Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-09-2022 om 20:21

Herfstappeltaart schreef op 24-09-2022 om 18:21:

[..]

Dat weet ik al. Het is te hoog. Daarom ben ik er zo alert op.

Dat is naar  dan is het inderdaad goed om naar je eigen arts te luisteren. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

24-09-2022 om 21:36

Enkele dagen geleden verscheen er hier in de krant een artikel met de vraag of het voor mensen die permanent mogen telewerken, interessant was om thuis de verwarming af te sluiten en te gaan overwinteren in het zuiden. 
Waar zijn sommigen mee bezig? 

Valdemar schreef op 24-09-2022 om 21:36:

Enkele dagen geleden verscheen er hier in de krant een artikel met de vraag of het voor mensen die permanent mogen telewerken, interessant was om thuis de verwarming af te sluiten en te gaan overwinteren in het zuiden.

met slimme oplossingen zoeken

gr Angela

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-09-2022 om 21:56

Ik ken serieus al 10 mensen die dit doen.

Lijkt me een serieuze optie. Vlucht naar Thailand boeken en ergens een comfortabel boutique hotelletje zoeken met zwembad en wifi en voor het geld wat in de wintermaanden zou verdampen aan de energierekening zit diegene lekker aan een tropisch strand of mooi binnenland waar je ook nog voor een appel en een ei kunt eten 

Laatst stond een artikel in de krant waarin ze de kosten vergeleken tussen overwinteren in Spanje of hier blijven.  Overwinteren was goedkoper, dus zo stom is het idee niet. 

Zolang de wifi het er doet en je er rustig kan werken én je bereikbaar blijft voor je collega's ...

In die zin lijkt Spanje me handiger dan het tijdsverschil van Thaïland.
Je zal maar om 16u Nederlandse tijd een vergadering hebben.

Marty1984 schreef op 24-09-2022 om 22:08:

Zolang de wifi het er doet en je er rustig kan werken én je bereikbaar blijft voor je collega's ...

In die zin lijkt Spanje me handiger dan het tijdsverschil van Thaïland.
Je zal maar om 16u Nederlandse tijd een vergadering hebben.

Zo gek is dat toch niet met tijdsverschillen.

Mijn afdeling is verspreid over Shanghai, Griekenland, Zuid-Afrika,  Nederland, en de eastern en central time zone in de US. Wij werken al jaren als 1 afdeling in die verschillende tijdzones, ook met afdelingsoverleg.

Collega die normaal in Nederland werkt ging naar familie in China en heeft van daaruit ook een half jaar gewerkt. Dat was efficiënter dan heen en weer reizen met de geldende covid maatregelen ter plaatse. Er zijn collega's in andere afdelingen die daar pas achter kwamen toen ze al weer terug in Europa was.

Nou, ik overweeg het ook, helaas lijkt het er op dat mijn dochter niet bij haar vader mag verblijven, vindt hij niet goed. En dan moet het huis alsnog verwarmd worden want zij kan niet digitaal werken en kan dus niet mee.

Rondstruiner schreef op 24-09-2022 om 16:31:

[..]

Moxxie, is die van jou als je hem meet inderdaad 25 cm breed? Ik heb de mijne nu binnen, maar het is gewoon een andere kruik, er staat geen Pasper op, maar Pearl, wel een etiketje met Pasper, maar hij is dus 23 cm breed ipv 25. Dat is net wat kleiner dan ik hoopte en krap met de voeten. Vraag me af of het geen 3 liter is ipv 3,5. Dus als het een kleinere is wil ik of een deel geld terug, of een andere.

Ook staat op Bol dit plaatje en staat op mijn kruik 21 . Voel me een beetje belazerd:

1200x1200.jpg

Ik heb niet precies dezelfde hoor, die van mij zijn al jaren oud en ik weet niet eens meer waar ze vandaan komen. Met dat voeten opmeten bedoelde ik mijn voeten meten met de centimeter, en dat is precies 25 cm. Het lijkt erop dat de real deal uitverkocht was en ze je ongevraagd een (minder goed) vervangend artikel hebben gestuurd. Ik zou de verkoper mailen als ik jou was, misschien komen ze met een goede oplossing.

redbulletje schreef op 24-09-2022 om 22:04:

[..]

Lijkt me een serieuze optie. Vlucht naar Thailand boeken en ergens een comfortabel boutique hotelletje zoeken met zwembad en wifi en voor het geld wat in de wintermaanden zou verdampen aan de energierekening zit diegene lekker aan een tropisch strand of mooi binnenland waar je ook nog voor een appel en een ei kunt eten

Mijn zoon werkt sinds kort bij Sunweb. Hij gaat van de winter ook vanuit een warm  land werken. Niet zozeer om te besparen maar om de lange winter te overbruggen. Gewoon regelmatig een weekje weg. Hij heeft ook korting op reizen dus ik ga deze winter sowieso een keer mee met hem.

watertoren schreef op 25-09-2022 om 10:44:

[..]

Mijn zoon werkt sinds kort bij Sunweb. Hij gaat van de winter ook vanuit een warm land werken. Niet zozeer om te besparen maar om de lange winter te overbruggen. Gewoon regelmatig een weekje weg. Hij heeft ook korting op reizen dus ik ga deze winter sowieso een keer mee met hem.

Wel interessant dat o.a. door vliegen te goedkoop te maken, er meer bijdrage is/wordt geleverd aan klimaatcrisis waardoor o.a. huidige problemen met energie ontstaan zijn en dan gaan vliegen om ergens anders de problemen tijdelijk te ontvluchten. De cirkel naar beneden is daarmee rond in mijn optiek.

Gr Angela 

Werken vanuit een warm land moet ook kunnen naast het online werk wat je doet. Op het gebied van werk zou het misschien kunnen er zijn (vaak) genoeg andere dingen die meespelen zoals kinderen, partners die geen kantoorbaan hebben, in mindere maten huisdieren die zou je nog mee kunnen nemen als je geen 5 honden hebt. Mantelzorg vrijwilligerswerk naast je baan. (Sociale) verplichtingen naast je werk en het zien van vrienden.

Hoewel ik ook met de pc werk heeft mijn baan ook veel fysieke aspecten waardoor ik niet vanuit het buitenland zou kunnen werken. Ik denk sowieso weinig mensen vanuit ons bedrijf.Voor het kantoorpersoneel is het te overwegen maar dat verschilt ook per functie.

Mocht ik zelf de mogelijkheden wel hebben gehad dan zou ik na de feestdagen in december vertrekken en dan pas halverwege maart terug komen. Dan overbrug je de twee koudste maanden. 

Angela1967 schreef op 25-09-2022 om 10:51:

[..]

Wel interessant dat o.a. door vliegen te goedkoop te maken, er meer bijdrage is/wordt geleverd aan klimaatcrisis waardoor o.a. huidige problemen met energie ontstaan zijn en dan gaan vliegen om ergens anders de problemen tijdelijk te ontvluchten. De cirkel naar beneden is daarmee rond in mijn optiek.

Gr Angela

Mijn zoon gaat niet vliegen om de energieproblemen te ontvluchten maar om de koude winter door te komen. Telkens lekker even een weekje zon als het hier rotweer is. dan is de winter weer zo voorbij.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-09-2022 om 11:12

watertoren schreef op 25-09-2022 om 11:09:

[..]

Mijn zoon gaat niet vliegen om de energieproblemen te ontvluchten maar om de koude winter door te komen. Telkens lekker even een weekje zon als het hier rotweer is. dan is de winter weer zo voorbij.

nee maar door al dat vliegen ontstaan wel milieuproblemen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.