Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

En dit is de realiteit.

FdGrpxtXgAA2G8C?format=jpg&name=900x900

WickedCurlew89

WickedCurlew89

24-09-2022 om 14:29

Moxxie schreef op 24-09-2022 om 14:02:

En dit is de realiteit.

FdGrpxtXgAA2G8C?format=jpg&name=900x900

Komt grof gezegd op hetzelfde neer.

Voor mensen met veel geld is het interessant om uit te zoeken hoe je daarmee geld bespaart. Ik ken ook iemand die boekhouder is en er bestaan alleen in Nederland al zoveel gunstige belasting maatregelen, subsidies potjes, aftrekbare lasten, en andere voordelige fiscale regelingen waarmee minder belasting betaald wordt enz, als je daar kennis van hebt en het interesseert jou ook nog eens dan kan je veel besparen en dan hoef je nog niet eens heel rijk te zijn.

Zij las ook een bepaald blad waarin zulke fiscale zaken behandeld worden dat komt dacht ik een keer in de maand uit of zo iets.

Coreopsis schreef op 24-09-2022 om 11:50:

Theoretisch zou je zonder koolhydraten kunnen leven. Zonder vetten en eiwitten niet.

Maar het is onzin dat zuivel (vol of mager) een essentiëel voedingsmiddel voor volwassenen is. Een groot deel van de wereldbevolking verdraagt dat niet eens na de de kinderleeftijd. Wij witte Europeanen hebben een genetische afwijking waardoor wij het nog wel kunnen verteren.

Wij westerlingen zijn juist geëvolueerd op lactosetolerantie. De mensen die er diarree van kregen gingen op een gegeven moment dood en alleen degenen die melk verdroegen bleven over. Het is dus zinvol om te zorgen dat nieuwe generaties gewoon zuivel blijven verdragen door een omnivoor dieet.

amarna schreef op 24-09-2022 om 11:36:

[..]

Diverse internisten die ik ken zeggen het al jaren. Onze hersens (vooral die van kinderen) hebben volle zuivelprodukten nodig. Ze zijn tegen voedselhypes. Die van de antibroodactivisten van een paar jaar geleden bijvoorbeeld. In brood zit jodium. Een stofje dat onze schildklier echt nodig heeft. De schijf van 5 is echt zo gek nog niet. Maar alles met mate.

Precies. En in de schijf van vijf staat dat volle zuivel (melk, yoghurt kaas) teveel verzadigde vetten bevat. (voor kinderen zal dat misschien nog niet gelden, voor volwassenen wel).

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-09-2022 om 16:31

Herfstappeltaart schreef op 24-09-2022 om 15:29:

[..]

Precies. En in de schijf van vijf staat dat volle zuivel (melk, yoghurt kaas) teveel verzadigde vetten bevat. (voor kinderen zal dat misschien nog niet gelden, voor volwassenen wel).

En uit onderzoek blijkt dus dat volle zuivel geen effect heeft op het cholesterol. Volwassenen hebben ook vetten nodig, je gehele brein bestaat z’n beetje uit cholesterol. 

Hoger cholesterolniveau beschermt onze hersenenhttps://www.fninstitute.com/nl/nieuws/hoger-cholesterolniveau-beschermt-onze-hersenen

Moxxie schreef op 20-09-2022 om 19:34:

[..]

Lijkt zo'n XL kruik je niet lekker? Hij is 45x25 cm en ik heb mijn voet even opgemeten, maat 40 past precies!

https://www.bol.com/be/nl/p/pasper-kruik-xl-3-5-liter-met-hoes-warmwaterkruik-8-uur-warmte-grijs-kruikzak/9300000018625953/?Referrer=ADVNLGOO002049-G-137948318149-S-1676407295700-9300000018625953&gclid=CjwKCAjwyaWZBhBGEiwACslQozFX7T_86e_DpY49dBKtuUpViaimbvKDOw0IJqwKF_b3KqDe3VBMpBoCoLUQAvD_BwE

Moxxie, is die van jou als je hem meet inderdaad 25 cm breed? Ik heb de mijne nu binnen, maar het is gewoon een andere kruik, er staat geen Pasper op, maar Pearl, wel een etiketje met Pasper, maar hij is dus 23 cm breed ipv 25. Dat is net wat kleiner dan ik hoopte en krap met de voeten. Vraag me af of het geen 3 liter is ipv 3,5. Dus als het een kleinere is wil ik of een deel geld terug, of een andere.

