Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

ZanyHeron88

ZanyHeron88

30-09-2022 om 12:39

Dorestad schreef op 30-09-2022 om 12:36:

[..]

Mooie gelegenheid om alle UPF links te laten liggen.

Roomboter valt voor mij niet onder UPF. Ik vind juist dat veel onbewerkte producten hard gestegen zijn. Zoals eieren, vlees en zuivel

Mug schreef op 30-09-2022 om 11:04:

[..]

Ik heb een uitkering gekoppeld aan het minimumloon, maar krijg geen enkele toeslag. Dus voor mij is dit ook belabberd.

Waarom krijg je geen energietoeslag? Komt dat door (te) strenge regels van jouw gemeente? Heeft het nog zin om bezwaar te maken? https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/koopkracht/vraag-en-antwoord/hoe-vraag-ik-de-energietoeslag-aan

Ysenda schreef op 30-09-2022 om 12:10:

[..]

waar haal je die 50 tot 100% duurder in de supermarkt vandaan? Heb je concrete voorbeelden?

Ja, alles is duurder geworden maar prijsverdubbelingen heb ik nog niet aangetroffen. 10-15% wel.

Hollandse garnalen zijn in prijs verdubbeld. Normaal koop je 200 gram voor 5-6 euro, maar onlangs zag ik ze voor bijna 11 euro staan (ik heb ze dus ook laten staan)

1,5 Liter melk is opeens boven de 2 euro. Toen ik op de prijzen ging letten waren die al rond de 1,50 maar ze waren eerst lager. 

Normaal waren 2 stuks vlees/vis 3-4 euro, nu vaak 6-7. 

Eieren zijn ook in prijs verdubbeld. Nu haal ik ze bij de Lidl, daar zijn ze nog wel redelijk normaal geprijsd.

Paracelsus schreef op 30-09-2022 om 12:15:

[..]

Roomboter is verdubbeld, melk ook bijna. Hagelslag is ook bijna 50% gestegen.

Inderdaad, boter is ook bizar duur geworden. 

wild-flower schreef op 30-09-2022 om 12:23:

[..]

Bij het kabinet is het nieuwe inflatiecijfer van 17,1 procent
hard aangekomen. "Het is vreselijk", zegt minister Kaag van Financiën.
"Het is echt extreem hoog, ook in de landen om ons heen."

Waarom is het Nederland eigenlijk zo idioot hoog ?

Ik lees bijvoorbeeld Frankrijk 'maar' 6.2 % .

https://www.deondernemer.nl/actueel/inflatie-frankrijk-onverwachts-gedaald~4158098

In Frankrijk kost benzine zelfs maar 1,51 per liter (95E10) dus veel goedkoper dan Duitsland, Belgie en Nederland. 

Paracelsus schreef op 30-09-2022 om 12:35:

[..]

het ligt er natuurlijk aan welk merk je gebruikt.
De boter die ik eet is in elk geval verdubbeld. Die kost nu 3.89 per 250 g. En de melk die ik drink is ook verdubbeld qua literprijs. Ze hebben sinds kort de voordeelverpakkingen uit het schap gehaald, dus dan gaat het ook hard met de stijging. Hagelslag die wij hebben is bijna verdubbeld in prijs.

oh en vergeet de eieren niet. Ik koop nu geen bio eieren meer, dat is bijna niet meer te doen vind ik.

Ipv Campina grasboter gebruik ik nu de 400 grams voordeelverpakking van Jumbo. Die is 3,90. 

Daglichtlamp schreef op 30-09-2022 om 12:52:

[..]

Waarom krijg je geen energietoeslag? Komt dat door (te) strenge regels van jouw gemeente? Heeft het nog zin om bezwaar te maken? https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/koopkracht/vraag-en-antwoord/hoe-vraag-ik-de-energietoeslag-aan

Minimumloon is wat anders dan bestaansminimum. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-09-2022 om 13:03

redbulletje schreef op 30-09-2022 om 12:59:

[..]

Ipv Campina grasboter gebruik ik nu de 400 grams voordeelverpakking van Jumbo. Die is 3,90.

En als je dat vergelijkt met Paracelsus dan is dat bijna de helft minder en is de inflatie minder  

Friezinnetje schreef op 30-09-2022 om 13:03:

[..]

En als je dat vergelijkt met Paracelsus dan is dat bijna de helft minder en is de inflatie minder

Ik ben gewoon van A merk naar huismerk gegaan bij diverse producten. Bij boter maakt het qua smaak in elk geval niet uit vind ik. Melk van de Lidl vind ik trouwens ook prima te drinken, alleen hebben die geen 1,5 liter pakken en dat formaat vind ik prettiger. Yoghurt van Lidl ook prima, maar evengoed rond de 2 euro de liter dus ook duur. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

30-09-2022 om 13:13

redbulletje schreef op 30-09-2022 om 13:10:

[..]

Ik ben gewoon van A merk naar huismerk gegaan bij diverse producten. Bij boter maakt het qua smaak in elk geval niet uit vind ik. Melk van de Lidl vind ik trouwens ook prima te drinken, alleen hebben die geen 1,5 liter pakken en dat formaat vind ik prettiger. Yoghurt van Lidl ook prima, maar evengoed rond de 2 euro de liter dus ook duur.

Ik eet vooral grasroomboter, omdat het iets gezonder is qua vetten. Al gooi ik ook regelmatig olijfolie over mijn brood heen. Al is dat in verhouding nog duurder  al is dat niet door de inflatie, maar omdat het altijd al duur was.

Paracelsus schreef op 30-09-2022 om 13:13:

[..]

Ik eet vooral grasroomboter, omdat het iets gezonder is qua vetten. Al gooi ik ook regelmatig olijfolie over mijn brood heen. Al is dat in verhouding nog duurder al is dat niet door de inflatie, maar omdat het altijd al duur was.

Op dit moment interesseert me dat niet meer. Moet nu vooral betaalbaar zijn en lekker uiteraard. Olijfolie lust ik niet, dus dat heb ik uberhaupt niet in huis. 

Paracelsus schreef op 30-09-2022 om 12:15:

[..]

Roomboter is verdubbeld, melk ook bijna. Hagelslag is ook bijna 50% gestegen.

Heel veel producten in de supermarkt zijn ook veel minder in prijs gestegen dan die 17%, of zelfs niet of nauwelijks in prijs gestegen, het is een gewogen gemiddelde. Maar dus met de allerhoogste energietarieven, die de meeste mensen niet hoeven te betalen.

Sommige mensen zullen nog meer last hebben dan die 17%, maar veel ook minder.

Paracelsus schreef op 30-09-2022 om 12:39:

[..]

Roomboter valt voor mij niet onder UPF. Ik vind juist dat veel onbewerkte producten hard gestegen zijn. Zoals eieren, vlees en zuivel

Hagelslag 

Paracelsus schreef op 30-09-2022 om 12:39:

[..]

Ik betaal overigens nog steeds 1 eur voor een liter volle melk uit de tap en 1.25 voor de biologische variant.  Eieren: 3 euro voor een doos dubbeldooiers.  Diezijn zo ontzettend groot(arme kip). Groente en fruit: seizoensgebonden spul of too good to go. Vlees zijn wij sowieso al flink mee  geminderd

ZanyHeron88

ZanyHeron88

30-09-2022 om 14:24

Dorestad schreef op 30-09-2022 om 14:17:

[..]

Hagelslag

Oh dat. Ja dat eet ik niet meer. Maar ik weet wel dat het enorm gestegen is 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.