Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
ZanyHeron88
13-09-2022 om 10:42
Douchen na training mag niet meer bij deze voetbalclub: ‘Willen contributie niet verhogen’
https://www.ad.nl/binnenland/douchen-na-training-mag-niet-meer-bij-deze-voetbalclub-willen-contributie-niet-verhogen~a8f9cc30/
ik vermoed dat meer clubs zullen volgen.
Jessa
13-09-2022 om 10:59
Paracelsus schreef op 13-09-2022 om 10:42:
Douchen na training mag niet meer bij deze voetbalclub: ‘Willen contributie niet verhogen’
https://www.ad.nl/binnenland/douchen-na-training-mag-niet-meer-bij-deze-voetbalclub-willen-contributie-niet-verhogen~a8f9cc30/
Er zijn ook al sportscholen waar je alleen nog maar lauw (of zelfs koud) kan douchen.
redbulletje
13-09-2022 om 11:14
Paracelsus schreef op 13-09-2022 om 10:42:
Dus lid worden van een sportclub om goedkoop te kunnen douchen is er ook niet meer bij. Denk dat mensen dan juist hun sportclubs gaan opzeggen omdat de rekeningen thuis nog betaald moeten worden. Sportclubs zijn een luxe waar je als eerste buiten kunt (actief zijn kan ook dmv hardlopen/wandelen/fietsen tenslotte)
ZanyHeron88
13-09-2022 om 11:33
redbulletje schreef op 13-09-2022 om 11:14:
[..]
Dus lid worden van een sportclub om goedkoop te kunnen douchen is er ook niet meer bij. Denk dat mensen dan juist hun sportclubs gaan opzeggen omdat de rekeningen thuis nog betaald moeten worden. Sportclubs zijn een luxe waar je als eerste buiten kunt (actief zijn kan ook dmv hardlopen/wandelen/fietsen tenslotte)
Volgens mij zijn die sportclubs helemaal niet zo duur. Voetbal vind ik in elk geval echt goedkoop, maar goed niemand wil hier voetballen. Rond de 100 a 150 euro per jaar zie ik net. Het ligt aan de leeftijd
De sport van mijn kind kost ongeveer 100 euro per jaar.
redbulletje
13-09-2022 om 11:36
Paracelsus schreef op 13-09-2022 om 11:33:
[..]
Volgens mij zijn die sportclubs helemaal niet zo duur. Voetbal vind ik in elk geval echt goedkoop, maar goed niemand wil hier voetballen. Rond de 100 a 150 euro per jaar zie ik net. Het ligt aan de leeftijd
Oh das bizar goedkoop, dat zal dan wel bijna volledig door de gemeente worden gesubsidieerd?
Ysenda
13-09-2022 om 11:36
Paracelsus schreef op 13-09-2022 om 11:33:
[..]
Dat ben ik minimaal per maand kwijt aan sport van mijn zoon.
NippyDunlin42
13-09-2022 om 11:40
Ik stond in het zwembad onder de douche die was heet gewoon. Toen dacht ik inderdaad zet die om te beginnen maar op lauw!
ZanyHeron88
13-09-2022 om 11:43
redbulletje schreef op 13-09-2022 om 11:36:
[..]
Oh das bizar goedkoop, dat zal dan wel bijna volledig door de gemeente worden gesubsidieerd?
Geen idee?
Mijn kind doet mee met groepslessen in een sportclub. Het lijkt mij niet dat dit gesubsidieerd is.
NippyDunlin42
13-09-2022 om 11:53
Jeetje worden de boodschappen straks NOG duurder.
Zo triest van die diknekken die nooit genoeg hebben. (over het algemeen dan, er is natuurlijk nog niemand veroordeeld)
Dorestad
13-09-2022 om 12:03
redbulletje schreef op 13-09-2022 om 07:12:
[..]
Waarom zou ik? Ik heb die airco niet voor niets.
Omdat je zo bezorgd bent over de hoge kosten
redbulletje
13-09-2022 om 12:08
Dorestad schreef op 13-09-2022 om 12:03:
[..]
Omdat je zo bezorgd bent over de hoge kosten
Vooral om de gasprijs. En de koppeling van elektra een de gasprijs is natuurlijk ook waanzin. Mijn eigen tarief is overigens nog prima te betalen, maar ik maak me druk om het tarief van mijn moeder. Energiedirect lijkt er maffiapraktijken op na te houden terwijl Engie juist mild is tegenover langdurige variabele klanten (tot dus ver)
Dorestad
13-09-2022 om 12:09
Paracelsus schreef op 13-09-2022 om 03:36:
[..]
