Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

ZanyHeron88

ZanyHeron88

15-09-2022 om 10:28

Elaine68 schreef op 15-09-2022 om 10:19:

[..]

Das inderdaad best goedkoop dan!

Ja, als de borstvoeding makkelijk loopt bij iemand is het volgens mij veel goedkoper, makkelijker en veiliger dan een fles. 
Al boffen we natuurlijk wel dat we super veilig drinkwater hebben in Nederland en we hebben ook nog nooit een poedermelk schandaal gehad gelukkig. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

15-09-2022 om 10:29

Evaluna schreef op 15-09-2022 om 10:25:

Havermout doe ik alleen maar in de magnetron, ideaal.
Wel vrij laag, 500 watt en dan 10-15 minuten. Dan is het echt lekker door gekookt.
Wel een grote kom gebruiken, anders drijft alles door je magnetron

Ah! Dat doe ik fout. Ik warm hem altijd snel op en dan 1,5 minuut  je krijgt dan geheid hele vieze havermout die half gaar is. 
met Brinta werkt dit overigens wel  maar dat is geloof ik iets ongezonder dan havermout

Paracelsus schreef op 15-09-2022 om 10:21:

[..]

En havermout die je de avond van te voren klaar maakt. Ik ben even de naam kwijt?

Misschien als je hem dan warm wil eten s ochtends even opwarmen in de magnetron?

overnight oats bedoel je.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

15-09-2022 om 10:31

Ysenda schreef op 15-09-2022 om 10:30:

[..]

overnight oats bedoel je.

Ja!!!

Paracelsus schreef op 15-09-2022 om 10:29:

[..]

Ah! Dat doe ik fout. Ik warm hem altijd snel op en dan 1,5 minuut je krijgt dan geheid hele vieze havermout die half gaar is.
met Brinta werkt dit overigens wel maar dat is geloof ik iets ongezonder dan havermout

nu kook ik inductie en bezit ik geen magnetron, maar heerlijk 's morgens warme brinta in de winter. 

Havermout heeft tijd nodig om 'op te lossen' daarom werkt overnight oats goed. In de koelkast en dan kun je het 's morgens opwarmen in de magnetron of koud eten.

Hier nog een uitleg tot in detail waarom je bespaart bij het aanpassen van de temperatuur van je woning. 

Hoe warm moet je woning zijn? (of hoe ver kun je het laten afkoelen) - De Geldsnor

NippyDunlin42

NippyDunlin42

15-09-2022 om 16:12

Mijn havermout een kwartier in de magnetron vind ik ook weer zowat. Ik verwarm het dan inderdaad een minuut of twee en dan eet ik het op. Wat minder lekker maar wel te doen.
Net als dat kattewasdouchje 's-ochtends..

Wat is het leven toch een gek iets.
Dat zo veel dingen zo (ineens) veranderen.
En dit is voor mij nog enigszins te overzien.
Je huis kan ook wegstromen of wegwaaien ofzo. Ik moet daar niet te veel over nadenken en de kans is hier ook niet zo groot, maar dat overkomt mensen ook gewoon.

Misschien een tip, er zijn van die ventilatortjes die je onder je verwarming kunt plaatsen. Schijnt ook dat dit veel scheelt. Als je bij ING zit kun je korting krijgen trouwens.

wild-flower

wild-flower

15-09-2022 om 17:38 Topicstarter

Kabinet onderhandelt met energiebedrijven:

Een van de plannen die op tafel liggen is een pricecap, of prijsgrens, voor hoeveel energiebedrijven de komende maanden maximaal in rekening mogen brengen. Deze prijsgrens zou volgend jaar in moeten gaan, maar kan nu al zorgen wegnemen van consumenten en bedrijven die het nog net redden.

