. Net opgekrabbeld na Corona en dan dit, begrijpelijk dat de buffers dan nog niet heel hoog zijn.
MidasWolf
27-10-2022 om 21:35
Daglichtlamp schreef op 27-10-2022 om 21:31:
[..]
Dit is al de derde keer dat ze failliet gaan. Dat kun je niet alleen wijten aan de huidige crisis.
Zij misschien niet, er zijn in andere branches genoeg bedrijven die financieel gezond waren voor dit speelde.
Mede door de Corona crisis zijn de buffers ook lager wellicht hadden anders meer bedrijven het langer volgehouden.
Zelfs dat is moeilijk houdbaar met de extreme stijgingen van de afgelopen tijd.
Tuinfluiter
27-10-2022 om 21:38
MidasWolf schreef op 27-10-2022 om 21:33:
[..]
En vaak zijn dit ook bedrijven die al heel lang bestaan en ondernemen en veelal ook financieel gezond waren voor dit alles gebeurde. Net opgekrabbeld na Corona en dan dit, begrijpelijk dat de buffers dan nog niet heel hoog zijn.
Klopt was een gezond bedrijf met erg lekker brood. Hij is ook niet failliet maar gestopt om erger te voorkomen. Ik vind het heel erg jammer dat zulke bedrijven verdwijnen.
Daglichtlamp
27-10-2022 om 21:38
MidasWolf schreef op 27-10-2022 om 21:33:
[..]
Hoe hadden bakkers last van corona? In tegenstelling tot horeca hoefden zij niet dicht.
Tuinfluiter
27-10-2022 om 21:42
Daglichtlamp schreef op 27-10-2022 om 21:38:
[..]
Hoe hadden bakkers last van corona? In tegenstelling tot horeca hoefden zij niet dicht.
Deze bakker leverde ook veel aan de horeca dus toen ook minder inkomsten. Hij verkocht in de winkel natuurlijk wel gewoon brood en gebak.
MidasWolf
27-10-2022 om 21:45
Daglichtlamp schreef op 27-10-2022 om 21:38:
[..]
Ouderen mensen bleven meer thuis, toch wel een belangrijke doelgroep voor bakkers net als op de markten daar zie je ook veel ouder publiek.
Daarnaast gingen veel mensen in Corona tijd zelf aan de slag om dingen te koken en bakken want tijd genoeg. Mensen waren ook veel thuis. Je kon tijdens de lockdowns toch weinig anders doen.
Een periode(voorjaar 2020)was het ook onzeker hoe het virus impact ging hebben op de maatschappij, het was nog onbekend wat de gevolgen van dit virus konden zijn, dat maakt mensen onzeker meer goedkopere aankopen in supermarkt.
redbulletje
27-10-2022 om 22:14
Ik maak me zorgen over de dieselsituatie. De hele maatschappij is afhankelijk van diesel. Vrachtwagens zorgen er immers voor dat voedsel en goederen geleverd worden.
HerrBlitz
27-10-2022 om 22:29
redbulletje schreef op 27-10-2022 om 22:14:
Ik maak me zorgen over de dieselsituatie. De hele maatschappij is afhankelijk van diesel. Vrachtwagens zorgen er immers voor dat voedsel en goederen geleverd worden.
Wat is de dieselsituatie?
HerrBlitz
27-10-2022 om 22:36
redbulletje schreef op 27-10-2022 om 22:30:
Google op dieseltekort dreigt
Ai, dat is volledig langs me heengegaan.
Dat kan zeker een probleem worden, alhoewel NL een grote voorraad heeft las ik.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.