Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Friezinnetje schreef op 20-09-2022 om 22:25:

[..]

welke regering er ook zou zitten, het zou niet opgelost zijn. Ook die andere partijen kunnen niet toveren hoor.

En zeker niet de partijen die jarenlang ontkend hebben dat klimaatverandering tegengegaan moet worden.

Gr Angela 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

21-09-2022 om 07:28

MidasWolf schreef op 20-09-2022 om 22:06:

[..]

Gek dat hij(ik dacht Jetten) dat zegt dat is toch helemaal niet zo uit te spreken. Je kan hooguit je verwachting uitspeken. En nooit meer is ook z’n term die zich lastig laat vertalen.

Ik zag net dag het een politieke keuze is. Dus met een Andere partijen in de regering kan het zomaar anders zijn vermoed ik 

Paracelsus schreef op 21-09-2022 om 07:28:

[..]

Ik zag net dag het een politieke keuze is. Dus met een Andere partijen in de regering kan het zomaar anders zijn vermoed ik

Het is toch gewoon een feit dat we zeer waarschijnlijk geen Gronings gas meer zullen gaan gebruiken. Dus zo goedkoop als gas toen was, zal het nooit meer worden. Dat is toch geen politieke keuze? 

Tenzij jij opnieuw Gronings gas winnen wel een reële optie vindt, maar ik dacht eigenlijk dat alle weldenkende mensen in Nederland het er wel over eens waren dat we dat de Groningers niet meer aan mogen doen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

21-09-2022 om 08:17

Rondstruiner schreef op 21-09-2022 om 08:03:

[..]

Het is toch gewoon een feit dat we zeer waarschijnlijk geen Gronings gas meer zullen gaan gebruiken. Dus zo goedkoop als gas toen was, zal het nooit meer worden. Dat is toch geen politieke keuze?

Tenzij jij opnieuw Gronings gas winnen wel een reële optie vindt, maar ik dacht eigenlijk dat alle weldenkende mensen in Nederland het er wel over eens waren dat we dat de Groningers niet meer aan mogen doen.

We hebben ook nog gas op zee? En misschien komt er straks een partij die kernenergie een goed idee vindt. 

Paracelsus schreef op 21-09-2022 om 08:17:

[..]

We hebben ook nog gas op zee? En misschien komt er straks een partij die kernenergie een goed idee vindt.

Maar hoeveel jaar duurt het voordat kernenergie operationeel kan zijn? Vrees dat we eerst nog veel jaar in de kou zitten. Maar hopelijk valt het kabinet snel en gaat er een andere wind waaien dan deze van de klimaatevangelisten.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

21-09-2022 om 09:21

redbulletje schreef op 21-09-2022 om 08:40:

[..]

Maar hoeveel jaar duurt het voordat kernenergie operationeel kan zijn? Vrees dat we eerst nog veel jaar in de kou zitten. Maar hopelijk valt het kabinet snel en gaat er een andere wind waaien dan deze van de klimaatevangelisten.

Klimaatevangelisten? 
Er wordt al decennia gewaarschuwd voor de klimaatopwarming, het einde van fossiele brandstoffen, de draagkracht van onze planeet, etc. 
Hoe komt het dat je nu pas een offerte hebt laten opstellen voor het isoleren van je spouwmuur, hoe komt het dat er nog geen zonnepanelen op je dak liggen terwijl je wel het geld had om de wereld rond te reizen? 
Soms moet je eens de hand in eigen boezem steken ipv alles af te wentelen op de overheid. 

Valdemar schreef op 21-09-2022 om 09:21:

[..]

Klimaatevangelisten?
Er wordt al decennia gewaarschuwd voor de klimaatopwarming, het einde van fossiele brandstoffen, de draagkracht van onze planeet, etc.
Hoe komt het dat je nu pas een offerte hebt laten opstellen voor het isoleren van je spouwmuur, hoe komt het dat er nog geen zonnepanelen op je dak liggen terwijl je wel het geld had om de wereld rond te reizen?
Soms moet je eens de hand in eigen boezem steken ipv alles af te wentelen op de overheid.

Tja, sommige mensen denken "na mij de zonvloed" en geven er niet om als dat dan ook letterlijk het geval zal zijn, zolang zij het maar goed hebben.

Lollypopje schreef op 21-09-2022 om 09:24:

[..]

