Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
Angela1967
19-09-2022 om 15:11
Poezie schreef op 19-09-2022 om 14:41:
[..]
Het is een signaal. Het kabinet doet er goed aan om daar wat mee te doen.
ze kunnen bijvoorbeeld zeggen dat iedereen de broekriem moet aanhalen en dat we ervoor gekozen hebben in de huidige democratisch gekozen omstandigheden om het op deze manier te doen zoals het kabinet het voorstelt. Maar als ze dat elke keer moeten uitleggen dan is het inderdaad hoog tijd voor meer uren burgerschapsonderwijs plus uitleg over democratie aan volwassenen. En de verplichting dat er dagelijks een goed leesbare kwaliteitskrant beschikbaar is voor iedereen waarin achtergronden en redenen worden uitgelegd.
gr Angela
ZanyHeron88
19-09-2022 om 15:15
Angela1967 schreef op 19-09-2022 om 15:11:
[..]
ze kunnen bijvoorbeeld zeggen dat iedereen de broekriem moet aanhalen en dat we ervoor gekozen hebben in de huidige democratisch gekozen omstandigheden om het op deze manier te doen zoals het kabinet het voorstelt. Maar als ze dat elke keer moeten uitleggen dan is het inderdaad hoog tijd voor meer uren burgerschapsonderwijs plus uitleg over democratie aan volwassenen. En de verplichting dat er dagelijks een goed leesbare kwaliteitskrant beschikbaar is voor iedereen waarin achtergronden en redenen worden uitgelegd.
gr Angela
Nee dit is geen democratie hoor. De overheid drukt er op dit moment vooral veel door, waar de meeste burgers helemaal niet achterstaan.
met de zin, vinden burgers dit een goed idee? Om hem vervolgens zelf te beantwoorden dat burgers die het niet goed vinden , maar overtuigt en aan het handje meegenomen moeten worden .
Ze krijgen niet voor niets een 3,3
wild-flower
19-09-2022 om 15:44
Vakbond FNV eist automatische inflatiecorrectie voor iedereen
Vakbond FNV wil dat alle werknemers hun loon ten minste met de hoogte van de inflatie zien stijgen. De bond gaat bij de cao-onderhandelingen eisen dat werknemers de inflatie van dit jaar gecompenseerd krijgen in hun loon en in de toekomst automatische prijscompensatie krijgen.
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5334195/fnv-looneis-inflatie-correctie
Angela1967
19-09-2022 om 15:46
Paracelsus schreef op 19-09-2022 om 15:15:
[..]
Nee dit is geen democratie hoor. De overheid drukt er op dit moment vooral veel door, waar de meeste burgers helemaal niet achterstaan.
met de zin, vinden burgers dit een goed idee? Om hem vervolgens zelf te beantwoorden dat burgers die het niet goed vinden , maar overtuigt en aan het handje meegenomen moeten worden .
Ze krijgen niet voor niets een 3,3
jij hebt toch gestemd?
gr Angela
ZanyHeron88
19-09-2022 om 15:50
Angela1967 schreef op 19-09-2022 om 15:46:
[..]
jij hebt toch gestemd?
gr Angela
Ja en voeren ze het programma uit waarop ik gestemd heb? Nee.
En wat zeggen ze daar zelf over. We weten dat de achterban dit niet leuk vindt, het is onze taak om het uit te leggen.
en zo hebben ze nog meer oneliners waarin ze aangeven dat mensen die het er niet mee eens zijn pech hebben en dat ze het er toch door drukken.
Zoals ik al schreef. Ze krijgen niet voor niets een 3,3
ZanyHeron88
19-09-2022 om 15:51
wild-flower schreef op 19-09-2022 om 15:44:
Vakbond FNV eist automatische inflatiecorrectie voor iedereen
Vakbond FNV wil dat alle werknemers hun loon ten minste met de hoogte van de inflatie zien stijgen. De bond gaat bij de cao-onderhandelingen eisen dat werknemers de inflatie van dit jaar gecompenseerd krijgen in hun loon en in de toekomst automatische prijscompensatie krijgen.