Het is natuurlijk niet waar dat warmte onschadelijk is. Het kost elk jaar weer mensenlevens en zeker bij mensen die fysiek slechter zijn.
Een kennis van mij is hartpatiënt. Hij werkt in een keuken en in de keuken hing geen airco. Hij kreeg deze zomer een hitte beroerte.
zeer gevaarlijk , zeker in zin toestand.
dus ik geloof zo dat warmte en copd ook geen top combinatie is.
De hitte heeft een grote impact op je gezondheid. Je lichaam zal namelijk harder moeten werken om het lichaam af te koelen. Dat doet het onder meer door te zweten en extra bloed rond te pompen. Het hart moet hiervoor harder werken. Bij gezonde en jongere mensen is dit meestal geen probleem, maar met name ouderen kunnen hier veel last van hebben en zelfs door overlijden
Ik zeg niet dat hitte onschadelijk is. Ik schreef dat het te proberen viel. Iemand die de hele winter zwemt in buitenbad (dat vind ik trouwens knap!) en die gewend is dagelijks een kwartier heet te douchen kan kennelijk fysiek wel wat aan. Degenen die overlijden door hitte zijn vaak de mensen op leeftijd. En ik denk dat werken in een keuken zonder airco in extreme hitte wel andere kost is dan rustig met extreme hitte thuis zijn.
ZanyHeron88
13-09-2022 om 12:25
Dorestad schreef op 13-09-2022 om 12:09:
[..]
Ik zeg niet dat hitte onschadelijk is. Ik schreef dat het te proberen viel. Iemand die de hele winter zwemt in buitenbad (dat vind ik trouwens knap!) en die gewend is dagelijks een kwartier heet te douchen kan kennelijk fysiek wel wat aan. Degenen die overlijden door hitte zijn vaak de mensen op leeftijd. En ik denk dat werken in een keuken zonder airco in extreme hitte wel andere kost is dan rustig met extreme hitte thuis zijn.
Geen idee. Ik krijg er hartkloppingen van, ook als ik rustig zit.
Vroeger kon ik gerust in een tentje slapen terwijl het buiten 30 graden was en de tent in de volle zon stond. Nu wordt ik echt oncomfortabel vanaf de 27 graden.
dus ik kan het mij goed voorstellen dat iemand een airco gebruikt.
Dorestad
13-09-2022 om 12:26
redbulletje schreef op 13-09-2022 om 12:08:
[..]
Vooral om de gasprijs. En de koppeling van elektra een de gasprijs is natuurlijk ook waanzin. Mijn eigen tarief is overigens nog prima te betalen, maar ik maak me druk om het tarief van mijn moeder. Energiedirect lijkt er maffiapraktijken op na te houden terwijl Engie juist mild is tegenover langdurige variabele klanten (tot dus ver)
Wij zijn al jaren bij energiedirect. Overigens nu nog tegen de historische lage prijzen die er waren aan begin van corona gebeuren. Desondanks zijn wij, voor c19 tijd, begonnen met spouwmuur- en vloerisolatie, we hebben 15 zonnepanelen (maar ook inductie kookplaat en hybride auto), korter douchen, beter de verwarming instellen. En nog wat dingen. We zijn met 4 personen waarvan 1 volledig thuiswerkt en 2 voor 90%. Elke dag staan er hier 6 beeldschermen aan. Ook wij hebben airco's, het eerste jaar volop gebruikt maar nu, de derde zomer veel minder. Niet uit kostenbesparing maar wel vanuit impact op milieu, solidariteit met degenen met duur contract, bewustwording enz.
Mijn ouders, 87/82, hebben geld genoeg voor duurder contract, gebruiken ook veel gas, maar zij veranderen nu ook mee nu er zoveel te doen is. Mijn schoonmoeder ook. Ze zijn alledrie opgegroeid in armoede, hebben daarna ruim 60 jaar welvaart gehad met een verzorgingsstaat, en zien dat een paar tandjes minder best kan zonder op welzijn en welbevinden te hoeven inleveren (voorbeeld: alle deuren van je bungalow open omdat de katten ongestoord overal moeten komen. Dit vervangen door kattenluikjes)
Veel meer zorgen heb ik over een familielid die een licht verstandelijke beperking heeft en die zelfstandig, met enige hulp, woont in een redelijk grote woning. Daar gedragsverandering tot stand brengen is moeilijk maar het zal moeten wil ze haar huis kunnen houden
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.