Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
Madeliefjees
10-09-2022 om 01:34
Poezie schreef op 09-09-2022 om 22:40:
[..]
Ze douchen bij hun zoon?? Wat aso om hun eigen kind voor hun douche kosten op te laten draaien!
Misschien betalen ze hem wel he? Of passen ze op zijn kinderen. Weet jij veel.
Marty1984
10-09-2022 om 06:29
Ik wil best geloven dat je gewoon naast je huur of hypotheek, andere vaste lasten en eten geen 1.300 euro hebt liggen om je gasrekening te betalen.
En dat je dan liever een deel van de rekening van je zoon betaalt (of iets in ruil doet) als die wel nog een betaalbaar bedrag heeft.
Ik zou het hoogstens onpraktisch vinden om letterlijk voor élke douche naar mijn zoon te gaan.
Ysenda
10-09-2022 om 08:31
Marty1984 schreef op 10-09-2022 om 06:29:Ik zou het hoogstens onpraktisch vinden om letterlijk voor élke douche naar mijn zoon te gaan.
Dat hangt denk ik van je routines af. Ik heb ook maanden bij een familielid gedoucht samen met mijn toen 1 jarige zoon.
Zij pasten 1 dag per week op, kwam ik zoon ophalen douchte ik daar zowel zoon als mijzelf.
De andere dagen wasten we ons in de keuken bij het aanrecht want de oplevering van de badkamer had wat vertraging.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je elke dag doucht het wennen is om je bij een wastafel te wassen. Maar het bespaard veel energie en je wordt net zo schoon.
Madamecannibale
10-09-2022 om 08:33
Ik zou het prima vinden als mijn ouders hier kwamen douchen of bijvoorbeeld de was kwamen doen als ze het niet meer konden betalen. Andersom zou dat ook geen probleem zijn.
wild-flower
10-09-2022 om 09:54
Rob Jetten , onze minister van energie , is sceptisch over een prijsplafond.
„Wij willen helpen, maar dan door inkomenssteun te geven en de prijs de prijs te laten. Want dan gaan mensen minder besparen.”
Heeft hij een punt ? Wat vinden jullie ?
https://www.telegraaf.nl/financieel/1815092124/eerste-akkoord-eu-over-prijsplafond-gas-maar-alles-nog-open-voor-discussie
redbulletje
10-09-2022 om 10:02
wild-flower schreef op 10-09-2022 om 09:54:
„Wij willen helpen, maar dan door inkomenssteun te geven en de prijs de prijs te laten. Want dan gaan mensen minder besparen.”
https://www.telegraaf.nl/financieel/1815092124/eerste-akkoord-eu-over-prijsplafond-gas-maar-alles-nog-open-voor-discussie
Hij heeft gewoon een hele foute agenda! Hij kan instellen dat normaal gebruik goedkoop is en alles wat je er overheen gaat, meer kost. Dus stel 1500 kuub gas en 3000 kwh per jaar per huishouden ongeveer als normaal in. Dan kun je altijd besparen wat je er boven gebruikt.
ZanyHeron88
10-09-2022 om 10:03
Ik wacht alles maar rustig af zonder dat ik mij druk ga maken. Ik hebben totaal geen invloed op en kan niet meer besparen dan dat ik nu doe.
Ik snap het idee al niet van flatten the curve. Ik werk. Als ik thuis kom gebruik ik stroom. Ik kan dat niet op een ander tijdstip doen.
wat mij wel zorgen baart. Ik woon in een best wel rijke gemeente. Maar tegenwoordig hoor ik iedereen klagen over de onbetaalbaarheid van hun gas / stroom rekening en de supermarkt prijzen.
En dit zijn vaak tweeverdieners. Als deze groep het nu goed gaat voelen, dan zit er een hele grote groep onder die echt het water aan de lippen staat of eigenlijk al is verzopen
redbulletje
10-09-2022 om 10:12
En ik zie nog steeds geen energiedemonstraties ontstaan in Nederland. Dat baart me zorgen. Waarom komt deze steeds groter wordende groep niet in opstand? Ik zag vorig weekend dat er een demonstratie was, maar die ging over corona: waarom? Dat is toch helemaal niet meer relevant? We hebben grotere problemen nu.
Cle0
10-09-2022 om 10:13
Ja ik denk het wel. Overheid moet wat doen om de echte klappen op te vangen, om het leefbaar te houden, maar wij als burgers hebben ook een rol in vind ik. En natuurlijk moet iedereen kunnen douchen, maar ik vind het wel normaal dat wij ook een stapje terug doen (voor iedereen anders natuurlijk wat die kan) en niet alle verantwoordelijkheid bij de overheid leggen. En als de prijzen dan kunstmatig laag gehouden worden, voelen mensen denk ik minder de noodzaak om zuinig te doen, en dan gaan ze dat ook niet doen.
Dubbele prijzen lijkt me wel een goede oplossing. Basisverbruik laag tarief, alles erboven marktprijs
ZanyHeron88
10-09-2022 om 10:14
redbulletje schreef op 10-09-2022 om 10:12:
En ik zie nog steeds geen energiedemonstraties ontstaan in Nederland. Dat baart me zorgen. Waarom komt deze steeds groter wordende groep niet in opstand? Ik zag vorig weekend dat er een demonstratie was, maar die ging over corona: waarom? Dat is toch helemaal niet meer relevant? We hebben grotere problemen nu.
Nou, omdat deze mensen een baan hebben en werken
volgens mij bestaat die groep die tegen Corona maatregelen is vooral uit beroepsdemonstranten.
Madamecannibale
10-09-2022 om 10:16
Met inkomenssteun zorg je op termijn alleen maar voor meer inflatie
redbulletje
10-09-2022 om 10:16
Paracelsus schreef op 10-09-2022 om 10:14:
[..]
Nou, omdat deze mensen een baan hebben en werken
volgens mij bestaat die groep die tegen Corona maatregelen is vooral uit beroepsdemonstranten.
Net als de klimaatwappies, die zitten waarschijnlijk liever in de kou omdat ze denken het klimaat te redden.
Cle0
10-09-2022 om 10:17
redbulletje schreef op 10-09-2022 om 10:12:
Ik neem aan dat je dan zelf nu op de achtergrond van alles aan het organiseren bent? Of moeten anderen voor je demonstreren?
Maar ik weet niet waar ik tegen of voor moet demonstreren?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.