Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
Moxxie
02-10-2022 om 10:16
redbulletje schreef op 02-10-2022 om 10:13:
[..]
Serieus? Dat is echt hardcore indoctrinatie! Ze schamen zich anno nu echt nergens meer voor zo te lezen.
Zit sinds kort op Twitter en ik val daar van de ene verbazing in de andere. Klimaatspijbelen door school initieerd en met allerlei leuzen rondlopen terwijl als er doorgevraagd wordt ze wel gewoon met het vliegtuig op vakantie willen blijven gaan en een tussenjaartje Australie moet ook kunnen. Oh en NOS wijst met het vingertje naar mensen die zogenaamd hun kinderen misbruiken om te protesteren voor boeren of tegen azc's, maar vindt het helemaal geweldig als de groenehersenspoeling bij jonge kinderen geslaagd lijkt te zijn.
Dit is oprecht niet bedoeld om je af te katten, maar ik denk dat jij beter niet kan Twitteren, daar word je niet gelukkiger van. Je uitspraken worden ook steeds extremer.
Madamecannibale
02-10-2022 om 10:17
Moxxie schreef op 02-10-2022 om 10:16:
[..]
Dit is oprecht niet bedoeld om je af te katten, maar ik denk dat jij beter niet kan Twitteren, daar word je niet gelukkiger van. Je uitspraken worden ook steeds extremer.
Ik lees redbulletje al jaren maar ik heb niet het idee dat haar uitspraken extremer worden. Niet iedereen hoeft dezelfde mening te hebben toch.
Moxxie
02-10-2022 om 10:28
Madamecannibale schreef op 02-10-2022 om 10:17:
[..]
Ik lees redbulletje al jaren maar ik heb niet het idee dat haar uitspraken extremer worden. Niet iedereen hoeft dezelfde mening te hebben toch.
Ik denk dat Twitter gevoelens van ontevredenheid, boosheid en oneerlijk behandeld worden alleen maar bevestigt en aanwakkert. Ik zeg dit niet omdat ik haar andere mening niet op prijs stel.
redbulletje
02-10-2022 om 10:30
Madamecannibale schreef op 02-10-2022 om 10:17:
[..]
Eens. Mijn online uitspraken zijn met de jaren juist veel gematigder geworden, gezien de bandrift op fora. Op Twitter ervaar ik nieuwe vrijheid, veel minder censuur op onwelvallige meningen.
ZanyHeron88
02-10-2022 om 10:30
DS1971 schreef op 02-10-2022 om 10:12:
[..]
Exqueeze me? Dat is indoctrinatie. En zou ik ook echt niet pikken? Welke klas hebben we het dan over? Dan weet ik een beetje wanneer ik op moet letten.
ZanyHeron88
02-10-2022 om 10:40
redbulletje schreef op 02-10-2022 om 10:13:
[..]
Serieus? Dat is echt hardcore indoctrinatie! Ze schamen zich anno nu echt nergens meer voor zo te lezen.
Zit sinds kort op Twitter en ik val daar van de ene verbazing in de andere. Klimaatspijbelen door school initieerd en met allerlei leuzen rondlopen terwijl als er doorgevraagd wordt ze wel gewoon met het vliegtuig op vakantie willen blijven gaan en een tussenjaartje Australie moet ook kunnen. Oh en NOS wijst met het vingertje naar mensen die zogenaamd hun kinderen misbruiken om te protesteren voor boeren of tegen azc's, maar vindt het helemaal geweldig als de groenehersenspoeling bij jonge kinderen geslaagd lijkt te zijn.
Ja, het is net hoe het in hun straatje past
redbulletje
02-10-2022 om 10:42
Moxxie schreef op 02-10-2022 om 10:28:
[..]
Ik denk dat Twitter gevoelens van ontevredenheid, boosheid en oneerlijk behandeld worden alleen maar bevestigt en aanwakkert. Ik zeg dit niet omdat ik haar andere mening niet op prijs stel.
Ik ervaar het juist als fijn dat er veel meer mensen hetzelfde in staan als ik. Op fora wordt je gewoon monddood gemaakt en controversiele onderwerpen worden zelfs in het geheel verboden. Ik las na mijn ban het vluchtelingentopic op viva nog mee, maar zelfs dat topic is inmiddels geheel verdwenen. Bizar. Dat is hoe de mainstreammedia anno nu rolt, net doen alsof er niks aan de hand is terwijl het land in brand staat.
ZanyHeron88
02-10-2022 om 10:45
redbulletje schreef op 02-10-2022 om 10:42:
[..]
Ik ervaar het juist als fijn dat er veel meer mensen hetzelfde in staan als ik. Op fora wordt je gewoon monddood gemaakt en controversiele onderwerpen worden zelfs in het geheel verboden. Ik las na mijn ban het vluchtelingentopic op viva nog mee, maar zelfs dat topic is inmiddels geheel verdwenen. Bizar. Dat is hoe de mainstreammedia anno nu rolt, net doen alsof er niks aan de hand is terwijl het land in brand staat.
Bizar. In dat topic mocht toen al bijna niets geschreven worden
NippyDunlin42
02-10-2022 om 10:47
Paracelsus schreef op 02-10-2022 om 10:00:
[..]
Ja
mijn kind moet verplicht het boek van greta Thunberg lezen. Ik vind het soms tegen hersenspoelen aanzitten.
Maar de verarming staat roodgloeiend en de ramen open. Dat was vorig jaar al zo.
Wat staat erin dan wat zo vreselijk is?
DS1971
02-10-2022 om 10:49
Paracelsus schreef op 02-10-2022 om 10:30:
[..]
Dit is toch geen verplichte leeslijst? Meer een keuzemenu?
Maar goed, toch eens aan de oudste vragen hoe dat bij hun zit. Boeken van activisten (of beter activisten die geestelijk gehandicapte kinderen misbruiken) horen niet thuis in een curriculum.
NippyDunlin42
02-10-2022 om 10:49
[..]
Hoe zou jij het vluchtelingenprobleem op willen lossen? Wake up and smell the coffee. Grote groepen mensen zullen gedwongen gaan worden zich te gaan verplaatsen, oa door het klimaat. Dat jij het niet leuk vindt wil niet zeggen dat het op te lossen is.
NippyDunlin42
02-10-2022 om 10:50
DS1971 schreef op 02-10-2022 om 10:49:
[..]
Dit is toch geen verplichte leeslijst? Meer een keuzemenu?
Maar goed, toch eens aan de oudste vragen hoe dat bij hun zit. Boeken van activisten (of beter activisten die geestelijk gehandicapte kinderen misbruiken) horen niet thuis in een curriculum.
Hopelijk kom jij nooit in de kerk.
DS1971
02-10-2022 om 10:50
[..]
Je weet toch wel waarom dat topic weg is?
DS1971
02-10-2022 om 10:53
Elaine68 schreef op 02-10-2022 om 10:47:
[..]
Wat staat erin dan wat zo vreselijk is?
Het is geschreven door activisten. School is er om kennis bij te brengen.
Het zou hoogstens kunnen door kinderen dit te laten lezen, maar ook wat te laten lezen van klimaatsceptici. Om dat vervolgens goed te duiden. Maar dat is voor groep 5 (en de docent waarschijnlijk ook) veel te taaie kost.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.
mijn kind moet verplicht het boek van greta Thunberg lezen. Ik vind het soms tegen hersenspoelen aanzitten.