Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Mischa83 schreef op 19-09-2022 om 16:08:

Maar is het werkelijk dan zó erg als de laagste inkomens groepen in deze tijd een extraatje krijgen? Wat waarschijnlijk niet eens voelt als extraatje, maar zodat mensen weer even kunnen ademhalen?
Zo veel klachten en ik begrijp dat ook wel. Daarnaast is het toch ook mooi dat dit kan voor mensen die het nodig hebben?

Interessante vraag waar ik even over heb nagedacht. Mijn gevoel? Nee, geen ramp. Rationeel? Toch wel. Gratis geld bestaat niet, het moet ergens vandaan komen. Ik merk nu (zit wat dichter bij het politieke vuur) dat er een énorme onvrede onstaat bij de middenklasse. En dit soort - in sommige gevallen blijkens onnodige, want een hond/vakantie/ipad/televisie aangeschaft- toeslagen rondstrooien voedt die onvrede. En ik ben bang voor het politieke klimaat wat daaruit ontstaat, wat voor gevolgen dat zal hebben voor de verzorgingsstaat zoals wij die kennen.

Desideria schreef op 19-09-2022 om 16:19:

[..]

Interessante vraag waar ik even over heb nagedacht. Mijn gevoel? Nee, geen ramp. Rationeel? Toch wel. Gratis geld bestaat niet, het moet ergens vandaan komen. Ik merk nu (zit wat dichter bij het politieke vuur) dat er een énorme onvrede onstaat bij de middenklasse. En dit soort - in sommige gevallen blijkens onnodige, want een hond/vakantie/ipad/televisie aangeschaft- toeslagen rondstrooien voedt die onvrede. En ik ben bang voor het politieke klimaat wat daaruit ontstaat, wat voor gevolgen dat zal hebben voor de verzorgingsstaat zoals wij die kennen.

Maar als die onvrede de kern van jouw zorgen is, kan je posts zoals de volgende toch beter achterwege laten? Die voeden die onvrede dan alleen maar.

Desideria schreef op 19-09-2022 om 10:23:

De ABN heeft wel een punt. Alleen al in mijn omgeving zijn er 3 gezinnen op bijstandsniveau die een 0-op-de-meter-woning huren en dus weinig tot niets voelen van de woekerprijzen maar wél 2x €1.300,- ontvangen.

Dat onnodige geld uitgeven moet voorkomen worden.

Desideria schreef op 19-09-2022 om 16:19:

[..]

Ok dan verschillen we van mening, helemaal prima! Daarvoor zijn er verkiezingen, dan mag iedereen er weer zn mening over geven.

Blijf het wel lastig vinden dat de ontvangers blijkbaar toch een verklaring schuldig zijn wat ze met het geld doen. Waarbij bepaald wordt dat de aanschaf van een hond niet voldoende argument is. Terwijl voor diegene een hond misschien belangrijker is voor haar welzijn dan de verwarming aan. Tel daarbij op dat niemand mij gek aankijkt als ik een hond koop van m'n salaris, want dat is toch mijn geld? Moet ik toch zelf weten? En als ik die hond koop van m'n hypotheekrenteaftrek zegt niemand dat ik Jan Modaal voor t hoofd stoot omdat ik dat geld had moeten gebruiken voor mn hypotheek. 

Mijn punt; laten we iedereen gewoon behandelen als de gelijkwaardige mensen die we zijn! Dus niet elkaar in de portemonnee kijken en oordelen over keuzes. 

Moxxie schreef op 19-09-2022 om 16:26:

[..]

Maar als die onvrede de kern van jouw zorgen is, kan je posts zoals de volgende toch beter achterwege laten? Die voeden die onvrede dan alleen maar.

[..]

Het onterecht ontvangen van de energietoeslag geeft de bron, de kern van de onvrede weer. 

Dat geld zou geoormerkt moeten zijn. Er zou een prepaidkaart twv €1300,- aan energie uitgegeven moeten worden om dit soort dingen te voorkomen.

NocturnalMule38

NocturnalMule38

19-09-2022 om 16:36

Desideria schreef op 19-09-2022 om 13:27:

[..]