Tja, sommige mensen denken "na mij de zonvloed" en geven er niet om als dat dan ook letterlijk het geval zal zijn, zolang zij het maar goed hebben.

Ik snap het wel, het is gewoon heel moeilijk voor te stellen dat Nederland over 100 of 200 jaar niet meer bestaat. Maar de werkelijkheid is dat het er niet meer over gaat òf Nederland zal overstromen maar vooral hoe lang we het nog kunnen rekken. Tenminste als de wereld niet heel snel af komt van de verslaving aan fossiele brandstoffen. Zelfs als we nu helemaal stoppen is het de vraag of we het punt waarop we  het prijs geven van Nederland aan de zee nog hadden voorkomen niet al gepasseerd zijn. Maar hoe dan ook voor de leefbaarheid op de hele wereld is het dringend nodig dat we streven naar een wereld waarin we stoppen met fossiele brandstoffen. Ook al kunnen we ons nu nog niet voorstellen dat we zonder kunnen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

21-09-2022 om 09:31

[..]

Klimaatevangelisten?

Heeft de overheid hier goed op geanticipeerd? De kolencentrales moesten sluiten, kernenergie mocht niet en goedkoop gas uit Rusland werd massaal geïmporteerd. Trump waarschuwde hier al voor.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

21-09-2022 om 09:33

Daglichtlamp schreef op 21-09-2022 om 09:30:

[..]

Ik snap het wel, het is gewoon heel moeilijk voor te stellen dat Nederland over 100 of 200 jaar niet meer bestaat. Maar de werkelijkheid is dat het er niet meer over gaat òf Nederland zal overstromen maar vooral hoe lang we het nog kunnen rekken. Tenminste als de wereld niet heel snel af komt van de verslaving aan fossiele brandstoffen. Zelfs als we nu helemaal stoppen is het de vraag of we het punt waarop we het prijs geven van Nederland aan de zee nog hadden voorkomen niet al gepasseerd zijn. Maar hoe dan ook voor de leefbaarheid op de hele wereld is het dringend nodig dat we streven naar een wereld waarin we stoppen met fossiele brandstoffen. Ook al kunnen we ons nu nog niet voorstellen dat we zonder kunnen.

Maar dit is toch wat altijd al zo was.

Nederland is een deltaland. Het ene moment staat het onder water en het andere moment valt het mee. Het ene moment hebben we een ijstijd en het andere moment een subtropisch klimaat.

niets nieuws onder de zon.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

21-09-2022 om 09:38

Paracelsus schreef op 21-09-2022 om 09:33:

[..]

Maar dit is toch wat altijd al zo was.

Nederland is een deltaland. Het ene moment staat het onder water en het andere moment valt het mee. Het ene moment hebben we een ijstijd en het andere moment een subtropisch klimaat.

niets nieuws onder de zon.

Grappig hoe je over momenten spreekt terwijl je het hebt over periodes van honderdduizenden jaren zo niet miljoenen. 
Op dit moment zijn we goed bezig om in een vingerknip heel het menselijk bestaan om te gooien en zo snel past ons dna zich niet aan. 

[..]

Klimaatevangelisten?

Ik heb er absoluut geen spijt van de wereld rondgereisd te hebben! Dat zijn herinneringen voor altijd. Zonnepanelen kunnen niet onder de bomen, eikenbomen zijn in Nederland beschermd. 

Paracelsus schreef op 21-09-2022 om 09:31:

[..]

Heeft de overheid hier goed op geanticipeerd? De kolencentrales moesten sluiten, kernenergie mocht niet en goedkoop gas uit Rusland werd massaal geïmporteerd. Trump waarschuwde hier al voor.

Op kernenergie had al veel vroeger ingezet kunnen worden. In Frankrijk komt daar de meeste energie vandaan volgens mij. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

21-09-2022 om 09:40

Valdemar schreef op 21-09-2022 om 09:38:

[..]

Grappig hoe je over momenten spreekt terwijl je het hebt over periodes van honderdduizenden jaren zo niet miljoenen.
Op dit moment zijn we goed bezig om in een vingerknip heel het menselijk bestaan om te gooien en zo snel past ons dna zich niet aan.

Ja en die momenten gebeurden toch ook? Dus de kans dat dit nu weer gebeurd is groot. Net als een verwoestende besmettelijke ziekte, of een asteroïde of misschien wel een menselijke kernoorlog. Wie zal het zeggen.

We hebben niet overal invloed op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.