Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

ZanyHeron88

ZanyHeron88

21-09-2022 om 09:42

redbulletje schreef op 21-09-2022 om 09:40:

[..]

Op kernenergie had al veel vroeger ingezet kunnen worden. In Frankrijk komt daar de meeste energie vandaan volgens mij.

Klopt. Maar GroenLinks wil hier niet aan. En misschien nog wel meer partijen. 
Ik vind dit zelf 1 van de milieu vriendelijkste opties. Er komt geen co2 bij kijken enz

redbulletje schreef op 20-09-2022 om 21:40:

[..]

Ik ben juist al enorm gaan bezuinigen door veel korter douchen en ipv comfortabele cv nu kou te lijden en enkel met airco te verwarmen. Alleen vraag ik me af of dat nog wel zin heeft als ze de elektraprijs verdubbelen.

Kou lijden met je airco? Sorry hoor, maar het is net één week herfst.

Met dat eindeloze geklaag van je maak je je stemming alleen maar somberder. Ik denk dat het voor je mentale gezondheid juist beter is om te kijken waar jij zelf invloed op kunt uitoefenen. 

Dingen als kieren dichten met tochtstrips en radiatorfolie plakken kun je prima zelf en kan alweer iets schelen. Heb je dat al gedaan? 

HR ketel efficiënter instellen. www.zetmop60.nl. Al gedaan?

Heb je dubbel glas en zo ja, hoe oud is dat? Raamfolie kan mogelijk helpen, en/of zware gordijnen. Al gedaan?

Die spouwmuurisolatie gaat zeker helpen.

Je woonkamer warm proberen te stoken met elektrische kachels of IR panelen is lang niet altijd rendabel, zeker niet als de stroomprijs relatief hoger wordt. Deze man legt het goed uit: 

Verwarmen met elektrische kacheltjes en IR: dief van je eigen portemonnee - De Geldsnor

Een nieuw kabinet gaat deze wereldwijde (!) crisis niet voor je oplossen, dus vergeet dat maar vast. Niemand die je komt redden dus je zult zelf iets moeten doen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

21-09-2022 om 09:44

SuperCow schreef op 21-09-2022 om 09:42:

[..]

Kou lijden met je airco? Sorry hoor, maar het is net één week herfst.

Met dat eindeloze geklaag van je maak je je stemming alleen maar somberder. Ik denk dat het voor je mentale gezondheid juist beter is om te kijken waar jij zelf invloed op kunt uitoefenen.

Dingen als kieren dichten met tochtstrips en radiatorfolie plakken kun je prima zelf en kan alweer iets schelen. Heb je dat al gedaan?

HR ketel efficiënter instellen. www.zetmop60.nl. Al gedaan?

Heb je dubbel glas en zo ja, hoe oud is dat? Raamfolie kan mogelijk helpen, en/of zware gordijnen. Al gedaan?

Die spouwmuurisolatie gaat zeker helpen.

Je woonkamer warm proberen te stoken met elektrische kachels of IR panelen is lang niet altijd rendabel, zeker niet als de stroomprijs relatief hoger wordt. Deze man legt het goed uit:

Verwarmen met elektrische kacheltjes en IR: dief van je eigen portemonnee - De Geldsnor

Een nieuw kabinet gaat deze wereldwijde (!) crisis niet voor je oplossen, dus vergeet dat maar vast. Niemand die je komt redden dus je zult zelf iets moeten doen.

Klopt, ze storten ons ongevraagd in deze enorme crisis. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

21-09-2022 om 10:14

Paracelsus schreef op 21-09-2022 om 09:44:

[..]

Klopt, ze storten ons ongevraagd in deze enorme crisis.

En weer geef je anderen de verantwoordelijkheid. Leuke passieve houding waarmee je geen stap vooruit zet. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

21-09-2022 om 10:18

Valdemar schreef op 21-09-2022 om 10:14:

[..]

En weer geef je anderen de verantwoordelijkheid. Leuke passieve houding waarmee je geen stap vooruit zet.

¿Je weet niet wat ik allemaal gedaan heb toch?

Maar de overheid maakt wel aan de lopende band beslissingen waar ik het niet mee eens ben, maar zo zegt de overheid. Dan moeten ze mij maar gewoon aan het handje meenemen. 

voor zover de democratie. Ze krijgen niet voor niets een 3,3 hè. Maar blijkbaar zijn dit allemaal mensen met een passieve houding 

Ik vind kernenergie helemaal geen goed idee je zadelt generaties na je met het afval op.
Ik denk dat we veel minder energie moeten gaan gebruiken en dat er vol moet worden ingezet op isoleren van huizen en gebouwen.

