Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

En als ik het goed begrijp krijgt iedereen in november en december 190 euro korting? Dat is ook fijn.

Voor het MKB komt er ook een regeling:

Voor het midden- en kleinbedrijf dat relatief veel energie gebruikt, zoals productiebedrijven en bakkerijen, komt er ook een regeling. Deze Tegemoetkoming Energiekosten-regeling wordt naar verwachting pas op 1 april opengesteld, maar geldt dan wel met terugwerkende kracht vanaf 1 november 2022. Eerder was niet haalbaar, zegt het kabinet. Voor bedrijven met acute geldproblemen wordt ook nog iets bedacht.

Daglichtlamp schreef op 04-10-2022 om 16:34:

Voor het MKB komt er ook een regeling:

Voor het midden- en kleinbedrijf dat relatief veel energie gebruikt, zoals productiebedrijven en bakkerijen, komt er ook een regeling. Deze Tegemoetkoming Energiekosten-regeling wordt naar verwachting pas op 1 april opengesteld, maar geldt dan wel met terugwerkende kracht vanaf 1 november 2022. Eerder was niet haalbaar, zegt het kabinet. Voor bedrijven met acute geldproblemen wordt ook nog iets bedacht.

zal mijn bakker blij mee zijn, die gaat eind volgende week dicht. Moeten ze dus wel heel snel zijn om die nog open te houden.

Gelukkig eindelijk eens duidelijkheid. Aangezien ik iets over de 1200 kuub gas zit (chronisch zieke man) is het nu wél de moeite waard een elektrische radiator aan te schaffen aangezien mijn kilowatt er nog ver onder zit. Iemand nog een suggestie voor een enigszins zuinige?

Spoken schreef op 04-10-2022 om 16:28:

En als ik het goed begrijp krijgt iedereen in november en december 190 euro korting? Dat is ook fijn.

Bijzonder, dat betekent dat mijn hele energierekening nul wordt (of misschien zelfs negatief?) in die maanden, want die is lager.  Het is wel heel erg ongericht zo, ze strooien nu ook met geld bij mensen die dat niet per se nodig hebben.

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/brieven_regering/detail?id=2022Z18487&did=2022D39442
Voor wie graag de originele kamerbrief leest. Voor de mensen met blokverwarming  (of zonder eigen meter) is er nog niet echt een oplossing. Daar wordt nog op gestudeerd, maar het kabinet geeft alvast aan dat dat heel lastig gaat worden.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

04-10-2022 om 17:08

Rondstruiner schreef op 04-10-2022 om 17:06:

[..]

Bijzonder, dat betekent dat mijn hele energierekening nul wordt (of misschien zelfs negatief?) in die maanden, want die is lager. Het is wel heel erg ongericht zo, ze strooien nu ook met geld bij mensen die dat niet per se nodig hebben.

Bij ons komt het daar ook op neer. 

[..]

Bijzonder, dat betekent dat mijn hele energierekening nul wordt (of misschien zelfs negatief?) in die maanden, want die is lager. Het is wel heel erg ongericht zo, ze strooien nu ook met geld bij mensen die dat niet per se nodig hebben.

Klopt maar ik denk dat met al die snel in elkaar geflanste maatregelen het nu nog ondoenlijk is om allerlei uitzonderingen te maken. Dat zal na 1 januari wel komen.

[..]

Dat is het hele jaar als zo. De verminderen van energiebelasting gold ook voor mensen die nog tarieven van vorig jaar betaalden. Net als de energietoeslag ook voor iedereen met een laag inkomen was, of er nu sprake was van een hogere energierekening of niet.

Fijn ook te lezen dat de ondernemers ook eindelijk lucht krijgen. Ik wil niet weten wat voor zorgen die mensen hebben.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

04-10-2022 om 17:16

[..]

Ach, dat is ook weleens lekker toch. Dan kan tenminste niemand meer gaan zaniken dat ze altijd overal buiten vallen 😏

[..]

Ik vraag me af wat het kabinet de komende jaren denkt te doen om de energielasten te verlichten?

Ik zie de huidige situatie nog niet veranderen en waarschijnlijk is er geen terugkeer meer naar de oude prijzen.

Dan is het financiële kruit nu al verschoten.

In mijn stad zullen studenten nu ook de energietoeslag krijgen, op kosten van de gemeente.

Sneu voor huishoudens die net boven de marge van 130% (gemeente heeft de landelijke grens van 120% opgehoogd) zitten.

Eigenlijk zou er een glijdende schaal moeten worden gehanteerd, maar dat is dus in ons land niet uitvoerbaar. Een grote fail wat mij betreft.

Daglichtlamp schreef op 04-10-2022 om 17:11:

[..]

Dat is het hele jaar als zo. De verminderen van energiebelasting gold ook voor mensen die nog tarieven van vorig jaar betaalden. Net als de energietoeslag ook voor iedereen met een laag inkomen was, of er nu sprake was van een hogere energierekening of niet.

Dat weet ik, maar 190 euro per maand voor iedereen is wel andere koek. Er zijn toch genoeg mensen die daar onder zitten.

Daglichtlamp schreef op 04-10-2022 om 17:11:

[..]

Klopt inderdaad. Wij kregen bij onze jaarrekening meer terug dan dat we in totaal aan maandbedragen hadden betaald. We hebben wel zonnepanelen, maar die wekken minder op dan dat we in totaal verbruiken.

Mug schreef op 04-10-2022 om 17:16:

[..]

Ach, dat is ook weleens lekker toch. Dan kan tenminste niemand meer gaan zaniken dat ze altijd overal buiten vallen 😏

Goeie! Als ik iets zat ben zijn het wel die mensen die het helemaal niet slecht hebben maar die nog harder klagen dan de armste Nederlanders.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.