Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Kersje schreef op 02-10-2022 om 22:03:

[..]

Nee hoor, was niet schelden en ook niet zozeer gericht op dit topic. Puur en alleen algemeen gericht.

Iemand arrogant en een betweter noemen vind jij niet onder schelden vallen? 

Eigenlijk was mijn vraag nog veel meer of je ook nog iets inhoudelijks hebt? Of dat je alleen maar op de man kan spelen. Wat uiteraard een enorm zwaktebod is. 

DS1971 schreef op 02-10-2022 om 21:59:

[..]

Dat is een hele gevaarlijke strategie, omdat al enkele decennia de trend is dat familie dit soort bedrijven niet meer over wil nemen, naast de trend van schaalvergroting. Uiteindelijk nemen Ahold, Koninklijke Jumbo Food Group, enz. een steeds groter deel van de koek.

Heb nergens gezegd dat het verstandig is. Het hoeft natuurlijk ook geen familie te zijn. Maar het zijn er genoeg die het wel zo hebben ingestoken.

RaSa schreef op 02-10-2022 om 22:12:

[..]

Heb nergens gezegd dat het verstandig is. Het hoeft natuurlijk ook geen familie te zijn. Maar het zijn er genoeg die het wel zo hebben ingestoken.

Ok. Maar dan is dat natuurlijk wel het probleem. 

Ik ben het wel met je eens dat ondernemers soms heel weinig oog hebben voor hun pensioen. Ik noemde al het probleem van de Fiscale Oudedagsreserve. Waarbij men de aftrek genoot, maar niet dat geld ook echt opzij heeft gezet. Dat kan overigens bij het begin heel verstandig zijn.Dat je het inzet om te investeren in een nieuwe machine. Maar als dat het beleid blijft, dan is het pensioen een hard gelach voor de ondernemer. 

Wat weer op te lossen is door ondernemers te dwingen meer als werknemers te worden. Wat mijn keuze niet zou zijn. Het past immers niet bij ondernemerschap. Echter begrijp ik ook de argumenten aan de andere kant wel in een maatschappij waarbij risico's steeds minder worden getolereerd.

Off topic

Off topic

Off topic

Lady_Violet

Forum Moderator

Moderator

02-10-2022 om 23:00

Dit is de laatste waarschuwing, graag ontopic blijven. Het niet navolgen hiervan zal leiden tot een 24 uursban. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

02-10-2022 om 23:01

Off topic

Ja hoi. Het ging over rondkomen toch? 
Ons nieuwe termijnbedrag energie: 480 euro per maand. Voorheen 270. Variabel bij energiedirect. En om mijn eigen eerdere vraag te beantwoorden: de jaarafreking wordt niet gebruikt als prijsverhoogmoment, maar natuurlijk wel als herijkmoment. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

02-10-2022 om 23:02

-knip- offtopic

wild-flower

wild-flower

03-10-2022 om 13:05 Topicstarter

o.a. over komkommers die bijna 50 % duurder zijn geworden

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binnenland/2022/10/boodschappen-duurder-geworden/

wild-flower schreef op 03-10-2022 om 13:05:

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binnenland/2022/10/boodschappen-duurder-geworden/

Sommige zaken worden heel rap duurder. Sommige zaken gewoon goedkoper. Nooit naar een enkel product kijken.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

03-10-2022 om 13:40

wild-flower schreef op 03-10-2022 om 13:05:

Het komt uit de kas. Veel kassen in onze omgeving gooien de handdoek in de ring. Ze gaan over tot verkoop , sloop of ze laten de kas leegstaan de komende maanden, dus  ik vrees dat ze volgend jaar helemaal niet meer betaalbaar zijn. 

Peaches schreef op 02-10-2022 om 23:02:

Ja hoi. Het ging over rondkomen toch?

Ja laten we het weer hebben over rondkomen. Heeft iemand toevallig ergens gelezen hoever het kabinet is met de energiemaatregelen? Het blijft lang stil.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

03-10-2022 om 13:43

arnica25 schreef op 03-10-2022 om 13:41:

[..]

Ja laten we het weer hebben over rondkomen. Heeft iemand toevallig ergens gelezen hoever het kabinet is met de energiemaatregelen? Het blijft lang stil.

Ik vrees dat ze vooral bezig zijn met elkaar. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.