Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Het waren bij de Jumbo niet alleen de potjes van Hak maar ook wat lege schappen bij het huismerk van de Jumbo. Niet helemaal leeg hoor maar er stond veel minder dan anders.

Enige wat ik uit pot eet zijn doperwtjes, verder alles vers, en die heb ik altijd wel op voorraad. Geen gehamster voor mij dus 😁

Mijn broer stuurde mij gisteren als foto zijn nieuwe voorschotbedrag van Eneco, €1349 😳. Dat een energiemaatschappij dit gewoon met droge ogen kán versturen pfffff

Kersje schreef op 06-10-2022 om 14:28:

Enige wat ik uit pot eet zijn doperwtjes, verder alles vers, en die heb ik altijd wel op voorraad. Geen gehamster voor mij dus 😁

Mijn broer stuurde mij gisteren als foto zijn nieuwe voorschotbedrag van Eneco, €1349 😳. Dat een energiemaatschappij dit gewoon met droge ogen kán versturen pfffff

wat een bedrag...

LostJellyfish83

LostJellyfish83

06-10-2022 om 14:37

Niet....... mijn hemel

Dikke vinger terug lijkt mij? Elke dag een stuiver overmaken?

Jemig...Wat is zijn tarief wel niet geworden?!

Maar hoe kán dit? Ze zouden toch per 1 november al rekening houden met het prijsplafond in de termijnbedragen?

Rockstar schreef op 06-10-2022 om 14:11:

Ik koop alleen bietjes in pot. Daar heb ik nu maar 3 potjes van besteld, kan ik even voorruit. Geen Hak, gewoon huismerk. Ik zie de bui al hangen als Hak straks op is en iedereen in paniek op AH huismerk springt.

De huismerken worden veelal ook in de HAK-fabrieken bereid !

Er is niet 1 fabriek voor HAK, 1 voor AH, 1 voor Jumbo etc.  Alles komt uit  dezelfde fabriek.   Alleen wordt voor de huismerken een iets mindere kwaliteit gebruikt en andere receptuur.

Ooit gezien in een aflevering van De Rekenkamer (programma van de makers van Keuringsdienst van Waarde).

Moxxie schreef op 06-10-2022 om 14:44:

[..]

Maar hoe kán dit? Ze zouden toch per 1 november al rekening houden met het prijsplafond in de termijnbedragen?

Wie zijn ze? De energiebedrijven hebben hier niks over gezegd, enkel de overheid.

Rockstar schreef op 06-10-2022 om 15:09:

[..]

Wie zijn ze? De energiebedrijven hebben hier niks over gezegd, enkel de overheid.

Nee klopt, maar het prijsplafond is ook alleen aangekondigd door de overheid en niet door de energiebedrijven, dus dat zegt niet zoveel.

amarna schreef op 06-10-2022 om 14:58:

[..]

De huismerken worden veelal ook in de HAK-fabrieken bereid !

Er is niet 1 fabriek voor HAK, 1 voor AH, 1 voor Jumbo etc. Alles komt uit dezelfde fabriek. Alleen wordt voor de huismerken een iets mindere kwaliteit gebruikt en andere receptuur.

Ooit gezien in een aflevering van De Rekenkamer (programma van de makers van Keuringsdienst van Waarde).

Huismerken hoeven zeker geen mindere kwaliteit grondstoffen te gebruiken.

Ysenda schreef op 06-10-2022 om 15:31:

[..]

Huismerken hoeven zeker geen mindere kwaliteit grondstoffen te gebruiken.

Hoeft niet, maar gebeurt wel.  Net iets hardere velletjes aan de bruine bonen bijvoorbeeld.  Of slechts 1 soort doperwtjes terwijl Hak er meerdere heeft.

Ooit, in een grijs verleden, werkte ik in een patatfabriek. De lange frieten gingen naar de lijn met zakken ‘McCain Golden longs’ en de korte frieten vielen door een rooster en gingen naar een lijn met zakken: ah huismerk. Zelfde patat, maar dan korter.
Alleen de patatproductie voor McDonalds was exclusief voor McDonalds. 

Mijn ex vrouw mag zelfs met het prijsplafond nog meer per maand gaan betalen dan dat zoals het eruit ziet. Voor jouw broer is het neem ik aan maar twee maanden? Al zal die vast ook boven de 1.200/2.900 zitten als ik het bedrag zie.

Als je boven het plafond zit met je verbruik dan lijkt me dat behoorlijk zenuwslopend, dan kan het dus nog verder gaan stijgen over een paar maanden. Die onzekerheid is voor de meesten stressvol bij zulke bedragen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.