Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
LostJellyfish83
12-09-2022 om 13:11
Mijn droger is stuk (ik heb dat ding verdorie pas 3 jaar!!), dus moet nu wel even zonder. Ik vind het helemaal niks, ik heb geen plaats om veel op te kunnen hangen 😖
Ik ben nu wel benieuwd of ik dat ga zien op het energieverbruik, ik gebruik 'm altijd veel.
MidasWolf
12-09-2022 om 13:15
wild-flower schreef op 11-09-2022 om 13:40:
Nou , maak je borst maar nat
![]()
![]()
Nu de zomer echt voorbij is, en in de bergen zelfs de eerste sneeuw al gevallen is, hebben de eerste wetenschappers zich gewaagd aan een voorspelling voor komende winter. Als zij gelijk krijgen, dan staat ons een echte strenge winter 2022 te wacht. Misschien wel de koudste winter in 100 jaar!
https://www.op-wintersport.nl/voorspelling-wetenschappers-voorspellen-koudste-winter-100-jaar
Dat zeggen ze vaker, ook interessante kop zodat mensen het aanklikken voor de clicks op z’n site.
PriceyRook54
12-09-2022 om 13:18
Evaluna schreef op 12-09-2022 om 13:08:
[..]
Wasrekjes in het trapgat? In de badkamer? Misschien een zolder waar een waslijn gespannen kan worden?
Ik heb geen droger en droog altijd op wasrekjes. Bij mooi weer buiten maar anders boven het trapgat en beddengoed over de slaapkamerdeuren heen.
Wij hebben geen zolder en kingsize dekbedovertrekken over deuren hangen is vind ik geen doen. Kleding hangen we wel over wasrekjes natuurlijk
Normaal gesproken gooien we dit dus achter elkaar in de droger maar nu proberen we echt even op te letten, inderdaad om te zien of het (veel) verschil maakt in de rekening.
Ysenda
12-09-2022 om 13:22
laat het niet langer dan een halve dag nat staan, je hebt er zo schimmel in en dat krijg je er bijna niet uit zonder met grof geschut aan de gang te gaan.
Yumi
12-09-2022 om 13:24
Alleenstaand, droog zoveel mogelijk buiten. In de wintermaanden droogtrommel voor de lakens en handdoeken. Kook voor minimaal 2 dagen, de helft gaat in de vriezer of voor de volgende dag.
Gas 650 m3, 1050 kwh was € 73,- vast contract, nu variabel € 143,-
ZanyHeron88
12-09-2022 om 13:28
ToetieToover schreef op 12-09-2022 om 12:59:
[..]
Heb je vloerverwarming? De pomp daarvan is een stroomvreter. Wasdroger. Waterbed (heeft iemand dat nog?).
Ja. We hebben vloerverwarming, maar die staat dus al sinds eind maart uit en in ons stroomverbruik is geen verschil.
ToetieToover
12-09-2022 om 13:30
Paracelsus schreef op 12-09-2022 om 13:28:
[..]
Ja. We hebben vloerverwarming, maar die staat dus al sinds eind maart uit en in ons stroomverbruik is geen verschil.
Uit als in stekker eruit? Want als hij niet verwarmt, pompt hij wel voortdurend water rond. Of wist je dat al.
PriceyRook54
12-09-2022 om 13:31
Ysenda schreef op 12-09-2022 om 13:22:
laat het niet langer dan een halve dag nat staan, je hebt er zo schimmel in en dat krijg je er bijna niet uit zonder met grof geschut aan de gang te gaan.
Oh het is nog niet gewassen hoor, we wachten op droog weer, hopelijk vanmiddag, dan mogen mijn tieners aan de slag na school, als ik nog werk.
ZanyHeron88
12-09-2022 om 13:34
ToetieToover schreef op 12-09-2022 om 13:30:
[..]
Uit als in stekker eruit? Want als hij niet verwarmt, pompt hij wel voortdurend water rond. Of wist je dat al.
