Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

NippyDunlin42

NippyDunlin42

02-10-2022 om 11:05

Paracelsus schreef op 02-10-2022 om 11:03:

[..]

Nee, want kinderen worden ene bepaalde richting op gestuurd. Zo vrij is het niet hoor om je mening te ventileren in een klas.

Het is niet een mening ventileren. Het is bronnen beoordelen op betrouwbaarheid. Dat schreef je tenminste dacht ik?

Je kunt als ouders toch context geven bij wat ze lezen als je het er niet mee eens bent?

Het is toch gewoon een mening van iemand. En dan laat je je kind ook iets anders lezen?

Kan je kind vervolgens zelf kiezen wat hij/zij er verder mee doet.

In de jaren 90 had je ook Captain Planet op tv en andere programma's die je o.a. vertelden dat je de kraan dicht moet doen tijdens het tanden poetsen. Daar is toch niets mis mee?

Wij leren onze kinderen ook om zuinig te doen met energie en water. We pakken ook zovaak mogelijk de fiets. Lijkt me alleen maar goed. We leven er niet minder om.

Elaine68 schreef op 02-10-2022 om 11:02:

[..]

Heb je het boek gelezen?

Nee. Moet dat dan?

Zou jij een boek van Baudet aan groep 5 voor willen schotelen? 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

02-10-2022 om 11:08

DS1971 schreef op 02-10-2022 om 11:05:

[..]

Meerderen zelfs, maar in ieder geval autisme.

Ok, dus autisme is een geestelijke handicap. Ik dacht eigenlijk dat "geestelijke" handicap niet meer gebruikt werd maar goed.

redbulletje schreef op 02-10-2022 om 11:03:

[..]

Cancelcultuur? Ik heb geen idee, het was opeens weg (ik las niet elke dag meer dus geen idee wat de doorslag gaf)

Zoals dat gaat daar. Enkele forummers op napraat vinden het niet ok, en de moderatie oordeelt vervolgens dat het niet ok is. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

02-10-2022 om 11:08

DS1971 schreef op 02-10-2022 om 11:06:

[..]

Nee. Moet dat dan?

Zou jij een boek van Baudet aan groep 5 voor willen schotelen?

Ja, wel als je er zo'n uitgesproken mening over hebt. Dan moet dat ja. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

02-10-2022 om 11:09

Ik laat jullie maar even want een mening over een boek dat niet eens gelezen is, sorry hoor.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

02-10-2022 om 11:10

Elaine68 schreef op 02-10-2022 om 11:08:

[..]

Dat is niet gezond hoor. 

[..]

Ok, dus autisme is een geestelijke handicap. Ik dacht eigenlijk dat "geestelijke" handicap niet meer gebruikt werd maar goed.

Allochtoon is bedacht als alternatief voor buitenlander en nu is allochtoon alweer stigmatiserend.

Hoe dan ook: dat meisje wordt misbruikt en de kans is zeer groot dat ze daar een zware prijs voor gaat betalen. Ik vind het echt belachelijk dat die ouders haar zo voor de leeuwen hebben gegooid. En nog erger: dat vrijwel niemand die ouders corrigeert.

DS1971 schreef op 02-10-2022 om 11:05:

[..]

Meerderen zelfs, maar in ieder geval autisme.

Fijn te weten dat ik geestelijk gehandicapt ben volgens jou. Weet ik meteen hoe serieus ik je posts moet nemen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

02-10-2022 om 11:12

Elaine68 schreef op 02-10-2022 om 11:05:

[..]

Het is niet een mening ventileren. Het is bronnen beoordelen op betrouwbaarheid. Dat schreef je tenminste dacht ik?

Ja klopt, maar dan nemen ze twee artikelen over dat hitler dood is en het andere artikel dat beweert dat hij ontsnapt is en in Argentinië verder heeft geleefd. 

met twee artikelen weet een kind echt niet wat nou betrouwbaar is. Je hebt gedegen kennis nodig van het onderwerp en je moet je er een beetje in verdiept hebben. Op twee artikelen die op 1 A4tje passen kan je echt niet goed een mening vormen. 

Het lijkt mij handiger als ze met wat neutralere stukken beginnen.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

02-10-2022 om 11:13

Paracelsus schreef op 02-10-2022 om 11:10:

[..]

Dat is niet gezond hoor.

Juist wel lijkt me.

[..]

Mijn mening is dat je geen literatuur van activisten moet voorschotelen, tenzij je dat gebalanceerd doet en goed kan duiden.

In welk universum moet ik dan het specifieke boek gelezen hebben???

Wat heeft dit trouwens allemaal nog te maken met rond kunnen komen in deze tijd van stijgende prijzen? Behalve dan dat klimaatverrandering hier ook een negatieve invloed op heeft.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

02-10-2022 om 11:15

alhambra schreef op 02-10-2022 om 11:05:

Je kunt als ouders toch context geven bij wat ze lezen als je het er niet mee eens bent?

Het is toch gewoon een mening van iemand. En dan laat je je kind ook iets anders lezen?

Kan je kind vervolgens zelf kiezen wat hij/zij er verder mee doet.

In de jaren 90 had je ook Captain Planet op tv en andere programma's die je o.a. vertelden dat je de kraan dicht moet doen tijdens het tanden poetsen. Daar is toch niets mis mee?

Wij leren onze kinderen ook om zuinig te doen met energie en water. We pakken ook zovaak mogelijk de fiets. Lijkt me alleen maar goed. We leven er niet minder om.

Dat is iets totaal anders dan het boek van Greta. 
ik kocht vorige week een leuk ( dacht ik) kinderboek over de natuur. Al op de tweede pagina kwam er een hele verhandeling over dat koeien slecht zijn voor het milieu, want ze poepen en plassen en dat komt in onze luncht terecht.

Ik heb het boek weggelegd. Ik vind dit niet geschikt voor een 4 jarige en we hebben boer Boris gelezen en daarna een loco spelletje gespeeld over wat niet in de natuur hoort ( afval) 

Ik vind echt dat ze te ver gaan bij jonge kinderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.