Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

01-09-2022 om 16:57

Rockstar schreef op 01-09-2022 om 16:50:

[..]

Werk Ontwijkend Gedrag.

Widajo schreef op 01-09-2022 om 16:34:

vorig jaar 1600 kWh verbruikt, dus bij lange na geen 3000. Dat is een heel verschil en mijn (eerdere) vraag; waar zit 'm dat in? Dáár ben ik heel benieuwd naar.

Geen stadsverwarming en weinig gasverbruik

Je schreef zelf 256 kwh afgelopen maand, vandaar dat ik er 3000 per jaar van heb gemaakt.. 

Hier gaat de stroom (5000 kwh per jaar) vooral op aan wassen en drogen, gebruik van computers en schermen en een verwarmd aquarium. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

01-09-2022 om 17:00

Na al dat vergelijken denk ik wel:  al plemp ik heel mijn huis vol elektrische kachels ben ik nog goedkoper uit dan dat ik de verwarming ga aanzetten geloof ik 🤣

Dat ga ik 's goed uitrekenen. Ik ben inmiddels ook al aan het kijken naar  elektrische dekens nav die eerdere berekening in dit topic. 

Mug schreef op 01-09-2022 om 17:00:

Na al dat vergelijken denk ik wel: al plemp ik heel mijn huis vol elektrische kachels ben ik nog goedkoper uit dan dat ik de verwarming ga aanzetten geloof ik 🤣

Dat ga ik 's goed uitrekenen. Ik ben inmiddels ook al aan het kijken naar elektrische dekens nav die eerdere berekening in dit topic.

Ik zie dat een kachel 600 watt vermogen heeft (ik klikte de eerste de beste op Coolblue aan). Dat zou 0.6 kWh zijn. Dat is dus 36 cent per uur bij een stroomprijs van 60 cent. Dus zeg je doet hem 5 uur aan per dag is dat 1,80 per dag. Dat is 12 euro per week. Oftewel 50 euro per maand.

Als ik die 600 watt vermogen dan goed interpreteer he. En volgens mij hebben veel kachels ook 1000-2000 vermogen, dus dan ben je meer dan het dubbele verder. Denk ik? Ik weet niet of dat zo werkt..

LostJellyfish83

LostJellyfish83

01-09-2022 om 17:16

Rockstar schreef op 01-09-2022 om 17:13:

[..]

Ik zie dat een kachel 600 watt vermogen heeft (ik klikte de eerste de beste op Coolblue aan). Dat zou 0.6 kWh zijn. Dat is dus 36 cent per uur bij een stroomprijs van 60 cent. Dus zeg je doet hem 5 uur aan per dag is dat 1,80 per dag. Dat is 12 euro per week. Oftewel 50 euro per maand.

Als ik die 600 watt vermogen dan goed interpreteer he. En volgens mij hebben veel kachels ook 1000-2000 vermogen, dus dan ben je meer dan het dubbele verder. Denk ik? Ik weet niet of dat zo werkt..

Dan zou ik er 1 in de woonkamer,  1 in de keuken en 1 op de kamer van zoon zetten=  ca. 150 euro per maand. Dat zou stukken goedkoper zijn dan gas. Als die 600 watt tenminste genoeg is om de kamer te verwarmen, daar moet ik dan ook nog induiken. 

Mug schreef op 01-09-2022 om 17:16:

[..]

Dan zou ik er 1 in de woonkamer, 1 in de keuken en 1 op de kamer van zoon zetten= ca. 150 euro per maand. Dat zou stukken goedkoper zijn dan gas. Als die 600 watt tenminste genoeg is om de kamer te verwarmen, daar moet ik dan ook nog induiken.

Serieus? Die 150 is dus naast de douche, afwas en overige elektriciteit. En de leveringskosten. Dat is toch niet bepaald goedkoop? Hoeveel moet jij dan betalen?

Mug schreef op 01-09-2022 om 17:16:

[..]

Dan zou ik er 1 in de woonkamer, 1 in de keuken en 1 op de kamer van zoon zetten= ca. 150 euro per maand. Dat zou stukken goedkoper zijn dan gas. Als die 600 watt tenminste genoeg is om de kamer te verwarmen, daar moet ik dan ook nog induiken.

