Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Paracelsus schreef op 23-09-2022 om 18:38:

[..]

Heb je tip qua pantoffels?

Ik wil geen wol of leer, heb Toms besteld. Hoop dat die langer meegaan dan pantoffels van Van Haren of de Hema met een steviger zool. We gaan het zien.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-09-2022 om 21:24

Rondstruiner schreef op 23-09-2022 om 21:20:

[..]

Ik wil geen wol of leer, heb Toms besteld. Hoop dat die langer meegaan dan pantoffels van Van Haren of de Hema met een steviger zool. We gaan het zien.

Ik ga er eens naar kijken. 
Ik draag wel graag wol, maar wel met een keurmerk. Ik ben altijd bang dat ik het milieu geen plezier doe met synthetische kleren en alle microplastics die vrijkomen bij gebruik en het wassen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-09-2022 om 21:33

ik zie net een begeleidende foto bij de schoollunch  die maaltijd vind ik vanuit gezondheidsperspectief om te janken.

witbrood , vruchten hagel en een pakje wicky

suikerklontjes: 3,5 voor de vruchtenhagel, 3,6  voor het pakje wicky en dan nog witbrood voor een paar snelle koolhydraten 

Paracelsus schreef op 23-09-2022 om 21:24:

[..]

Ik ga er eens naar kijken.
Ik draag wel graag wol, maar wel met een keurmerk. Ik ben altijd bang dat ik het milieu geen plezier doe met synthetische kleren en alle microplastics die vrijkomen bij gebruik en het wassen.

Kan ook gewoon textiel zijn natuurlijk. En tegenwoordig is het vaak gemaakt van gerecycled materiaal als petflessen bijvoorbeeld. Of ik zag laatst schoenen van druivenleer en maisleer.

Je doet het milieu ook geen plezier met vee dat als productiemiddel voor ons gehouden wordt, en het vee zelf doe je er meestal ook geen plezier mee.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-09-2022 om 21:38

Rondstruiner schreef op 23-09-2022 om 21:33:

[..]

Kan ook gewoon textiel zijn natuurlijk. En tegenwoordig is het vaak gemaakt van gerecycled materiaal als petflessen bijvoorbeeld. Of ik zag laatst schoenen van druivenleer en maisleer.

Je doet het milieu ook geen plezier met vee dat als productiemiddel voor ons gehouden wordt, en het vee zelf doe je er meestal ook geen plezier mee.

Maar gerecycled plastic, is nog steeds plastic en daar komen microplastics vanaf. Ik heb dan liever natuurlijke producten . Druivenleer en maisleer klinkt goed , daar ga ik mij eens in verdiepen.

Schapen moeten toch geschoren worden, dus op zich lijkt het mij een goed product. Schapen worden ook gebruikt om landvlaktes af te grazen . Niet alles is meteen enorm dierenleed 

Paracelsus schreef op 23-09-2022 om 21:38:

[..]

Maar gerecycled plastic, is nog steeds plastic en daar komen microplastics vanaf. Ik heb dan liever natuurlijke producten . Druivenleer en maisleer klinkt goed , daar ga ik mij eens in verdiepen.

Schapen moeten toch geschoren worden, dus op zich lijkt het mij een goed product. Schapen worden ook gebruikt om landvlaktes af te grazen . Niet alles is meteen enorm dierenleed

Als we het plastic niet recyclen bestaat het nog steeds, is het nog steeds plastic en komen er nog steeds microplastics van af. Dat is geen argument om het niet te recyclen natuurlijk.

Merinowol is wel degelijk bijna altijd dierenleed, google maar. En de schapen hoeven alleen maar geschoren te worden omdat wij ze doorgefokt hebben als productiemiddel voor wol. Het zijn sneue doorgefokte dieren met zo'n bult wol op zich dat ze niet eens meer zelf op kunnen staan als ze om rollen. Lijkt in niets meer op hun wilde voorgangers, de moeflons.

Maar dat is allemaal erg off topic en hoort hier niet.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-09-2022 om 22:09

Rondstruiner schreef op 23-09-2022 om 22:07:

[..]

