Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

ZanyHeron88

ZanyHeron88

26-09-2022 om 10:34

lientje69 schreef op 26-09-2022 om 10:30:

Artikel in de krant van vandaag:
Werken loont echt niet voor lage en middenklasse. Van extra uren werken hou je in het slechtste geval van 1000 euro 130 euro over. Dat komt door de nieuwe belasting regels die ze nu ingevoerd hebben...
Echt dom, ipv werken minder zwaar te belasten hebben ze het nog onaantrekkelijker gemaakt. Zo gaat natuurlijk niemand extra werken.

Ze zijn in elk geval geslaagd in het nivelleren 

Paracelsus schreef op 26-09-2022 om 10:34:

[..]

Ze zijn in elk geval geslaagd in het nivelleren

Dat noem ik geen geslaagde nivellering hoor, om de ‘échte’ rijken buiten schot te houden en de mensen in het midden en lage inkomens tegen elkaar op te zetten. Dan noem ik dat een mislukking.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

26-09-2022 om 11:04

ToetieToover schreef op 26-09-2022 om 10:59:

[..]

Dat noem ik geen geslaagde nivellering hoor, om de ‘échte’ rijken buiten schot te houden en de mensen in het midden en lage inkomens tegen elkaar op te zetten. Dan noem ik dat een mislukking.

Maar zo gaat het toch altijd? De rijken hebben nergens last van. Maar de minima en de middeninkomens worden nu gelijkgetrokken. Dat ziet de regering als geslaagd nivelleren. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

26-09-2022 om 11:06

ToetieToover schreef op 26-09-2022 om 10:59:

[..]

Ze hebben hun mond ook vol over verduurzaming, maar ze pakken zelf het vliegtuig , ook als het maar minimale tijdswinst oplevert. Als het “gewone” volk het maar niet meer doet.. 

Paracelsus schreef op 26-09-2022 om 09:33:

[..]

Is hij makkelijk en goed afsluitbaar? Ik twijfel om hem te kopen. Ik ben een enorme koukleum. Al ben ik ook wel bang dat ik door kruikgebruik het nog kouder krijgt

Weet ik nog niet, ik heb hem nog niet gebruikt.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

26-09-2022 om 17:11

Paracelsus schreef op 26-09-2022 om 11:06:

[..]

Ze hebben hun mond ook vol over verduurzaming, maar ze pakken zelf het vliegtuig , ook als het maar minimale tijdswinst oplevert. Als het “gewone” volk het maar niet meer doet..

Zucht

ZanyHeron88

ZanyHeron88

26-09-2022 om 17:15

Elaine68 schreef op 26-09-2022 om 17:11:

[..]

Zucht

Lege taxivluchten voor kabinet

Ook de Nederlandse regeringstoestellen vliegen regelmatig tussen Nederlandse luchthavens, dit jaar al zeker 26 keer. Dat gebeurt meestal om een minister op te halen, om die vervolgens naar de uiteindelijke bestemming te vliegen. De overheid heeft één zakenjet gestationeerd in Amsterdam, en één in Eindhoven.

Zo bracht het vliegtuig de PH-GOV op 14 maart dit jaar minister Ollongren van Defensie naar Londen vanuit Amsterdam. Maar op de terugweg werd ze afgezet in Rotterdam, waarna deze Boeing 737 leeg terugvloog naar Schiphol. Het andere toestel, een Gulfstream, vloog op 14 april eerst leeg vanuit Eindhoven naar Rotterdam, om vanuit daar naar Bulgarije te vliegen. Op de terugweg vloog men eerst weer terug naar Rotterdam, om dan weer leeg naar Eindhoven te gaan.

bron:rtl

Paracelsus schreef op 26-09-2022 om 17:15:

[..]

Lege taxivluchten voor kabinet

Ook de Nederlandse regeringstoestellen vliegen regelmatig tussen Nederlandse luchthavens, dit jaar al zeker 26 keer. Dat gebeurt meestal om een minister op te halen, om die vervolgens naar de uiteindelijke bestemming te vliegen. De overheid heeft één zakenjet gestationeerd in Amsterdam, en één in Eindhoven.

Zo bracht het vliegtuig de PH-GOV op 14 maart dit jaar minister Ollongren van Defensie naar Londen vanuit Amsterdam. Maar op de terugweg werd ze afgezet in Rotterdam, waarna deze Boeing 737 leeg terugvloog naar Schiphol. Het andere toestel, een Gulfstream, vloog op 14 april eerst leeg vanuit Eindhoven naar Rotterdam, om vanuit daar naar Bulgarije te vliegen. Op de terugweg vloog men eerst weer terug naar Rotterdam, om dan weer leeg naar Eindhoven te gaan.

bron:rtl

Schandalig vind ik dat.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

26-09-2022 om 18:10

Rondstruiner schreef op 26-09-2022 om 17:54:

[..]

Schandalig vind ik dat.

Ik ook. 

[..]

Schandalig vind ik dat.

Tja, we doen allemaal wel eens iets "schandaligs".

Eerlijk zeggen, nemen jullie nooit eens voor het gemak de auto terwijl je ook lopend, met de fiets of het OV kunt ?

Denken jullie bij alles wat je doet aan zuinigheid en/of het milieu? 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-09-2022 om 18:19

[..]

Schandalig vind ik dat.

tja, als er op dat moment behoefte is aan een vliegtuig op schiphol oid, dan zal het vliegtuig daar toch naar toe moeten. 

amarna schreef op 26-09-2022 om 18:13:

[..]

Eerlijk zeggen, nemen jullie nooit eens voor het gemak de auto terwijl je ook lopend, met de fiets of het OV kunt ?

Nee, nooit. Ik heb ook geen auto. 

Een vliegtuig leeg laten vliegen is schandalig. Een vliegtuig naar London nemen ook, dat kan prima met de trein. Zij moeten het goede voorbeeld geven. Echt vreselijk irritant vind ik het. Dit geeft mensen dus het gevoel dat het oke is om wel de auto te pakken ipv de fiets voor een klein stukje. Want zij doen het toch ook.

Friezinnetje schreef op 26-09-2022 om 18:19:

[..]

tja, als er op dat moment behoefte is aan een vliegtuig op schiphol oid, dan zal het vliegtuig daar toch naar toe moeten.

Ze hoeft überhaupt niet het het vliegtuig te nemen vanuit London, er is een perfecte rechtstreekse treinverbinding.

[..]

Niemand is roomser dan de paus, maar beleidsmakers hebben wel een voorbeeldfunctie. Daar mogen ze zich wel eens wat sterker van bewust worden.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

26-09-2022 om 19:03

[..]

Ik rij geen auto, dus nee.

maar ik verwacht helemaal van partijen die helemaal into the green deal zijn, niet dit soort dingen doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.