Ook staat op Bol dit plaatje en staat op mijn kruik 21 . Voel me een beetje belazerd: 

1200x1200.jpg

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-09-2022 om 16:32

oh en statines zorgen we ook voor dat het testosteron verlaagd bij mannen. En een laag testosteron wordt weer in verband gebracht met vroegtijdig overlijden

Paracelsus schreef op 24-09-2022 om 16:31:

[..]

En uit onderzoek blijkt dus dat volle zuivel geen effect heeft op het cholesterol. Volwassenen hebben ook vetten nodig, je gehele brein bestaat z’n beetje uit cholesterol.

Hoger cholesterolniveau beschermt onze hersenenhttps://www.fninstitute.com/nl/nieuws/hoger-cholesterolniveau-beschermt-onze-hersenen

Er zijn ook weer wetenschappers die zeggen dat die onderzoeken kwalitatief niet deugen, en dat er niet is gekeken waar de proefpersonen de verzadigde vetten mee vervingen. Dat maakt nogal verschil natuurlijk. En er zijn ook onderzoeken die iets anders zeggen.

Natuurlijk hebben volwassenen vetten nodig, er is niemand die dat ontkent lijkt me.

Volgens mij is het ontzettend moeilijk om als leek dit soort onderzoeken op waarde te schatten. Je moet toch maar af gaan op waar consensus over is en daarnaast je gezond verstand gebruiken, is mijn mening.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

24-09-2022 om 16:53

Ik heb te doen met de Engelse armen. En dan hebben ze ook nog twee weken lang dat gehuil om de koningin aan moeten zien. 

Elaine68 schreef op 24-09-2022 om 16:53:

Ik heb te doen met de Engelse armen. En dan hebben ze ook nog twee weken lang dat gehuil om de koningin aan moeten zien.

Ach en die begrafenis heeft ook overdreven veel geld gekost zag ik net. Ik had het nog niet gezien omdat ik op vakantie was maar jeetje wat een langdurende poppenkast was dat zeg.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

24-09-2022 om 17:03

En dan zit je zelf te koekeloeren zonder koelkast en gaan ze nu de rijken nog rijker maken, het is echt godgeklaagd.

Rondstruiner schreef op 24-09-2022 om 16:44:

[..]

Er zijn ook weer wetenschappers die zeggen dat die onderzoeken kwalitatief niet deugen, en dat er niet is gekeken waar de proefpersonen de verzadigde vetten mee vervingen. Dat maakt nogal verschil natuurlijk. En er zijn ook onderzoeken die iets anders zeggen.

Natuurlijk hebben volwassenen vetten nodig, er is niemand die dat ontkent lijkt me.

Volgens mij is het ontzettend moeilijk om als leek dit soort onderzoeken op waarde te schatten. Je moet toch maar af gaan op waar consensus over is en daarnaast je gezond verstand gebruiken, is mijn mening.

Precies mijn punt. Zolang er geen langdurige en mondiale onderzoeken zijn afgerond hou ik me aan de geldende adviezen. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-09-2022 om 18:20

Herfstappeltaart schreef op 24-09-2022 om 17:57:

[..]

Precies mijn punt. Zolang er geen langdurige en mondiale onderzoeken zijn afgerond hou ik me aan de geldende adviezen.

Het beste is om af en toe je cholesterol te laten bepalen bij de huisarts. Dan weet je helemaal of je goed zit en of je iets moet / kan aanpassen

Paracelsus schreef op 24-09-2022 om 18:20:

[..]

Het beste is om af en toe je cholesterol te laten bepalen bij de huisarts. Dan weet je helemaal of je goed zit en of je iets moet / kan aanpassen

Dat weet ik al. Het is te hoog. Daarom ben ik er zo alert op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.