Nee, dat wist ik niet
Maar ons verbruik is volgens mij 3 keer zo hoog als gemiddeld. En ik neem aan dat wij geen uitzondering zijn met een vloerverwarming.
wat mij overigens wel opviel. Van de winter wilde mijn kind heel graag gourmetten. Alleen zodra we z’n ding in het stopcontact stopte , sloeg te stop eruit. Alsof het stroom overbelast was. We dachten eerst dat ons gourmet stel kapot was, maar toen we er 1 van de buren mochten lenen gebeurde precies hetzelfde.
Nu vermoed ik dus dat er iets in huis is, wat enorm veel stroom trekt. Maar wat. Ik ga vanavond eens checken waar mijn vloer op aangesloten is en of dat hetzelfde is als waar mijn gourmet stel op reageerde.
PriceyRook54
12-09-2022 om 13:37
Paracelsus schreef op 12-09-2022 om 13:34:
[..]
Nee, dat wist ik niet
![]()
Maar ons verbruik is volgens mij 3 keer zo hoog als gemiddeld. En ik neem aan dat wij geen uitzondering zijn met een vloerverwarming.
wat mij overigens wel opviel. Van de winter wilde mijn kind heel graag gourmetten. Alleen zodra we z’n ding in het stopcontact stopte , sloeg te stop eruit. Alsof het stroom overbelast was. We dachten eerst dat ons gourmet stel kapot was, maar toen we er 1 van de buren mochten lenen gebeurde precies hetzelfde.Nu vermoed ik dus dat er iets in huis is, wat enorm veel stroom trekt. Maar wat. Ik ga vanavond eens checken waar mijn vloer op aangesloten is en of dat hetzelfde is als waar mijn gourmet stel op reageerde.
Misschien de moeite om een electriciën in te schakelen om alles eens door te lichten? Die zijn ook niet gratis natuurlijk, maar met een verbruik van 3 x normaal misschien toch het overwegen waard.
ZanyHeron88
12-09-2022 om 13:42
Ainne schreef op 12-09-2022 om 13:37:
[..]
Misschien de moeite om een electriciën in te schakelen om alles eens door te lichten? Die zijn ook niet gratis natuurlijk, maar met een verbruik van 3 x normaal misschien toch het overwegen waard.
Dat is waarschijnlijk wel een goed idee. Ik ga het vanavond eens bespreken.
redbulletje
12-09-2022 om 13:49
Paracelsus schreef op 12-09-2022 om 13:34:
[..]
Nee, dat wist ik niet
![]()
wat mij overigens wel opviel. Van de winter wilde mijn kind heel graag gourmetten. Alleen zodra we z’n ding in het stopcontact stopte , sloeg te stop eruit. Alsof het stroom overbelast was. We dachten eerst dat ons gourmet stel kapot was, maar toen we er 1 van de buren mochten lenen gebeurde precies hetzelfde.Nu vermoed ik dus dat er iets in huis is, wat enorm veel stroom trekt. Maar wat. Ik ga vanavond eens checken waar mijn vloer op aangesloten is en of dat hetzelfde is als waar mijn gourmet stel op reageerde.
Ik heb net een P1 meter van Homewizzard in mn meterkast gehangen, daarmee kun je zien wat stroom trekt.
ZanyHeron88
12-09-2022 om 13:52
redbulletje schreef op 12-09-2022 om 13:49:
[..]
Ik heb net een P1 meter van Homewizzard in mn meterkast gehangen, daarmee kun je zien wat stroom trekt.
Ja, daar begon mijn man gisteravond ook over. Het is echt zo raar. We hebben afgelopen maand zelfs meer stroom verbruikt, dan dat we normaal doen en dan zitten we al zover boven het gemiddelde.
Straks krijgen we nog een controle ivm vermoeden wietplantage
ZanyHeron88
12-09-2022 om 13:56
redbulletje schreef op 12-09-2022 om 13:49:
[..]
Heb je toevallig onderzoek gedaan naar wat de beste meter is?
Rockstar
12-09-2022 om 13:58
Als de stop eruit sloeg, kan het zijn dat je groep overbelast is. Dus je hoeft niet je hele huis door, het ligt aan iets wat op die groep aangesloten zit.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.