Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

ZanyHeron88

ZanyHeron88

18-09-2022 om 21:14

Rondstruiner schreef op 18-09-2022 om 21:09:

[..]

Dit is voor huishoudens, geen idee of ze ook al concrete plannen hebben om het mkb te helpen.

Ik ben ook benieuwd naar scholen. Hier hebben ze vrij oude gebouwen 

Rondstruiner schreef op 18-09-2022 om 21:09:

[..]

Dit is voor huishoudens, geen idee of ze ook al concrete plannen hebben om het mkb te helpen.

Dat is dan te laat voor de bakker bij mij om de hoek, die gaat eind van de maand dicht want 2 euro per brood erbij gaan niet alle klanten betalen. Eerder draait hij niet quitte 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-09-2022 om 21:27

Ysenda schreef op 18-09-2022 om 21:19:

[..]

Dat is dan te laat voor de bakker bij mij om de hoek, die gaat eind van de maand dicht want 2 euro per brood erbij gaan niet alle klanten betalen. Eerder draait hij niet quitte

van de week idd snackbar op het nieuws. Energierekening naar 25.000 euro , frikandellen 100% erbij, patat 200% erbij. hij zei: Als ik alles moet doorrekenen, dan betaal je voor een bakje patat 6 euro. Dat gaat hem niet worden

Wel beter voor de gezondheid, patat voor 6 euro.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

18-09-2022 om 23:04

Glamourlama schreef op 18-09-2022 om 22:03:

Wel beter voor de gezondheid, patat voor 6 euro.

Nu de rest van de ongezonde dingen nog. En de gezonde dingen wat goedkoper 

Missingyoumuch schreef op 18-09-2022 om 20:49:

[..]

Dat is zeker niet leuk ! Laat ik daar duikvereniging zijn. Maar je hebt een spaarpot als je al jaren sowieso nauwelijks rond kunt komen . Dus niet luxe leven. Dan heb je geen spaarpot. En is het de verantwoordelijkheid van het kabinet dat jij je spaarpot kunt houden ?

Ik kreeg bv geen kwijtschelding gemeentelijke belastingen omdat ik spaar om te kunnen verhuizen . Niks luxe hoor maar busje huren, goedkoopste laminaat , paar weken dubbele huur. Tja dat mocht dus niet. Moest meer betalen dan ik met heel veel moeite had gespaard van de bijstand. Tja ..zuur ..

Maar wel hoe het werkt.

Ik zeg nergens dat het de verantwoordelijkheid van het kabinet is. Ik zeg alleen dat ik mij zorgen maak.

wild-flower

wild-flower

19-09-2022 om 08:18 Topicstarter

ABN Amro roept op tot uitstel steunmaatregelen: ‘Er is nog geen energiecrisis’.

Whut ?

https://www.ad.nl/economie/abn-amro-roept-op-tot-uitstel-steunmaatregelen-er-is-nog-geen-energiecrisis~aafb3dae/

Zeker bang dat ze hun eigen vette bonus mislopen. Wat een asociale bank!

NippyDunlin42

NippyDunlin42

19-09-2022 om 08:43

Wat ze zeggen klopt wel in sommige gevallen denk ik.. En dan de inflatie, dat kan ik niet beoordelen.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

19-09-2022 om 08:46

Het is allemaal heel vervelend en dan zeg ik het netjes

Moxxie schreef op 18-09-2022 om 14:51:

[..]

Dit vind ik de omgekeerde wereld. De maatregelen van nu zijn voor de allerlaagste inkomens, laten we nu niet net gaan doen of dat de geluksvogels zijn en wij, de mensen met spaargeld, de zielige slachtoffers.

De omgekeerde wereld nog wel. Mijn schoonouders verdienen totaal geen vetpot (modaal, in de schoonmaak en klusjesman) maar moeten daarvan dus aow aanvullen in de toekomst. Dat spaartegoed is echt niet zo veel, ze zijn al bijna pensioengerechtigd. En als je goed leest zie je dat het een combinatie is: inkomensval ergens arbeidsongeschiktheid en toegenomen kosten. Dus ik mag dit echt wel sneu vinden. Ze hebben altijd heel erg goed gerantsoeneerd. En ja, dat is in hun voordeel, maar dit is ook de pot waar ze heel lang voor hebben moeten werken, die vul je niet zo maar aan. En trouwens, waarom leed met leed vergelijken, een zieligheid contest? Straks hebben ze "alleen" nog een aow, met zorgkosten, woning, boodschappen en energie, is dat ook wel op. Ik benijd ze niet 

Zonnebloem17 schreef op 19-09-2022 om 08:58:

[..]

De omgekeerde wereld nog wel. Mijn schoonouders verdienen totaal geen vetpot (modaal, in de schoonmaak en klusjesman) maar moeten daarvan dus aow aanvullen in de toekomst. Dat spaartegoed is echt niet zo veel, ze zijn al bijna pensioengerechtigd. En als je goed leest zie je dat het een combinatie is: inkomensval ergens arbeidsongeschiktheid en toegenomen kosten. Dus ik mag dit echt wel sneu vinden. Ze hebben altijd heel erg goed gerantsoeneerd. En ja, dat is in hun voordeel, maar dit is ook de pot waar ze heel lang voor hebben moeten werken, die vul je niet zo maar aan. En trouwens, waarom leed met leed vergelijken, een zieligheid contest? Straks hebben ze "alleen" nog een aow, met zorgkosten, woning, boodschappen en energie, is dat ook wel op. Ik benijd ze niet

Eens hoor.

Zonnebloem17 schreef op 19-09-2022 om 08:58:

[..]

Goede post!

Ik vind dat vaste lasten zoals de energierekening gewoon van je lopende inkomsten betaald moeten kunnen worden. Mensen die normaal verbruiken laten interen op hun spaargeld is een slechte zaak en dat spaargeld is ook een keer op en wat dan.

Natuurlijk kun je vaak wel bezuinigingen op je energieverbruik maar er zijn mensen die het vier- of zesvoudige moeten betalen. Je moet dan 75 / 83 % bezuinigingen denk dat dat niet veel mensen lukt.

Ik begrijp best dat er wat meer betaald moet worden maar sommige energie bedrijven maken nu woekerwinsten en dat geld zou terug moeten gaan naar de verbruikers.

wild-flower schreef op 19-09-2022 om 08:18:

ABN Amro roept op tot uitstel steunmaatregelen: ‘Er is nog geen energiecrisis’.

Whut ?

https://www.ad.nl/economie/abn-amro-roept-op-tot-uitstel-steunmaatregelen-er-is-nog-geen-energiecrisis~aafb3dae/

Die link zit achter een betaalmuur maar met een beetje zoeken is het ook leesbaar te vinden. Wat in onderstaande link staat kan ik wel volgen. Ik hoor ook bij de groep die nu minder betaalt door de generieke btw maatregel maar voor mensen waarvan het energiecontract is afgelopen of variabel is er toch echt wel crisis en is er geen tijd om te wachten.

https://www.accountancyvanmorgen.nl/2022/09/19/abn-amro-ziet-nog-geen-energiecrisis/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.