Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

ZanyHeron88

ZanyHeron88

20-09-2022 om 21:20

Friezinnetje schreef op 20-09-2022 om 20:45:

[..]

ok, nou ja, we wachten het wel af, kan er toch niet veel aan doen.

Energieminister Jetten: ‘De tijd van goedkoop gas komt niet terug’

https://www.ad.nl/politiek/energieminister-jetten-de-tijd-van-goedkoop-gas-komt-niet-terug~a5a35609/

Ik kan het artikel alleen niet lezen

Paracelsus schreef op 20-09-2022 om 21:20:

[..]

https://www.ad.nl/politiek/energieminister-jetten-de-tijd-van-goedkoop-gas-komt-niet-terug~a5a35609/

Een stukje uit het artikel:

En na volgend jaar?
,,Als komend jaar de prijs nog steeds hoog is, moet het kabinet de portemonnee trekken. Maar dat is minder belangrijk dan al die mensen die nu al uit voorzorg de cv-ketel uitzetten of niet meer durven te douchen. Er zijn echt gezinnen die peentjes zweten. Hoe dan ook komt de tijd van goedkoop gas niet meer terug. Groningen gaat dicht en goedkoop Russisch gas krijgen we niet meer. Dus trekken we ook meer geld uit om mensen te helpen met energiebesparing en investeren we meer in andere energiebronnen zoals zon, wind en aardwarmte.’’

ZanyHeron88

ZanyHeron88

20-09-2022 om 21:26

Daglichtlamp schreef op 20-09-2022 om 21:25:

[..]

Een stukje uit het artikel:

En na volgend jaar?
,,Als komend jaar de prijs nog steeds hoog is, moet het kabinet de portemonnee trekken. Maar dat is minder belangrijk dan al die mensen die nu al uit voorzorg de cv-ketel uitzetten of niet meer durven te douchen. Er zijn echt gezinnen die peentjes zweten. Hoe dan ook komt de tijd van goedkoop gas niet meer terug. Groningen gaat dicht en goedkoop Russisch gas krijgen we niet meer. Dus trekken we ook meer geld uit om mensen te helpen met energiebesparing en investeren we meer in andere energiebronnen zoals zon, wind en aardwarmte.’’

Een politieke keuze dus. 

Friezinnetje schreef op 20-09-2022 om 20:31:

[..]

dan toch maar eens bedenken waar je zuiniger aan kunt doen. Het valt op dat je wel overal commentaar op hebt, maar niet bereid bent concessies te doen. Tja, dan houdt het op he

Ik ben juist al enorm gaan bezuinigen door veel korter douchen en ipv comfortabele cv nu kou te lijden en enkel met airco te verwarmen. Alleen vraag ik me af of dat nog wel zin heeft als ze de elektraprijs verdubbelen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-09-2022 om 21:41

Paracelsus schreef op 20-09-2022 om 21:20:

[..]

nou ja, ik kan nog 4 jaar vooruit, betaal erg weinig en kan evt nog investeren om helemaal van het gas te gaan. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

20-09-2022 om 21:51

redbulletje schreef op 20-09-2022 om 21:40:

[..]

Ik ben juist al enorm gaan bezuinigen door veel korter douchen en ipv comfortabele cv nu kou te lijden en enkel met airco te verwarmen. Alleen vraag ik me af of dat nog wel zin heeft als ze de elektraprijs verdubbelen.

Is wollen kleding nog een idee?

Paracelsus schreef op 20-09-2022 om 20:39:

[..]

Ik ben er bang voor. Ik ben even z’n naam kwijt. Degene die op energie zit.maar hij geeft aan dat we nooit meer teruggaan naar normaal.

Gek dat hij(ik dacht Jetten) dat zegt dat is toch helemaal niet zo uit te spreken. Je kan hooguit je verwachting uitspeken. En nooit meer is ook z’n term die zich lastig laat vertalen. 

Paracelsus schreef op 20-09-2022 om 21:51:

[..]

Is wollen kleding nog een idee?

Ik zit al dik ingepakt in fleece onder m'n elektrische deken en vind vooral die kille lucht niet fijn. Word ook stront sjagerijnig van het gebrek aan comfort dus het is beter voor mijn mentale gezondheid om m'n verlies te nemen en mezelf terug wat meer comfort te gunnen.

MidasWolf schreef op 20-09-2022 om 22:06:

[..]

Gek dat hij(ik dacht Jetten) dat zegt dat is toch helemaal niet zo uit te spreken. Je kan hooguit je verwachting uitspeken. En nooit meer is ook z’n term die zich lastig laat vertalen.

Als D66 straks weggejorist wordt komen de kaarten hopelijk anders te liggen.

redbulletje schreef op 20-09-2022 om 22:07:

[..]

Ik zit al dik ingepakt in fleece onder m'n elektrische deken en vind vooral die kille lucht niet fijn. Word ook stront sjagerijnig van het gebrek aan comfort dus het is beter voor mijn mentale gezondheid om m'n verlies te nemen en mezelf terug wat meer comfort te gunnen.

Wol is echt iets anders dan polyester. Probeer het eens. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-09-2022 om 22:25

redbulletje schreef op 20-09-2022 om 22:09:

[..]

welke regering er ook zou zitten, het zou niet opgelost zijn. Ook die andere partijen kunnen niet toveren hoor. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

20-09-2022 om 22:55

redbulletje schreef op 20-09-2022 om 22:09:

[..]

Dat lijkt me niet. D66 regelt het niet in zun eentje natuurlijk.

redbulletje schreef op 20-09-2022 om 22:07:

[..]

Zolang je er niet aan failliet gaat zou ik dat ook zeker doen. Maar jij wilde toch ook nog infrarood bij de bank? Dat zou toch wel moeten helpen. 

Ik zag laatst bij Amazon.De een soort infrarood terraslamp, maar dan voor binnen. Dat leek me nog wel wat voor erbij en voor kille avonden als je niet echt wil stoken. 

Ik ga eens uitzoeken hoeveel stroom dat verbruikt.

HerrBlitz schreef op 20-09-2022 om 22:55:

[..]

Zolang je er niet aan failliet gaat zou ik dat ook zeker doen. Maar jij wilde toch ook nog infrarood bij de bank? Dat zou toch wel moeten helpen.

Ik zag laatst bij Amazon.De een soort infrarood terraslamp, maar dan voor binnen. Dat leek me nog wel wat voor erbij en voor kille avonden als je niet echt wil stoken.

Ik ga eens uitzoeken hoeveel stroom dat verbruikt.

Maar vraag me af of dat wel zuiniger is als de stroomprijs verdubbeld.

redbulletje schreef op 20-09-2022 om 23:00:

[..]

Maar vraag me af of dat wel zuiniger is als de stroomprijs verdubbeld.

Daar zit ik inderdaad ook over te twijfelen, ik vind het maar lastig. En als je boven dat plafond komt is het nog duurder, maar kou lijden ga ik niet doen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.