Als we het plastic niet recyclen bestaat het nog steeds, is het nog steeds plastic en komen er nog steeds microplastics van af. Dat is geen argument om het niet te recyclen natuurlijk.

Merinowol is wel degelijk bijna altijd dierenleed, google maar. En de schapen hoeven alleen maar geschoren te worden omdat wij ze doorgefokt hebben als productiemiddel voor wol. Het zijn sneue doorgefokte dieren met zo'n bult wol op zich dat ze niet eens meer zelf op kunnen staan als ze om rollen. Lijkt in niets meer op hun wilde voorgangers, de moeflons.

Maar dat is allemaal erg off topic en hoort hier niet.

Schapen kunnen überhaupt niet goed omhoog komen als ze op hun rug terecht komen. Dat heeft niet met doorgefokte merinosschapen te maken. Ik heb vroeger vaak genoeg een schaap gered die op zijn rug lag. 

Paracelsus schreef op 23-09-2022 om 22:09:

[..]

Schapen kunnen überhaupt niet goed omhoog komen als ze op hun rug terecht komen. Dat heeft niet met doorgefokte merinosschapen te maken. Ik heb vroeger vaak genoeg een schaap gered die op zijn rug lag.

Ja, omdat alle schapen dus door de mens doorgefokte dieren zijn. Ik heb het niet over merinoschapen, maar over alle schapen.

Of dacht jij dat moeder natuur ze voorzien heeft van die wollen jas die wij er ieder jaar af moeten halen? Hoe stel je je dat voor in het wild? Echt niet hoor.

Hier stammen ze van af, oftwel, zo horen ze er uit te zien volgens moeder natuur als de mens zich er niet mee had bemoeid:

moeflonbronst_2015_1_HD.jpg?1570717882

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-09-2022 om 22:21

Rondstruiner schreef op 23-09-2022 om 22:16:

[..]

Ja, omdat alle schapen dus door de mens doorgefokte dieren zijn. Ik heb het niet over merinoschapen, maar over alle schapen.

Of dacht jij dat moeder natuur ze voorzien heeft van die wollen jas die wij er ieder jaar af moeten halen? Hoe stel je je dat voor in het wild? Echt niet hoor.

Hier stammen ze van af, oftwel, zo horen ze er uit te zien volgens moeder natuur als de mens zich er niet mee had bemoeid:

maar als je er zo in staat, kunnen bijna alle dieren wel weg, want alles is gefokt door mensen. Wij waren ooit apen, moeten wij ook maar weg

WickedCurlew89

WickedCurlew89

23-09-2022 om 22:24

Friezinnetje schreef op 23-09-2022 om 22:21:

[..]

maar als je er zo in staat, kunnen bijna alle dieren wel weg, want alles is gefokt door mensen. Wij waren ooit apen, moeten wij ook maar weg

Nee hoor, wij waren nooit apen. 

We hebben een gemeenschappelijk voorouder.

[..]

Hebben wij onszelf van “aap” naar mens doorgefokt voor ons eigen plezier dan? Wat een rare redenatie dit.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

23-09-2022 om 22:47

[..]

Er zijn ook nog wilde dieren. Lang niet alles is gefokt door mensen. Hoe kom je erbij?

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-09-2022 om 23:16

[..]

Als we terug moeten naar de “ oorsprong” zijn we straks weer jagers en trekken we van plek naar plek. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-09-2022 om 23:21

Rondstruiner schreef op 23-09-2022 om 22:16:

[..]

Maar dat is met zoveel dieren gebeurd. Onze huiskatten, honden en kippen. We zouden alleen wel wat meer rekening mogen houden dat dieren en geen gezondheidsschade aan overhouden. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-09-2022 om 23:24

maar even wat meer on-topic. Wat vinden jullie van de schoollunch. In het AD staat een foto en dan zie je wit brood , vruchtenhagel en een pakje wicky. 
Deze kinderen hebben het al zwaar, krijgen waarschijnlijk thuis geen gezond voedsel. Dat zou school moeten oplossen en dan krijgen ze op school iets wat vooral vult en niet voedzaam is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.