Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

redbulletje schreef op 02-10-2022 om 17:36:

[..]

3 jaar zonder inkomen in deze dure tijden?

Alles waar ze voor gewerkt hebben is in één klap kapot. Niks genieten van het pensioen maar op een houtje moeten bijten. Wat een waardeloze kutregering hebben we toch.

Oh en onlangs begreep je deze ondernemer nog wel en was hij zgn slim om van ww te gaan genieten?! Serieus, raaskal toch niet zo zeg 

DS1971 schreef op 02-10-2022 om 17:44:

[..]

Ondernemers zijn doorgaan heel zelfredzaam en die lukt het dan ook wel om iets te vinden.

Serieus, word jij soms nu niet heel erg moe van jezelf, je arrogantie en vooral je betweterigheid? 

Excuses voor mij offtopic zijn, maar écht, sommige reacties zijn dan ook enorm tenenkrommend

Kersje schreef op 02-10-2022 om 19:46:

[..]

Oh en onlangs begreep je deze ondernemer nog wel en was hij zgn slim om van ww te gaan genieten?! Serieus, raaskal toch niet zo zeg

Ik ging uit van een ww maar dat is er voor zelfstandigen idd niet bij helaas. Wellicht kunnen ze zich nog psychisch af laten keuren om de resterende jaren te overbruggen.

redbulletje schreef op 02-10-2022 om 20:08:

[..]

Ik ging uit van een ww maar dat is er voor zelfstandigen idd niet bij helaas. Wellicht kunnen ze zich nog psychisch af laten keuren om de resterende jaren te overbruggen.

Ook WIA is een werknemersverzekering. Zelfstandigen moeten zichzelf verzekeren tegen dit soort zaken.

Daglichtlamp schreef op 02-10-2022 om 20:11:

[..]

Ook WIA is een werknemersverzekering. Zelfstandigen moeten zichzelf verzekeren tegen dit soort zaken.

Zouden bakkers dat niet sowieso doen? Als je een bedrijf hebt is het risico wel groot als je onverzekerd bent lijkt me. 

[..]

Als er een geopperd wordt om een verplichte AOV voor zelfstandigen in te voeren is de wereld te klein. Dat vinden ze te duur. 

[..]

MrsMary schreef op 02-10-2022 om 20:24:

[..]

Als er een geopperd wordt om een verplichte AOV voor zelfstandigen in te voeren is de wereld te klein. Dat vinden ze te duur.

Wat heeft dit er überhaupt mee te maken?

Kersje schreef op 02-10-2022 om 19:48:

[..]

Serieus, word jij soms nu niet heel erg moe van jezelf, je arrogantie en vooral je betweterigheid?

Heb je ook argumenten, of wilde je alleen maar even schelden?

Ik doceer over ondernemerschap, dus het lijkt mij dat ik er meer dan gemiddeld kennis van heb.

Kersje schreef op 02-10-2022 om 20:35:

[..]

Wat heeft dit er überhaupt mee te maken?

Ik bedoel te zeggen dat veel zelfstandigen graag onafhankelijk willen zijn. Geen premies betalen dus. Tot dat ineens niet meer zo goed blijkt uit te komen. En dan moet je het dus ook zelf zien te redden.

MrsMary schreef op 02-10-2022 om 20:24:

[..]

Nee, dat is niet waar. Want dan zou een AOV juist goedkoper kunnen worden en veel beter toegankelijk, omdat er dan een acceptatieplicht zal komen. Het is veeleer een politieke keuze om het niet te doen.

Vergeet ook niet dat zo'n bakker zoals in het voorbeeld, normaal gesproken wordt overgenomen door de volgende generatie. En daar zit dan een groot gedeelte van het pensioen van de vorige eigenaar in. Dat is dus weg als ze moeten stoppen.

RaSa schreef op 02-10-2022 om 21:51:

Vergeet ook niet dat zo'n bakker zoals in het voorbeeld, normaal gesproken wordt overgenomen door de volgende generatie. En daar zit dan een groot gedeelte van het pensioen van de vorige eigenaar in. Dat is dus weg als ze moeten stoppen.

Dat is een hele gevaarlijke strategie, omdat al enkele decennia de trend is dat familie dit soort bedrijven niet meer over wil nemen, naast de trend van schaalvergroting. Uiteindelijk nemen Ahold, Koninklijke Jumbo Food Group, enz. een steeds groter deel van de koek.

DS1971 schreef op 02-10-2022 om 21:30:

[..]

Heb je ook argumenten, of wilde je alleen maar even schelden?

Ik doceer over ondernemerschap, dus het lijkt mij dat ik er meer dan gemiddeld kennis van heb.

Nee hoor, was niet schelden en ook niet zozeer gericht op dit topic. Puur en alleen algemeen gericht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.