Als je het niet nodig hebt om de energie te betalen zou je het niet moeten krijgen. Dat lijkt me logisch?

Ik begrijp werkelijk niet dat je je punt probeert te maken en daarbij als argument aanvoert 'ik heb er een hond van gekocht'. Sorry hoor, maar wat?

Knip, schelden/op de man 

Succes allemaal met zuinig zijn. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

19-09-2022 om 16:39

Desideria schreef op 19-09-2022 om 16:33:

[..]

Het onterecht ontvangen van de energietoeslag geeft de bron, de kern van de onvrede weer.

Dat geld zou geoormerkt moeten zijn. Er zou een prepaidkaart twv €1300,- aan energie uitgegeven moeten worden om dit soort dingen te voorkomen.

Dit vind ik een lastige. Ik zou echt liever zien dat er een energie plafond ingesteld wordt en dat de energiemaatschappijen dit uitvoeren.

De overheid krijgt anders wel veel macht en kunnen enorm veel van je zien

PriceyRook54

PriceyRook54

19-09-2022 om 16:39

Missingyoumuch schreef op 19-09-2022 om 16:36:

[..]

Iemand nog een idee hoe je naast mailen de moderators kunt bereiken om op anoniem te komen ? Mail reageren ze niet op

Ik heb je post gestaft, dat werkt vast wel.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

19-09-2022 om 16:40

Ainne schreef op 19-09-2022 om 16:39:

[..]

Jij ook al  ik dacht dat dit maar 1 keer kon. Of was dat op Viva zo?

Missingyoumuch schreef op 19-09-2022 om 16:36:

[..]

[Quote aangepast]

Succes allemaal met zuinig zijn.

Knip

Ok dan..

Paracelsus schreef op 19-09-2022 om 16:39:

[..]

Dit vind ik een lastige. Ik zou echt liever zien dat er een energie plafond ingesteld wordt en dat de energiemaatschappijen dit uitvoeren.

De overheid krijgt anders wel veel macht en kunnen enorm veel van je zien

Dat zie ik ook het liefst, hoewel er nogal wat haken en ogen zitten aan de uitvoering bij de energiemaatschappijen leggen. Maar áls er dan geld wordt uitgegeven tbv energie, dan toch graag ook echt voor energie.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

19-09-2022 om 16:46

Desideria schreef op 19-09-2022 om 16:45:

[..]

Dat zie ik ook het liefst, hoewel er nogal wat haken en ogen zitten aan de uitvoering bij de energiemaatschappijen leggen. Maar áls er dan geld wordt uitgegeven tbv energie, dan toch graag ook echt voor energie.

Eens. 

Desideria schreef op 19-09-2022 om 16:45:

[..]

dat lijkt me erg lastig als je geld naar mensen over gaat maken. Kan alleen als het ingehouden wordt door de energie maatschappij, maar dan moet die ook over je inkomensgegevens gaan beschikken. Lijkt me ook geen fijne optie.

Net als huurtoeslag en kinderbijslag gewoon op de rekening binnen komen om als verruiming van het gezinsbudget te dienen om zo het totaalplaatje rond te krijgen. 

NocturnalMule38

NocturnalMule38

19-09-2022 om 17:00

Ainne schreef op 19-09-2022 om 16:39:

[..]

Dank ,zou fijn zijn

Knip, onnodig

Ysenda schreef op 19-09-2022 om 16:59:

[..]

dat lijkt me erg lastig als je geld naar mensen over gaat maken. Kan alleen als het ingehouden wordt door de energie maatschappij, maar dan moet die ook over je inkomensgegevens gaan beschikken. Lijkt me ook geen fijne optie.

Net als huurtoeslag en kinderbijslag gewoon op de rekening binnen komen om als verruiming van het gezinsbudget te dienen om zo het totaalplaatje rond te krijgen.

Is AVG technisch ook geen optie denk ik. Of in ieder geval een hoofdpijndossier.. maar de huidige insteek werkt óók niet. 

Wat een smakeloze wending heeft dit topic gekregen zeg, bah.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.