Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
ZanyHeron88
22-09-2022 om 22:14
Rondstruiner schreef op 22-09-2022 om 22:13:
[..]
Ach kom nou toch
![]()
Wat wilde hij dan zeggen volgens jou? Waarom benoemde hij dat?
Dat weten we nu niet.
Rondstruiner
22-09-2022 om 22:18
Paracelsus schreef op 22-09-2022 om 22:14:
[..]
Dat weten we nu niet.
Natuurlijk weten we dat wel. Ik zou bijna een Louis van Gaaltje tegen je doen.
Volg je überhaupt de politiek wel? Ik vind het erg lastig om mensen die baudet verdedigen serieus te nemen. Maar misschien weet je niet dat het een geradicaliseerde complotdenker is?
ZanyHeron88
22-09-2022 om 22:19
maar goed nu even wat ik positief vond.
Ik vond de partij van de dieren erg sterk! Ook over het CETA verdrag.
En de inbreng van van der Staaij ( SGP) over de toren van babel kon ik ook waarderen. Ik vind het altijd fijn dat ze staatsrechtelijk heel sterk zijn als ze wat inbrengen. Beide partijen gedragen zich ook altijd netjes
ZanyHeron88
22-09-2022 om 22:21
Rondstruiner schreef op 22-09-2022 om 22:18:
[..]
Natuurlijk weten we dat wel. Ik zou bijna een Louis van Gaaltje tegen je doen.
Volg je überhaupt de politiek wel? Ik vind het erg lastig om mensen die baudet verdedigen serieus te nemen. Maar misschien weet je niet dat het een geradicaliseerde complotdenker is?
Ik haak meestal af zodra hij begint te praten, maar gister vond ik hem best te doen.
Moxxie
22-09-2022 om 22:22
Paracelsus schreef op 22-09-2022 om 22:11:
[..]
Maar hij zei iets wat klopte he! Hij had het gewoon over een universiteit en dat deze bekend stond als spy college. Ik vind het bizar om dan weg te lopen. Hij zei toch niet dat Kaag een spion was of is of gerecruteerd is?
Dit is precies zoals Thierry het zelf ook graag inkleedt. Altijd aan het framen en insinueren, en als hij dan op zijn woorden aangesproken wordt zegt hij, maar dat heb ik toch nooit gezegd? Ik zei alleen zus en zo, maar niet blablabla.
Newsflash, je hoeft het woord dief niet te noemen om iemand van stelen te beschuldigen. Dat kunstje van Thierry werkt niet, het is te doorzichtig.
wild-flower
22-09-2022 om 22:25
'Bij Essent gaan de variabele tarieven voor stroom en gas vanaf 1 oktober flink omhoog. Het tarief voor gas gaat met ruim 30 procent de hoogte in en de prijs van stroom zelfs met meer dan 50 procent. De verhoging betreft zo'n een miljoen klanten.'
Dit ruikt naar : Fijn nog even de prijzen flink omhoog zetten en straks de overheid bij laten passen wat men mis gaat lopen door het plafond ? 
https://www.nu.nl/economie/6225535/essent-gooit-energietarieven-met-tientallen-procenten-omhoog.html
ZanyHeron88
22-09-2022 om 22:27
Moxxie schreef op 22-09-2022 om 22:22:
[..]
Dit is precies zoals Thierry het zelf ook graag inkleedt. Altijd aan het framen en insinueren, en als hij dan op zijn woorden aangesproken wordt zegt hij, maar dat heb ik toch nooit gezegd? Ik zei alleen zus en zo, maar niet blablabla.
Newsflash, je hoeft het woord dief niet te noemen om iemand van stelen te beschuldigen. Dat kunstje van Thierry werkt niet, het is te doorzichtig.
Maar zo werkt het toch? Je kan veel zeggen om te balanceren op het randje van de wet
laatst een programma op de npo waarin werd gezegd dat mensen mochten stelen van de rijken. Zo werd het natuurlijk niet letterlijk gezegd, maar zo werd het wel ingekleed. Blijkbaar mag dat. Dus wat Baudet doet mag ook.
Ik vind het beide om te janken. Maar goed dat vind ik op dit moment sowieso van de politiek
Moxxie
22-09-2022 om 22:35
Paracelsus schreef op 22-09-2022 om 22:27:
[..]
Maar zo werkt het toch? Je kan veel zeggen om te balanceren op het randje van de wet
laatst een programma op de npo waarin werd gezegd dat mensen mochten stelen van de rijken. Zo werd het natuurlijk niet letterlijk gezegd, maar zo werd het wel ingekleed. Blijkbaar mag dat. Dus wat Baudet doet mag ook.
Ik vind het beide om te janken. Maar goed dat vind ik op dit moment sowieso van de politiek
Het heeft niets met de wet te maken, dit gaat om fatsoen en een klein beetje respect voor elkaar. En inderdaad, Thierry Baudet is niet de enige die zich er schuldig aan maakt, het is triest hoe vaak het te persoonlijk wordt in debatten. Inhoud genoeg om over te praten zou ik zeggen, laat het daarbij.