Nou ja ik zit nu al verder te kijken en die ene die ik aangeklikt had kan tot 24m2 verwarmen. Je hebt er ook veel met 1000-2000 kWh dan wordt het een duur grapje hoor. Die ene die 30m2 kan verwarmen heeft 2000 vermogen geloof ik. Het klinkt extreem onzuinig in elk geval, vergelijkbaar met een mobiele airco. Helemaal als je na gaat dat stroom nu de lucht in vlucht en gas juist weer lijkt te dalen of in elk geval een plafond gaat krijgen.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

01-09-2022 om 17:26

Rondstruiner schreef op 01-09-2022 om 17:18:

[..]

Serieus? Die 150 is dus naast de douche, afwas en overige elektriciteit. En de leveringskosten. Dat is toch niet bepaald goedkoop? Hoeveel moet jij dan betalen?

Als ik nu alleen mijn gasverbruik  invul bij Vattenfall is het ruim 600 euro per maand. 

Maar ik vergat de overige kosten, dus ik rekende me te vroeg rijk denk ik.  

Mug schreef op 01-09-2022 om 17:26:

[..]

Als ik nu alleen mijn gasverbruik invul bij Vattenfall is het ruim 600 euro per maand.

Je wil eigenlijk weten hoeveel m3 je per uur verbruikt als je de kachel naar temperatuur x stookt.

Als je 1200 m3 per jaar verbruikt en 75% daarvan is verwarming, is dus 900m3 per jaar aan verwarming. Als we even er van uit gaan dat we 6 maanden stoken, is dat dus 150m3 per maand. Dat is 37m3 per week. Of 5m3 per dag. Dat zou nu 15 euro per dag zijn als je mazzel hebt (2,50 euro per m3) Maar dat is toch wel extreem koffiedik kijken. Want ik negeer nu het weer (o.a....). Want ik lees ook dat je tijdens vorst rustig 50m3 per 24 uur er doorheen jorrist. Dat is 125 euro bij 2,50 per m3!

Ik vind het maar ingewikkeld...Eigenlijk kan je beter 12 uur je verwarming aan zetten, meterstanden opnemen, daarna na een nacht 12 uur electrisch kacheltje (mét thermostaat) aan. En dan zorgen dat je 2 dagen hebt met hetzelfde weer.

Mug schreef op 01-09-2022 om 17:26:

[..]

Als ik nu alleen mijn gasverbruik invul bij Vattenfall is het ruim 600 euro per maand.

Maar waar zit je nu? Of loopt je contract binnenkort af?

ook even snel gekeken. Als nieuwe oxxio klant betaal ik 550 in de maand  4.6 per kuub gas en bijna 1.50 voor stroom.

Rockstar schreef op 01-09-2022 om 17:35:

[..]

Je wil eigenlijk weten hoeveel m3 je per uur verbruikt als je de kachel naar temperatuur x stookt.

Als je 1200 m3 per jaar verbruikt en 75% daarvan is verwarming, is dus 900m3 per jaar aan verwarming. Als we even er van uit gaan dat we 6 maanden stoken, is dat dus 150m3 per maand. Dat is 37m3 per week. Of 5m3 per dag. Dat zou nu 15 euro per dag zijn als je mazzel hebt (2,50 euro per m3) Maar dat is toch wel extreem koffiedik kijken. Want ik negeer nu het weer (o.a....). Want ik lees ook dat je tijdens vorst rustig 50m3 per 24 uur er doorheen jorrist. Dat is 125 euro bij 2,50 per m3!

Ik vind het maar ingewikkeld...Eigenlijk kan je beter 12 uur je verwarming aan zetten, meterstanden opnemen, daarna na een nacht 12 uur electrisch kacheltje (mét thermostaat) aan. En dan zorgen dat je 2 dagen hebt met hetzelfde weer.

En dat is nu het handige van een slimme meter dan kun je gewoon dagrapporten krijgen bv via de app umeter.nl

Ysenda schreef op 01-09-2022 om 18:22:

[..]

En dat is nu het handige van een slimme meter dan kun je gewoon dagrapporten krijgen bv via de app umeter.nl

...Duhhhh.🤣 Jij slim jij.

Rockstar schreef op 01-09-2022 om 18:23:

[..]

...Duhhhh.🤣 Jij slim jij.

Ik kan precies zien wanneer de oven aan gestaan heeft, of zoonlief weer eens buitensporig lang aan het douchen is of dat een kat op de lichtschakelaar is gaan zitten (die ligt op de keukentafel)

En het voordeel van umeter vind ik dat je je eigen kwh en m³ prijzen kunt ingeven.

Werkt het ook met terugwerkende kracht? Want ik heb nog weleens van aanbieder gewisseld en dan begin je weer opnieuw, zo irritant.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.