Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
ZanyHeron88
01-10-2022 om 21:15
Ysenda schreef op 01-10-2022 om 21:14:
[..]
De scholen hoeven toch niet te stoken want die moeten ventileren om aan de CO2 eisen te voldoen en vanwege covid. Ik zou voor mijn kinderen investeren in warme kleding en een infrarooddekentje.
Dan stoken ze juist en dan met de ramen open.
Ysenda
01-10-2022 om 21:18
Paracelsus schreef op 01-10-2022 om 21:15:
[..]
Beetje slimme school dus niet.
redbulletje
01-10-2022 om 21:46
Paracelsus schreef op 01-10-2022 om 21:15:
[..]
Je gaat toch niet stoken met de ramen open? 
Ze kunnen scholen beter sluiten ivm de hoge energiekosten en terug naar thuisonderwijs. Weer leren lezen en rekenen ipv die kinderen hele dagen te indoctrineren met genderissues en klimaatgekte.
FaithfulDuck87
01-10-2022 om 21:52
redbulletje schreef op 01-10-2022 om 21:46:
[..]
Ze kunnen scholen beter sluiten ivm de hoge energiekosten en terug naar thuisonderwijs. Weer leren lezen en rekenen ipv die kinderen hele dagen te indoctrineren met genderissues en klimaatgekte.
😖🙄 Werkelijk RB hoe krijg je het je toetsenbord weer uit.
En dan moet er thuis verwarmd worden en moeten ze daar meer betalen
Denk ff na joh
LostJellyfish83
01-10-2022 om 21:58
Paracelsus schreef op 01-10-2022 om 21:11:
[..]
Ik weet het
naast dat ik er ellendig van word, maak ik me ook enorme zorgen om de middenstand en de scholen.
Zeker de middenstand, dat is toch niet te betalen als je een kleine winkel hebt. Heb je net covid overleeft, krijg je dit erachteraan
Gee013
01-10-2022 om 21:58
[..]
Echt... Hoe krijg je het je strot uit...
BrightEchidna89
02-10-2022 om 02:00
[..]
Hierover zullen we het oneens blijven, maar die "klimaatgekte" mag voor mij een hoofdvak worden in onze scholen; het zal immers het grootste probleem worden waarmee de recente mens ooit geconfronteerd is.
Heel spijtig dat je op dit vlak niet verder kunt kijken dan je eigen leven en je persoonlijke behoeften
Herfstappeltaart
02-10-2022 om 07:10
[..]
Nou moet je toch ophouden hoor, het wordt steeds gekker.
DS1971
02-10-2022 om 07:31
Valdemar schreef op 02-10-2022 om 02:00:
[..]
Hierover zullen we het oneens blijven, maar die "klimaatgekte" mag voor mij een hoofdvak worden in onze scholen; het zal immers het grootste probleem worden waarmee de recente mens ooit geconfronteerd is.
Heel spijtig dat je op dit vlak niet verder kunt kijken dan je eigen leven en je persoonlijke behoeften
Zou een eventuele derde wereldoorlog niet een groter probleem zijn? Temeer nu in Rusland de druk wordt opgevoerd om tactische kernwapens in te zetten in Oekraïne?
Persoonlijk vind ik dat een veel groter angstbeeld dan het IPCC rapport en zelfs een veel grote angstbeeld dan de representatie van dat rapport in de pers, die buiten alle proportie wordt opgeblazen.
ZanyHeron88
02-10-2022 om 10:00
[..]
Ja
mijn kind moet verplicht het boek van greta Thunberg lezen. Ik vind het soms tegen hersenspoelen aanzitten.
Maar de verarming staat roodgloeiend en de ramen open. Dat was vorig jaar al zo.
ZanyHeron88
02-10-2022 om 10:12
DS1971 schreef op 02-10-2022 om 07:31:
[..]
Zou een eventuele derde wereldoorlog niet een groter probleem zijn? Temeer nu in Rusland de druk wordt opgevoerd om tactische kernwapens in te zetten in Oekraïne?
Persoonlijk vind ik dat een veel groter angstbeeld dan het IPCC rapport en zelfs een veel grote angstbeeld dan de representatie van dat rapport in de pers, die buiten alle proportie wordt opgeblazen.
Qua milieu ook zeer belastend. Ik wil niet weten hoeveel methaan er in de lucht is gekomen na de gaslekken.
DS1971
02-10-2022 om 10:12
Paracelsus schreef op 02-10-2022 om 10:00:
[..]
Ja
mijn kind moet verplicht het boek van greta Thunberg lezen. Ik vind het soms tegen hersenspoelen aanzitten.
Maar de verarming staat roodgloeiend en de ramen open. Dat was vorig jaar al zo.
Exqueeze me? Dat is indoctrinatie. En zou ik ook echt niet pikken? Welke klas hebben we het dan over? Dan weet ik een beetje wanneer ik op moet letten.
redbulletje
02-10-2022 om 10:13
Paracelsus schreef op 02-10-2022 om 10:00:
[..]
Ja
Serieus? Dat is echt hardcore indoctrinatie! Ze schamen zich anno nu echt nergens meer voor zo te lezen.
Zit sinds kort op Twitter en ik val daar van de ene verbazing in de andere. Klimaatspijbelen door school initieerd en met allerlei leuzen rondlopen terwijl als er doorgevraagd wordt ze wel gewoon met het vliegtuig op vakantie willen blijven gaan en een tussenjaartje Australie moet ook kunnen. Oh en NOS wijst met het vingertje naar mensen die zogenaamd hun kinderen misbruiken om te protesteren voor boeren of tegen azc's, maar vindt het helemaal geweldig als de groenehersenspoeling bij jonge kinderen geslaagd lijkt te zijn.
DS1971
02-10-2022 om 10:13
Paracelsus schreef op 02-10-2022 om 10:12:
[..]
Qua milieu ook zeer belastend. Ik wil niet weten hoeveel methaan er in de lucht is gekomen na de gaslekken.
Veel. Gelukkig is het effect van methaan kort (in 10 jaar volledig afgebroken als ik mij niet vergis).
Madamecannibale
02-10-2022 om 10:14
Paracelsus schreef op 01-10-2022 om 21:11:
[..]
Ik weet het
naast dat ik er ellendig van word, maak ik me ook enorme zorgen om de middenstand en de scholen.
Een vriendin van mij werkt op een school. Zelfs met een voorzichtige schatting zou de energierekening van 1,5 miljoen naar 8,5 miljoen gaan (ik verzin dit niet). Uiteraard kijken zij naar het verlagen van de temperatuur en andere besparende maatregelen maar terug naar die 1,5 miljoen zal zelfs dan niet gaan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.