Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

letterlijk

Forum Moderator

Moderator

02-10-2022 om 11:36

Nogmaals: graag weer terug naar het onderwerp

ZanyHeron88

ZanyHeron88

02-10-2022 om 11:40

https://www.telegraaf.nl/video/103509720/eigenaar-woest-na-stoppen-bakkerij-kosten-11-000-per-maand?utm_source=whatsapp&utm_medium=referral&utm_campaign=whatsapp

ik vind dit heftig. Heeft Kaag echt gezegd dat dit marktwerking is en dus jammer voor de betreffende zaken?

Paracelsus schreef op 02-10-2022 om 11:40:

https://www.telegraaf.nl/video/103509720/eigenaar-woest-na-stoppen-bakkerij-kosten-11-000-per-maand?utm_source=whatsapp&utm_medium=referral&utm_campaign=whatsapp

ik vind dit heftig. Heeft Kaag echt gezegd dat dit marktwerking is en dus jammer voor de betreffende zaken?

Ja. Maar wel iets genuanceerder. Dat ze niet iedereen kunnen redden.

En daarin heeft ze groot gelijk.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

02-10-2022 om 11:44

DS1971 schreef op 02-10-2022 om 11:42:

[..]

Ja. Maar wel iets genuanceerder. Dat ze niet iedereen kunnen redden.

En daarin heeft ze groot gelijk.

Ah! Waarschijnlijk wel, maar geen 1 bakker kan dit toch opbrengen?

Paracelsus schreef op 02-10-2022 om 11:44:

[..]

Ze zijn driftig bezig voor het MKB begrijp ik.

Maar goed, het is ook wel een hele lastige puzzel waarbij het risico op stimulatie van de inflatie zeer groot is. 

Ik ben geen fan van Kaag, maar wat dit betreft lijkt ze de goede insteek te kiezen.

Paracelsus schreef op 02-10-2022 om 11:44:

[..]

Ik kan me dat ook niet voorstellen. Zwembaden en sauna's zullen het vast ook niet gaan redden. Zeker als een groot deel van hun klandizie wegblijft omdat het in crisistijd overbodige luxe is. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

02-10-2022 om 12:10

redbulletje schreef op 02-10-2022 om 12:09:

[..]

Ik kan me dat ook niet voorstellen. Zwembaden en sauna's zullen het vast ook niet gaan redden. Zeker als een groot deel van hun klandizie wegblijft omdat het in crisistijd overbodige luxe is.

Ja  ik vrees er ook voor.

redbulletje schreef op 02-10-2022 om 12:09:

[..]

Deels wel, deels niet. Luxere sauna’s zullen er geen last van hebben. Bovenin is geld genoeg. Ik was gisteren even bij Louis Vuitton en daar stond mij toch weer een rij. Ik denk zo een uur wachttijd (ik mag zelf doorlopen, dus niet gemeten). En dat zijn echt niet alleen maar kijkers. Het is gewoon niet aan te slepen daar. 

Crises raken vooral de onderste regionen en middenklasse. Alles daarboven krijgt vooral mogelijkheden.

Ik zie ook mensen enorm consumeren. Er zijn nog genoeg mensen die het heel goed hebben.

MrsMary schreef op 02-10-2022 om 13:46:

Ik zie ook mensen enorm consumeren. Er zijn nog genoeg mensen die het heel goed hebben.

Jij ziet ze in een momentopname waarschijnlijk, de kans is best groot dat ze andere dingen laten en dus al keuzes moeten maken. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

02-10-2022 om 14:04

MrsMary schreef op 02-10-2022 om 13:46:

En er is ook grote groep die werkend arm zijn. De slager bij ons heeft het ook zwaar. Het personeel is grotendeels weg en de familie staat nu in de winkel. 

Ik ben opzoek naar een goede thermosfles of thermoskan van 1-1,5 liter waarin water goed heet blijft, iemand tips? Er blijft nu toch regelmatig water over in de waterkoker en wil niet meer steeds voor 1 kopje zetten..

ZanyHeron88

ZanyHeron88

02-10-2022 om 14:13

Loetjekoe schreef op 02-10-2022 om 14:10:

Ik ben opzoek naar een goede thermosfles of thermoskan van 1-1,5 liter waarin water goed heet blijft, iemand tips? Er blijft nu toch regelmatig water over in de waterkoker en wil niet meer steeds voor 1 kopje zetten..

Klean kanteen vind ik heel fijn. Geen idee of ze 1-1,5 liter flessen hebben. Ze gaan wel enorm lang mee. 

https://www.greenjump.nl/Product/Eten-en-Drinken/Drink-en-thermosbekers/Thermosfles-rvs-en-glas/Grote-thermosfles-RVS-1900-ml-TKWide-lekdicht

Blijkbaar wel dus.

Paracelsus schreef op 02-10-2022 om 14:04:

[..]

En er is ook grote groep die werkend arm zijn. De slager bij ons heeft het ook zwaar. Het personeel is grotendeels weg en de familie staat nu in de winkel.

Ik vraag me af of zelfstandige slagers, bakkers en groenteboeren nog toekomst hebben. Ik kom er eigenlijk nooit. Dat zal voor heel veel Nederlanders gelden.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

02-10-2022 om 14:22

Daglichtlamp schreef op 02-10-2022 om 14:21:

[..]

Ik vraag me af of zelfstandige slagers, bakkers en groenteboeren nog toekomst hebben. Ik kom er eigenlijk nooit. Dat zal voor heel veel Nederlanders gelden.

Het is bij ons altijd super druk, dus als deze bedrijven het al niet redden vrees ik ervoor.

Ik vind het vlees van de slager totaal niet vergelijkbaar met wat in de supermarkt ligt. Dat is volgens mij vaak met afval vlees vermengd of alsnog zwaar bewerkt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.