Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

-River- schreef op 04-10-2022 om 19:44:

We hebben een energierekening van 40 euro per maand (tot en met 1 maart 2026) en krijgen dus straks 190 euro per maand terug? Bijzonder!

Alleen november en december.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

04-10-2022 om 19:48

-River- schreef op 04-10-2022 om 19:44:

We hebben een energierekening van 40 euro per maand (tot en met 31 maart 2026, energiecontract vorig jaar september afgesloten, ging pas in april 2022 in) en krijgen dus straks 190 euro per maand terug? Bijzonder!

Ze moesten dit natuurlijk snel regelen en dan kun je niet echt allerlei voorwaarden eraan gaan hangen. Dan krijg je weer dat allerlei mensen weer uit de boot vallen en dat oneerlijk vinden etc. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-10-2022 om 19:49

nou ze mogen het van mij houden hoor. Ik vind dat heel raar, want betaal per maand 50 euro en ik krijg 190 euro. 

Ik ga kijken of ik het aan een doel kan schenken, die er iets moois mee doet voor mensen die wel te kort hebben

Mug schreef op 04-10-2022 om 19:48:

[..]

Ze moesten dit natuurlijk snel regelen en dan kun je niet echt allerlei voorwaarden eraan gaan hangen. Dan krijg je weer dat allerlei mensen weer uit de boot vallen en dat oneerlijk vinden etc.

Ik snap het hoor, maar het voelt toch raar. Mijn dochter heeft stadsverwarming, is daar iets voor geregeld? Weet iemand dat?

DS1971 schreef op 04-10-2022 om 17:44:

[..]

Dat moet toch niet kunnen! Zoveel mensen met een laag inkomen die daaraan vastzitten. Ik vind dit echt veel belangrijker dan die 190 euro (per maand zelfs?) aan iedereen kado doen. Die van mij mogen ze houden hoor...

Ja ik verwacht dat de tweede kamer ook echt nog wel een punt gaat maken van blokverwarming.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

04-10-2022 om 19:52

Herfstappeltaart schreef op 04-10-2022 om 19:50:

[..]

Ik snap het hoor, maar het voelt toch raar. Mijn dochter heeft stadsverwarming, is daar iets voor geregeld? Weet iemand dat?

Ja, het voelt zeker raar, dat vind ik ook. 

Ik hoop dat ze die stadsverwarming nog gaan regelen,  volgens mij is dat nog niet zo. 

Mug schreef op 04-10-2022 om 19:52:

[..]

Ik hoop dat ze die stadsverwarming nog gaan regelen, volgens mij is dat nog niet zo.

Stadsverwarming krijgt ook een plafond.

Voor de half miljoen Nederlandse huishoudens die gebruikmaken van stadsverwarming gaat een prijsplafond van 47,39 euro per gigajoule (GJ) gelden.

Mug schreef op 04-10-2022 om 19:52:

[..]

Ik hoop dat ze die stadsverwarming nog gaan regelen, volgens mij is dat nog niet zo.

Las iets over een maximum bedrag van 47,39 per gigajoules 

Weet niet hoe het trouwens met de inflatie zal gaan straks. Hoe zal dat in zijn werk gaan. Hoe zit het met de mensen waarbij de elektra/gas in hun huur verwerkt zit? Krijgt de verhuurder dan 190 euro per studio/kamer/appartement terug? 

-River- schreef op 04-10-2022 om 19:57:

Weet niet hoe het trouwens met de inflatie zal gaan straks. Hoe zal dat in zijn werk gaan. Hoe zit het met de mensen waarbij de elektra/gas in hun huur verwerkt zit? Krijgt de verhuurder dan 190 euro per studio/kamer/appartement terug?

Dat is dus nog niet opgelost. Dat zijn de mensen met blokverwarming, of blok-electriciteit, zonder eigen meter. Het wordt wel benoemd in de kamerbrief en de toelichting, maar dat is gewoon niet opgelost (en het is onzeker of dat wel wordt opgelost).

En hoe krijg je die € 190/€380 voor de twee maanden samen terug op de rekening gestort zoals bij de energietoeslag.

Door mijn vaste energie contract heb ik het niet direct nodig ik denk dat ik het extra ga sparen voor als mijn contract ook afloopt.

Nee volgens mij verrekend het energiebedrijf het

Daglichtlamp schreef op 04-10-2022 om 19:59:

[..]

Dat is dus nog niet opgelost. Dat zijn de mensen met blokverwarming, of blok-electriciteit, zonder eigen meter. Het wordt wel benoemd in de kamerbrief en de toelichting, maar dat is gewoon niet opgelost (en het is onzeker of dat wel wordt opgelost).

Zijn ook mensen met een eigen meter, maar is wel verwerkt in de huur. Krijgen met de eindafrekening te horen hoeveel KwH en M3 gas ze verbruikt hebben. 

-River- schreef op 04-10-2022 om 20:13:

[..]

Zijn ook mensen met een eigen meter, maar is wel verwerkt in de huur. Krijgen met de eindafrekening te horen hoeveel KwH en M3 gas ze verbruikt hebben.

Een tussenmeter dan, als ze geen eigen aansluiting hebben.

Daglichtlamp schreef op 04-10-2022 om 20:17:

[..]

Een tussenmeter dan, als ze geen eigen aansluiting hebben.

Het is nog niet duidelijk of die mensen gecompenseerd gaan worden? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.