Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

watertoren schreef op 25-09-2022 om 11:09:

[..]

Mijn zoon gaat niet vliegen om de energieproblemen te ontvluchten maar om de koude winter door te komen. Telkens lekker even een weekje zon als het hier rotweer is. dan is de winter weer zo voorbij.

Draagt op dezelfde manier bij aan de negatieve cirkel. Sterker nog, als je 1 keer vliegt in zeg 3 maanden naar een bestemming is dat relatief minder negatief dan drie vakantietjes in zeg vijf maanden naar diezelfde bestemming.

Gr Angela

Moxxie schreef op 25-09-2022 om 10:24:

[..]

Ik heb niet precies dezelfde hoor, die van mij zijn al jaren oud en ik weet niet eens meer waar ze vandaan komen. Met dat voeten opmeten bedoelde ik mijn voeten meten met de centimeter, en dat is precies 25 cm. Het lijkt erop dat de real deal uitverkocht was en ze je ongevraagd een (minder goed) vervangend artikel hebben gestuurd. Ik zou de verkoper mailen als ik jou was, misschien komen ze met een goede oplossing.

Oh, ik dacht dat jij deze had gekocht.

Ja, ik ga even een foto maken met het meetlint erbij, en dan vragen hoe ze dat denken op te lossen.

Rondstruiner schreef op 25-09-2022 om 11:37:

[..]

Oh, ik dacht dat jij deze had gekocht.

Ja, ik ga even een foto maken met het meetlint erbij, en dan vragen hoe ze dat denken op te lossen.

Kijk even in de algemene voorwaarden en de gegevens op de website of de maten bij benadering zijn. Als dat er staat dan zitten zij safe. Anders heb je een punt.

Maar als het een online aankoop is heb je altijd 2 weken de tijd voor kostenloze retour, zij moeten dan ook de aan hun betaalde verzendkosten vergoeden. De kosten die jij moet maken om iets te retourneren niet, vraag daarom dan om een antwoordnummer om het artikel te retourneren.

Ysenda schreef op 25-09-2022 om 12:10:

[..]

Kijk even in de algemene voorwaarden en de gegevens op de website of de maten bij benadering zijn. Als dat er staat dan zitten zij safe. Anders heb je een punt.

Maar als het een online aankoop is heb je altijd 2 weken de tijd voor kostenloze retour, zij moeten dan ook de aan hun betaalde verzendkosten vergoeden. De kosten die jij moet maken om iets te retourneren niet, vraag daarom dan om een antwoordnummer om het artikel te retourneren.

Het is een 3 liter kruik, geen 3,5 liter, dus dat is duidelijk niet wat ik besteld heb.

Het is Bol, retourzenden is allemaal goed geregeld, ik had geen verzendkosten, omdat hij daar dus boven zat. Verder ben ik zelf een enorme mierenneuker en zoek ik dingen graag goed uit, wat bij dit soort problemen altijd goed van pas komt. Dus het komt wel goed, maar toch dank.

Maar in het kader van besparen en rondkomen hoop ik op een flinke korting , bespaart me de moeite van terugsturen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

25-09-2022 om 12:56

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1179503166/docu-toont-islamisering-in-probleemwijk-londen-het-is-een-staat-in-een-staat

geen idee of jullie het kunnen lezen. Maar ik vrees dat de armoede op dit moment enorm toeneemt in bepaalde wijken bij ons. 

Deze achterbuurten in het hart van Europa raken in een negatieve spiraal van armoede, racisme, slechte scholen, misdaad en radicalisering. „In veel derdewereldsteden ben je beter af”, zegt Can. Nederlandse probleemwijken zijn er paradijsjes bij, maar garantie dat dat zo blijft, ontbreekt. „Ik hoop dat Nederlandse beleidsmakers hiernaar kijken en beseffen: wij mogen het nooit zo uit de hand laten lopen als op deze plekken. Nooit.”

Breuklijnen, Sinan in de banlieus van Europa, door Sinan Can en Daniëlle van Lieshout, wordt van 26 tot 29 september om 22.15 uur uitgezonden op NPO2.

wild-flower

wild-flower

25-09-2022 om 13:52 Topicstarter

Paracelsus schreef op 25-09-2022 om 12:56:

„In veel derdewereldsteden ben je beter af”

watertoren schreef op 25-09-2022 om 10:44:

[..]

