Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-09-2022 om 14:09

Herfstappeltaart schreef op 23-09-2022 om 13:40:

[..]

Lekkere kroketten uit de supermarkt halen? In de airfryer of oven of frietpan, kost een fractie van de frietboer.

We hebben geen frietpan of airfryer en een grote oven aanzetten voor 2 kroketten vind ik wat overdreven. 

Paracelsus schreef op 23-09-2022 om 14:09:

[..]

We hebben geen frietpan of airfryer en een grote oven aanzetten voor 2 kroketten vind ik wat overdreven.

Ja de oven aanzetten zou ik inderdaad ook niet doen. Wij hebben voor dat doel een airfryer aangeschaft. Ook vissticks worden daarin heerlijk knapperig.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-09-2022 om 14:15

Herfstappeltaart schreef op 23-09-2022 om 14:11:

[..]

Ja de oven aanzetten zou ik inderdaad ook niet doen. Wij hebben voor dat doel een airfryer aangeschaft. Ook vissticks worden daarin heerlijk knapperig.

Ik twijfel er wel eens aan. Maar we eten echt weinig gefrituurde dingen, dus voor ons zal het vermoed ik niet echt lonen. 

Paracelsus schreef op 23-09-2022 om 14:15:

[..]

Ik twijfel er wel eens aan. Maar we eten echt weinig gefrituurde dingen, dus voor ons zal het vermoed ik niet echt lonen.

Een airfryer is eigenlijk een kleine heteluchtoven. Wij gebruiken hem ook voor het afbakken van voorgebakken broodjes enzo. Dat scheelt inderdaad een hele grote oven opwarmen.

[..]

Kost net zoveel of minder dan het verbruik van een airfryer en bij lange na niet wat een kroket bij de snackbar kost.

Mijn oven heeft gister 40 minuten aan gestaan op 220° en dat heeft 1 kwh gevraagd. Kroket duurt ongeveer 15- 20 minuten.

[..]

Dat is vast goedkoper dan 3,50. Ik bak rustig 1 kroket in de oven hoor.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-09-2022 om 15:20

Rockstar schreef op 23-09-2022 om 15:11:

[..]

Dat is vast goedkoper dan 3,50. Ik bak rustig 1 kroket in de oven hoor.

Ja, dat zal inderdaad wel goedkoper zijn hoor. Maar in de oven vind ik ze altijd een beetje meh worden. Net niet zeg maar.

En bij de snackbar hebben ze lekkere vega kroketten. Die kan ik in de winkel niet vinden al zijn ze van de vegetarische slager wel oké. 

maar goed gezond is het niet, dus heel erg rouwig moet ik er niet om zijn natuurlijk.

Paracelsus schreef op 23-09-2022 om 15:20:

[..]

Ja, dat zal inderdaad wel goedkoper zijn hoor. Maar in de oven vind ik ze altijd een beetje meh worden. Net niet zeg maar.

En bij de snackbar hebben ze lekkere vega kroketten. Die kan ik in de winkel niet vinden al zijn ze van de vegetarische slager wel oké.

maar goed gezond is het niet, dus heel erg rouwig moet ik er niet om zijn natuurlijk.

Gewoon weer een echte frituurpan aanschaffen.

wild-flower

wild-flower

23-09-2022 om 16:20 Topicstarter

Energiebedrijven in de fout met prijsverhoging: te laat aangekondigd .

Essent maakt het nog het bontst, want het meldt dat het klanten mogelijk pas op 26 september op de hoogte stelt van de nieuwe tarieven

Bij toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) zijn ze heel duidelijk: nee, dat mag niet.
Een wijziging in je contract, wat het verhogen van de tarieven is, moet 30 dagen van tevoren worden aangekondigd.

Klanten kunnen dan ook bezwaar maken tegen de tariefswijziging .
Op Consuwijzer, een site van de ACM met tips voor consumenten, staat een voorbeeld van een klachtenbrief.
Consumenten kunnen deze brief gebruiken om te melden dat ze niet akkoord gaan met de verhoging.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5335142/energie-verhoging-mag-dat-wel-zo-kort-van-tevoren-nee-zegt-acm

wild-flower schreef op 23-09-2022 om 16:20:

Energiebedrijven in de fout met prijsverhoging: te laat aangekondigd .

Essent maakt het nog het bontst, want het meldt dat het klanten mogelijk pas op 26 september op de hoogte stelt van de nieuwe tarieven

Bij toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) zijn ze heel duidelijk: nee, dat mag niet.
Een wijziging in je contract, wat het verhogen van de tarieven is, moet 30 dagen van tevoren worden aangekondigd.

Klanten kunnen dan ook bezwaar maken tegen de tariefswijziging .
Op Consuwijzer, een site van de ACM met tips voor consumenten, staat een voorbeeld van een klachtenbrief.
Consumenten kunnen deze brief gebruiken om te melden dat ze niet akkoord gaan met de verhoging.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5335142/energie-verhoging-mag-dat-wel-zo-kort-van-tevoren-nee-zegt-acm

Zo dan! Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen bezwaar maken, dan zullen ze eieren voor hun geld kiezen en de termijn voor iedereen op 30 dagen zetten en niet slechts voor degenen die bezwaar maken. Is veel te veel administratiekosten voor ze. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-09-2022 om 16:27

redbulletje schreef op 23-09-2022 om 16:19:

[..]

Gewoon weer een echte frituurpan aanschaffen.

Dat doe ik niet  is alleen maar slecht voor mijn suiker spiegel. 

Ik heb vandaag met een Bol cadeaubon de eerder getipte XXl Kruik besteld en meteen maar warme pantoffels, want die zijn ook aan vervanging toe. Lekker warme voetjes deze winter

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-09-2022 om 18:34

Rondstruiner schreef op 23-09-2022 om 18:32:

Ik heb vandaag met een Bol cadeaubon de eerder getipte XXl Kruik besteld en meteen maar warme pantoffels, want die zijn ook aan vervanging toe. Lekker warme voetjes deze winter

oh daar zeg je wat, ik heb ook nog nieuwe pantoffels liggen. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-09-2022 om 18:38

Rondstruiner schreef op 23-09-2022 om 18:32:

Heb je tip qua pantoffels?

Paracelsus schreef op 23-09-2022 om 18:38:

[..]

Heb je tip qua pantoffels?

https://sokken-online.nl/falke-cosyshoe-dames-pantoffels-47571.html

Ik kreeg deze als tip, gisteren besteld en vandaag binnen. Ze zijn heerlijk warm!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.