ZanyHeron88
22-09-2022 om 22:36
Moxxie schreef op 22-09-2022 om 22:35:
[..]
Het heeft niets met de wet te maken, dit gaat om fatsoen en een klein beetje respect voor elkaar. En inderdaad, Thierry Baudet is niet de enige die zich er schuldig aan maakt, het is triest hoe vaak het te persoonlijk wordt in debatten. Inhoud genoeg om over te praten zou ik zeggen, laat het daarbij.
Deden ze dat maar. Ik word er gewoon moedeloos van. Vroeger keek ik debatten voor mijn plezier. Tegenwoordig vind ik het 1 groot frustratiepunt.
FallAgain
22-09-2022 om 22:39
Paracelsus schreef op 22-09-2022 om 22:11:
[..]
Maar hij zei iets wat klopte he! Hij had het gewoon over een universiteit en dat deze bekend stond als spy college. Ik vind het bizar om dan weg te lopen. Hij zei toch niet dat Kaag een spion was of is of gerecruteerd is?
Ik geloof niet zo in deze onnozelheid. Natuurlijk heeft Baudet bedoelingen met zijn uitspraken. Ik heb zo'n idee dat jij een Baudet-aanhanger bent die met net zulke grote ogen zegt: "Maar ik zeg niks verkeerd, hè?"
WickedCurlew89
22-09-2022 om 22:41
Iedereen weet wat Baudet insinueerde, dat was echt overduidelijk hoor.
Het had niets te maken met de algemene beschouwingen. En het ergste: met dergelijke insinuaties breng je een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger in gevaar. Het is niet zo dat Kaag niet al bedreigd wordt. Breng je een politicus in gevaar, breng je onze democratie in gevaar.
"Het zal altijd een van de beste grappen van de democratie blijven, dat het zijn dodelijke vijanden de middelen gaf waarmee het werd vernietigd"
Rara van wie is deze quote.
ZanyHeron88
FallAgain schreef op 22-09-2022 om 22:39:
[..]
Ik geloof niet zo in deze onnozelheid. Natuurlijk heeft Baudet bedoelingen met zijn uitspraken. Ik heb zo'n idee dat jij een Baudet-aanhanger bent die met net zulke grote ogen zegt: "Maar ik zeg niks verkeerd, hè?"
Deze insinuatie is ook om te janken! Blijkbaar moet je Baudet tot de grond afbranden , afstand van nemen, doodwensen of weet ik veel wat , want anders ben je aan aanhanger
NippyDunlin42
FallAgain schreef op 22-09-2022 om 22:39:
[..]
Ja, die grote ogen van hem. Als hij niet zo eng was met van die enge aanhangers zou ik er hartelijk om moeten lachen.
Rondstruiner
Paracelsus schreef op 22-09-2022 om 22:21:
[..]
Ik haak meestal af zodra hij begint te praten, maar gister vond ik hem best te doen.
Je weet niet wat hij probeerde te zeggen, maar vond hem best te doen...
Fvd heeft laatst tegen de boeren staan roepen dat burgers geweld zouden moeten mogen gebruiken om zich te verzetten tegen de overheid. Ze hebben andere parlementariërs gedreigd met tribunalen, ze weigeren consequent bedreigingen tegen ministers, wetenschappers en kamerleden door hun aanhangers te veroordelen. Ze beschuldigen bewindslieden en wetenschappers van complotten en corruptie. Baudet vind Poetin een held. We hebben allemaal de antisemitische en racistische appjes gezien. Ze verspreiden nepnieuws en complottheorieën. Ik kan nog een uur zo doorgaan.
Je moet je doodschamen als je ook maar iets goedpraat wat die man doet. Ik ga er verder niet meer op in en laat het hier bij, want iedere seconde die aan die man wordt besteed is er een te veel.
ZanyHeron88
22-09-2022 om 22:44
Hetvrijewoord schreef op 22-09-2022 om 22:41:
Iedereen weet wat Baudet insinueerde, dat was echt overduidelijk hoor.
Het had niets te maken met de algemene beschouwingen. En het ergste: met dergelijke insinuaties breng je een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger in gevaar. Het is niet zo dat Kaag niet al bedreigd wordt. Breng je een politicus in gevaar, breng je onze democratie in gevaar.
"Het zal altijd een van de beste grappen van de democratie blijven, dat het zijn dodelijke vijanden de middelen gaf waarmee het werd vernietigd"
Rara van wie is deze quote.
Weet je hoeveel mensen bedreigd worden? Tegenwoordig hoef je maar iets te twitteren waar iemand aanstaat aanneemt en je wordt bedreigd. Er zijn wel meer kamerleden die bedreigd worden. Het gaat niet echt lekker op het moment .
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.