Mijn zoon werkt sinds kort bij Sunweb. Hij gaat van de winter ook vanuit een warm land werken. Niet zozeer om te besparen maar om de lange winter te overbruggen. Gewoon regelmatig een weekje weg. Hij heeft ook korting op reizen dus ik ga deze winter sowieso een keer mee met hem.

Wat heerlijk!

ZanyHeron88

ZanyHeron88

25-09-2022 om 19:56

wild-flower schreef op 25-09-2022 om 13:52:

[..]

Ja, dat is heftig toch! Dan gaat er echt iets fout. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

25-09-2022 om 21:44

hier weer een artikel over de schoollunch. Dit ziet er subliem uit!

‘Extra geld voor hongerige leerlingen kan niet wachten’

https://www.ad.nl/politiek/extra-geld-voor-hongerige-leerlingen-kan-niet-wachten~a2c11bc5/

Rondstruiner schreef op 22-09-2022 om 15:21:

Ik ben toch best wel blij met Vattenfall als ik dit zie. Heb ook nog de Blijven-loont-korting van 25% op elektratarief. Dit gaat over tarieven voor bestaande klanten met een contract met variabele tarieven, nieuwe klanten betalen meer.

1152x864a.jpg

1152x864a.jpg

https://nos.nl/artikel/2445529-grote-verschillen-in-sterk-stijgende-energietarieven-per-1-oktober

Ik ben niet blij bij Greenchoice te zitten...

Rondstruiner schreef op 24-09-2022 om 16:31:

[..]

Moxxie, is die van jou als je hem meet inderdaad 25 cm breed? Ik heb de mijne nu binnen, maar het is gewoon een andere kruik, er staat geen Pasper op, maar Pearl, wel een etiketje met Pasper, maar hij is dus 23 cm breed ipv 25. Dat is net wat kleiner dan ik hoopte en krap met de voeten. Vraag me af of het geen 3 liter is ipv 3,5. Dus als het een kleinere is wil ik of een deel geld terug, of een andere.

Ook staat op Bol dit plaatje en staat op mijn kruik 21 . Voel me een beetje belazerd:

1200x1200.jpg

Jemig, 35 euro voor een warmwaterkruik die je voor een paar euro bij Action of Kruidvat kunt kopen!

amarna schreef op 26-09-2022 om 03:08:

[..]

Jemig, 35 euro voor een warmwaterkruik die je voor een paar euro bij Action of Kruidvat kunt kopen!

Dit formaat koop je volgens mij niet bij de Aktion en zeker niet bij Kruidvat, en al helemaal niet voor een paar euro. Ik heb altijd een gewone kruik maar heb dit nog nooit in een winkel gezien. Waar heb jij dit gezien dan?

Ik had nog een bolcadeaubon, dus dit was voor mij hoe dan ook de goedkoopste optie.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

26-09-2022 om 09:33

Rondstruiner schreef op 26-09-2022 om 07:27:

[..]

Dit formaat koop je volgens mij niet bij de Aktion en zeker niet bij Kruidvat, en al helemaal niet voor een paar euro. Ik heb altijd een gewone kruik maar heb dit nog nooit in een winkel gezien. Waar heb jij dit gezien dan?

Ik had nog een bolcadeaubon, dus dit was voor mij hoe dan ook de goedkoopste optie.

Is hij makkelijk en goed afsluitbaar? Ik twijfel om hem te kopen. Ik ben een enorme koukleum. Al ben ik ook wel bang dat ik door kruikgebruik het nog kouder krijgt 

Envelop schreef op 25-09-2022 om 23:11:

[..]

Ik ben niet blij bij Greenchoice te zitten...

Dat is idd wel een enorme kat in de zak! 

Ik vind het jammer dat Engie nooit bij die staatjes staat. Tot nu toe vind ik ze wel redelijk. In elk geval geen tussentijdse prijsverhogingen behalve op 1 juli. Terwijl Energiedirect er maffiapraktijken op na houdt bij m'n moeder die onder dezelfde variabele condities zit als ik bij Engie. 

Artikel in de krant  van  vandaag:
Werken loont echt niet voor lage en middenklasse. Van extra uren werken hou je in het slechtste  geval  van  1000 euro 130 euro over. Dat komt door de nieuwe  belasting regels die ze nu ingevoerd hebben...
Echt dom, ipv werken minder zwaar te belasten hebben ze het nog onaantrekkelijker gemaakt. Zo gaat natuurlijk niemand  extra werken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.