Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Valdemar schreef op 07-10-2022 om 12:03:

[..]

Daar moestuinieren eeuwenlang een middel was om huishoudens te ondersteunen, denk ik dat het hier prima thuishoort. Misschien nog meer dan de passieve houding waarbij je alles verwacht van de overheid.

Wat is dit nou voor een flauwe reactie joh.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

07-10-2022 om 12:40

Dat moestuinen is ook duur met al die potjes uitkoken. Of kan dat ook op een goedkope manier? Ik zal het vast gaan lezen in het moestuinentopic

Elaine68 schreef op 07-10-2022 om 12:40:

Dat moestuinen is ook duur met al die potjes uitkoken. Of kan dat ook op een goedkope manier? Ik zal het vast gaan lezen in het moestuinentopic

Men neme een grote pan water en doet daar flink wat potjes in aan de kook brengen en dan laten staan of je zet ze in de oven op 120 graden en laat ze daar minimaal 10 minuten in staan.

Je moet het niet potje voor potje gaan doen, dan is het duur.

Paracelsus schreef op 07-10-2022 om 12:09:

[..]

Klopt! Al Is het wel overzichtelijker om dit op een apart topic te hebben. Besparen via moestuinieren oid?

Dat zie ik liever een algemeen moestuin topic over alles wat daarbij hoort, met als subonderdeel besparen via de moestuin. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

07-10-2022 om 12:46

MidasWolf schreef op 07-10-2022 om 12:45:

[..]

Dat zie ik liever een algemeen moestuin topic over alles wat daarbij hoort, met als subonderdeel besparen via de moestuin.

Ik zeg: doen 👍

Mug schreef op 07-10-2022 om 12:46:

[..]

Ik zeg: doen 👍

Ben nu aan het werk, mocht het topic er in de loop van de week niet zijn dan zal ik er wel een openen. 

wild-flower

wild-flower

07-10-2022 om 12:48 Topicstarter

De gasprijs daalde afgelopen week, van 207 euro per megawattuur naar 173 euro. Al langere tijd wordt gas goedkoper. Eind augustus was er nog een piekprijs van zo'n 340 euro per megawattuur. Inmiddels is dat dus gehalveerd.

https://www.nu.nl/economie/6228483/energie-update-zo-gaat-het-met-de-gasprijs.html#nujij

LostJellyfish83

LostJellyfish83

07-10-2022 om 12:51

wild-flower schreef op 07-10-2022 om 12:48:

De gasprijs daalde afgelopen week, van 207 euro per megawattuur naar 173 euro. Al langere tijd wordt gas goedkoper. Eind augustus was er nog een piekprijs van zo'n 340 euro per megawattuur. Inmiddels is dat dus gehalveerd.

https://www.nu.nl/economie/6228483/energie-update-zo-gaat-het-met-de-gasprijs.html#nujij

Best jammer dat mijn nieuwe maandbedrag gebaseerd is op de prijs van augustus. Gelukkig krijgen we over 3 maanden alweer een wijziging. 

Mug schreef op 07-10-2022 om 12:51:

[..]

Best jammer dat mijn nieuwe maandbedrag gebaseerd is op de prijs van augustus. Gelukkig krijgen we over 3 maanden alweer een wijziging.

Ik hoorde laatst een deskundige op dit gebied op tv zeggen dat de prijs die de maatschappij ons berekent afhangt van wat voor contracten zij hebben en de prijzen die zijzelf betalen, en dat wij deze korte termijnprijzen niet direct terugzien in onze tarieven. Vandaar ook de grote verschillen tussen de tarieven van de energiemaatschappijen.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

07-10-2022 om 13:16

Rondstruiner schreef op 07-10-2022 om 13:04:

[..]

Ik hoorde laatst een deskundige op dit gebied op tv zeggen dat de prijs die de maatschappij ons berekent afhangt van wat voor contracten zij hebben en de prijzen die zijzelf betalen, en dat wij deze korte termijnprijzen niet direct terugzien in onze tarieven. Vandaar ook de grote verschillen tussen de tarieven van de energiemaatschappijen.

De reden waarom je die dalingen in gasprijs niet direct terugziet in je energiefactuur is omdat deze bedrijven contracten lang op voorhand aankopen; zij kochten in augustus bv een hoeveelheid kubieke meter aan die prijs die pas geleverd wordt in oktober, in de veronderstelling dat de prijzen nog zouden stijgen.
Een daling in de energieprijzen verwacht ik pas na Nieuwjaar, want eerst moeten ze nog hun duur aangekochte gas slijten. 

Valdemar schreef op 07-10-2022 om 13:16:

[..]

De reden waarom je die dalingen in gasprijs niet direct terugziet in je energiefactuur is omdat deze bedrijven contracten lang op voorhand aankopen; zij kochten in augustus bv een hoeveelheid kubieke meter aan die prijs die pas geleverd wordt in oktober, in de veronderstelling dat de prijzen nog zouden stijgen.
Een daling in de energieprijzen verwacht ik pas na Nieuwjaar, want eerst moeten ze nog hun duur aangekochte gas slijten.

Dat is toch precies wat ik zeg , maar dan korter.

Rondstruiner schreef op 07-10-2022 om 13:04:

[..]

Klopt. En bij dalende prijzen is dat vervelend. Maar het was eerder juist wel prettig.

Lage prijzen is hoe dan ook goed, want hoe minder het plafond de overheid gaat kosten, hoe beter. En niet alleen dat: dan daalt de inflatie weer enorm, zodat de ECB de rente niet meer zo extreem kan verhogen.

Waar ik me dan over verbaas: zag laatst een vrouw in de supermarkt die naast wat gewone boodschappen ook behoorlijk wat schoomaakproducten in haar kar had. Merk producten zoals Ajax, Robijn, Fleuril en dat soort zaken. Oké, je kiest merkproduct, maar waarom in hemelsnaam koop je dat bij de super? Echt meer dan 2x zo duur (geen bonus of reclame) als bij Kruitvat, Axxion, Zeeman, Wibra enz.

bieb1963 schreef op 07-10-2022 om 13:39:

Waar ik me dan over verbaas: zag laatst een vrouw in de supermarkt die naast wat gewone boodschappen ook behoorlijk wat schoomaakproducten in haar kar had. Merk producten zoals Ajax, Robijn, Fleuril en dat soort zaken. Oké, je kiest merkproduct, maar waarom in hemelsnaam koop je dat bij de super? Echt meer dan 2x zo duur (geen bonus of reclame) als bij Kruitvat, Axxion, Zeeman, Wibra enz.

Gemakszucht denk ik. Dan is ze in 1x klaar.

Elders kopen is inderdaad veel goedkoper.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

07-10-2022 om 14:01

bieb1963 schreef op 07-10-2022 om 13:39:

Oh, dat doe ik ook meestal. Gewoon meebestellen bij AH, maar wel alleen als het in de bonus is. Voor Kruitvat en Action etc moet ik met de auto weg en die heb ik meestal overdag niet voor de deur staan. 

Dus eigenlijk is dat wel gemakzucht. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.