Over de uitwerking van die prijsgrens is het laatste woord nog niet gezegd.
Er is een prijsgrens mogelijk op basis van het energieverbruik van een gemiddeld gezin, gebaseerd op de energieprijs van januari 2022. Iedereen die meer verbruikt moet daarvoor de volle mep betalen.

https://nos.nl/artikel/2444718-kabinet-onderhandelt-met-energiebedrijven-ook-prijsgrens-ligt-op-tafel

Elaine68 schreef op 15-09-2022 om 16:12:

Mijn havermout een kwartier in de magnetron vind ik ook weer zowat. Ik verwarm het dan inderdaad een minuut of twee en dan eet ik het op. Wat minder lekker maar wel te doen.
Net als dat kattewasdouchje 's-ochtends..

Wat is het leven toch een gek iets.
Dat zo veel dingen zo (ineens) veranderen.
En dit is voor mij nog enigszins te overzien.
Je huis kan ook wegstromen of wegwaaien ofzo. Ik moet daar niet te veel over nadenken en de kans is hier ook niet zo groot, maar dat overkomt mensen ook gewoon.

Tip voor je havermout: aan de kook brengen en dan in een thermoskan doen. Ik heb een thermoskan met brede opening maar dat hoeft niet persé. Ik eet het pas 2 à 3 uur later als ontbijt als ik onderweg ben. Het is echter al veel eerder klaar, probeer het eens. 

Of zet je pannetje in een (zelfgemaakte) hooikist.

Hooikist: stevige kartonnen doos, hooi, laag karton, bij wijze van dubbele wand, hiertussen kun je ook kranten, bubbelplastic, piepschuim, een oud dekbed etc. gebruiken. Nu heb je een geïsoleerde/dubbelwandige doos. Nog meer hooi erin, pan in het hooi, afdekken met oude deken.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

15-09-2022 om 20:02

ToetieToover schreef op 15-09-2022 om 18:06:

[..]

Tip voor je havermout: aan de kook brengen en dan in een thermoskan doen. Ik heb een thermoskan met brede opening maar dat hoeft niet persé. Ik eet het pas 2 à 3 uur later als ontbijt als ik onderweg ben. Het is echter al veel eerder klaar, probeer het eens.

Of zet je pannetje in een (zelfgemaakte) hooikist.

Hooikist: stevige kartonnen doos, hooi, laag karton, bij wijze van dubbele wand, hiertussen kun je ook kranten, bubbelplastic, piepschuim, een oud dekbed etc. gebruiken. Nu heb je een geïsoleerde/dubbelwandige doos. Nog meer hooi erin, pan in het hooi, afdekken met oude deken.

Ja dat spreekt me ook wel aan! Ik weet nog dat ik bij mijn tante een pan witte rijst in bed zag staan. Ik was flabbergasted! (ik was nog een klein kind)

wild-flower

wild-flower

16-09-2022 om 08:56 Topicstarter

De linkse partijen willen  zo snel als mogelijk een prijsplafond voor de energierekening. Een huishouden met een gemiddeld verbruik komt daarmee op een maandbedrag van 239 euro.

Dat klinkt al beter als de ruim 500 of 600 euro die ik nu om me heen hoor .....

https://www.nu.nl/politiek/6224335/klaver-gl-en-kuiken-pvda-over-koopkrachtcrisis-kabinet-laat-middenklasse-vallen.html

Elaine68 schreef op 15-09-2022 om 20:02:

[..]

Ja dat spreekt me ook wel aan! Ik weet nog dat ik bij mijn tante een pan witte rijst in bed zag staan. Ik was flabbergasted! (ik was nog een klein kind)

In bed kan natuurlijk ook. Ga je ernaast slapen, is het in de ochtend klaar en heeft het nog als kruik gefunctioneerd ook 

wild-flower schreef op 16-09-2022 om 08:56:

De linkse partijen willen zo snel als mogelijk een prijsplafond voor de energierekening. Een huishouden met een gemiddeld verbruik komt daarmee op een maandbedrag van 239 euro.

Dat klinkt al beter als de ruim 500 of 600 euro die ik nu om me heen hoor .....

https://www.nu.nl/politiek/6224335/klaver-gl-en-kuiken-pvda-over-koopkrachtcrisis-kabinet-laat-middenklasse-vallen.html

Dat is inderdaad een stuk beter. Hoewel ze het gemiddeld verbruik wel heel erg laag hebben ingesteld trouwens!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.