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5334195/fnv-looneis-inflatie-correctie
Ja, dit lijkt mij dus ook niet haalbaar. Neem Bijv een bakker of een snackbar houder of een sauna eigenaar enz enz de lijst is enorm lang.
deze werkgevers zitten zelf al enorm in de probleem met alle gestegen kosten. Hoe kunnen zij dan ook nog even hun personeel gaan compenseren.
Yumi
19-09-2022 om 16:01
Desideria schreef op 19-09-2022 om 10:23:
De ABN heeft wel een punt. Alleen al in mijn omgeving zijn er 3 gezinnen op bijstandsniveau die een 0-op-de-meter-woning huren en dus weinig tot niets voelen van de woekerprijzen maar wél 2x €1.300,- ontvangen.
Dat onnodige geld uitgeven moet voorkomen worden.
Onnodig, weinig tot niets voelen?
Hoe denk je dat het voor die gezinnen is om de prijzen te zien stijgen voor hun voedsel? Dat extraatje vliegt de deur uit bah, hoe jaloers kan je zijn!
ZanyHeron88
19-09-2022 om 16:04
Yumi schreef op 19-09-2022 om 16:01:
[..]
![]()
Hoe denk je dat het voor die gezinnen is om de prijzen te zien stijgen voor hun voedsel? Dat extraatje vliegt de deur uit bah, hoe jaloers kan je zijn!
De overheid moet gaan compenseren waar het nodig is. Bijv het btw op groente en fruit schrappen en de overigens btw van voedsel moet ook sterk omlaag.
Desideria
19-09-2022 om 16:04
Yumi schreef op 19-09-2022 om 16:01:
[..]
![]()
Zo hé, anders interpreteer je even selectief. Als je geen gestegen energierekening hebt, heb je geen energietoeslag nodig. Energietoeslag he.
Mischa83
19-09-2022 om 16:08
Maar is het werkelijk dan zó erg als de laagste inkomens groepen in deze tijd een extraatje krijgen? Wat waarschijnlijk niet eens voelt als extraatje, maar zodat mensen weer even kunnen ademhalen?
Zo veel klachten en ik begrijp dat ook wel. Daarnaast is het toch ook mooi dat dit kan voor mensen die het nodig hebben?
ZanyHeron88
19-09-2022 om 16:09
Mischa83 schreef op 19-09-2022 om 16:08:
Maar is het werkelijk dan zó erg als de laagste inkomens groepen in deze tijd een extraatje krijgen? Wat waarschijnlijk niet eens voelt als extraatje, maar zodat mensen weer even kunnen ademhalen?
Zo veel klachten en ik begrijp dat ook wel. Daarnaast is het toch ook mooi dat dit kan voor mensen die het nodig hebben?
Maar de minima hebben toch al een paar extraatjes gehad dit jaar? Of heb ik het verkeerd begrepen?
Yumi
Paracelsus schreef op 19-09-2022 om 16:04:
[..]
De overheid moet gaan compenseren waar het nodig is. Bijv het btw op groente en fruit schrappen en de overigens btw van voedsel moet ook sterk omlaag.
Tja dacht dat dit er eindelijk zou komen, maar las van de week pas in 2024
ZanyHeron88
Yumi schreef op 19-09-2022 om 16:09:
[..]
Tja dacht dat dit er eindelijk zou komen, maar las van de week pas in 2024
![]()
Ja, schandalig
Mischa83
19-09-2022 om 16:13
Paracelsus schreef op 19-09-2022 om 16:09:
[..]
Maar de minima hebben toch al een paar extraatjes gehad dit jaar? Of heb ik het verkeerd begrepen?
Zou kunnen, neemt niet weg dat ze amper rond kunnen komen toch..
Vind t geen benijdenswaardige positie hoor, in deze tijd moeten leven van een minimuminkomen.
TanSwallow86
19-09-2022 om 16:15
Paracelsus schreef op 19-09-2022 om 16:09:
[..]
Welke extraatjes? Ik zit in bijstand en heb alleen 800 euro energie toeslag gehad, geen 1300 euro
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.