Paracelsus schreef op 21-09-2022 om 09:31:

[..]

Heeft de overheid hier goed op geanticipeerd? De kolencentrales moesten sluiten, kernenergie mocht niet en goedkoop gas uit Rusland werd massaal geïmporteerd. Trump waarschuwde hier al voor.

Diezelfde partijen wil RB weer aan de macht hebben want ja, die steken samen met haar de kop in het zand. 

gr Angela

ZanyHeron88

ZanyHeron88

21-09-2022 om 11:30

Tuinfluiter schreef op 21-09-2022 om 11:22:

Ik vind kernenergie helemaal geen goed idee je zadelt generaties na je met het afval op.
Ik denk dat we veel minder energie moeten gaan gebruiken en dat er vol moet worden ingezet op isoleren van huizen en gebouwen.

En wat denk je van de afval berg die zonne-energie en windenergie kost? Dat is ook niet bepaald milieu vriendelijk, al brengen ze het leuk.

En eens dat we minder energie moeten verbruiken. Maar ook daar zit een minimum aan. Of we moeten terug naar het stenen tijdperk 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

21-09-2022 om 11:30

Angela1967 schreef op 21-09-2022 om 11:29:

[..]

Diezelfde partijen wil RB weer aan de macht hebben want ja, die steken samen met haar de kop in het zand.

gr Angela

Ik weet niet wie RB is? 

Paracelsus schreef op 21-09-2022 om 11:30:

[..]

En wat denk je van de afval berg die zonne-energie en windenergie kost? Dat is ook niet bepaald milieu vriendelijk, al brengen ze het leuk.

En eens dat we minder energie moeten verbruiken. Maar ook daar zit een minimum aan. Of we moeten terug naar het stenen tijdperk

Je moet ook zeker kijken naar de recycling van dat afval, maar er komt geen straling vanaf die honderden jaren actief blijft. Vind het totaal onverantwoordelijk en egoïstisch om daar de generaties na je je mee op te zadelen. We moeten gewoon minder energie gebruiken en veel minder consumeren.  Onze eigen rotzooi opruimen en daar de kosten van betalen ipv het door te schuiven. 

Het prijsplafond is elk geval een veel betere maatregel dan de verlaging van de energiebelasting die ook gold voor iedereen die nog prijzen betaalde voor energie van vorig jaar.

Ik hoor nu in het kamerdebat wel heel terecht vragen van SP hoe we gaan voorkomen dat de miljarden die nu naar de energiebedrijven gaan in de zakken van aandeelhouders terecht komen.
Duitsland nationaliseert nu uniper. Ik denk dat we hier de energiemarkt ook weer moeten nationaliseren. Als we er nu veel geld instoppen zouden we dat ook direct kunnen regelen.

Paracelsus schreef op 21-09-2022 om 11:30:

[..]

Ik weet niet wie RB is?

RedBulletje natuurlijk.

Tuinfluiter schreef op 21-09-2022 om 12:41:

[..]

Je moet ook zeker kijken naar de recycling van dat afval, maar er komt geen straling vanaf die honderden jaren actief blijft. Vind het totaal onverantwoordelijk en egoïstisch om daar de generaties na je je mee op te zadelen. We moeten gewoon minder energie gebruiken en veel minder consumeren. Onze eigen rotzooi opruimen en daar de kosten van betalen ipv het door te schuiven.

Eens.Maar sommigen hier boeit het gewoon niet wat er met de komende generaties gaat gebeuren.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

21-09-2022 om 14:04

Herfstappeltaart schreef op 21-09-2022 om 13:15:

[..]

RedBulletje natuurlijk.

ik snap de afkorting 

Paracelsus schreef op 21-09-2022 om 10:18:

[..]

¿Je weet niet wat ik allemaal gedaan heb toch?

Maar de overheid maakt wel aan de lopende band beslissingen waar ik het niet mee eens ben, maar zo zegt de overheid. Dan moeten ze mij maar gewoon aan het handje meenemen.

voor zover de democratie. Ze krijgen niet voor niets een 3,3 hè. Maar blijkbaar zijn dit allemaal mensen met een passieve houding

Tuurlijk scoren ze laag. In tijden van een crisis zoeken mensen een zondebok. Al is het maar om een vorm van grip te krijgen. Maar dan vooral niet naar zichzelf kijken. En uiteraard is de regering niet perfect en kunnen dingen anders en beter, maar als je denkt dat het met een andere regering volledig opgelost zou zijn, lijkt me dat vrij naïef. Dat afgeven op 'de democratie' snap ik dan al helemaal niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.