Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

NocturnalMule38

NocturnalMule38

12-08-2022 om 11:17

redbulletje schreef op 12-08-2022 om 11:01:

[..]

Het is juist een van de weinigen die wél oplossingen wil. De rest van de oppositie steunde het debat, de coalitie doet juist weer een dictatortje.

Geert is vooral handig in precies op juiste moment zoiets aanvragen. 

Verder stemt hij vooral vaak tegen maatregelen die in belang van Henk en Ingrid zijn. 

En 1 van de weinigen... mwah linkse oppositie roept het al een tijdje. .. incl concrete manieren hoe.. 

Geert komt vaak niet verder dan roepen dat het schandalig is en het anders moet. Hoe ? Dat mogen anderen bedenken en daar schopt hij fan weer tegenaan. Repeat ..

Missingyoumuch schreef op 12-08-2022 om 11:17:

[..]

Verder stemt hij vooral vaak tegen maatregelen die in belang van Henk en Ingrid zijn.

En 1 van de weinigen... mwah linkse oppositie roept het al een tijdje. .. incl concrete manieren hoe..

Geert komt vaak niet verder dan roepen dat het schandalig is en het anders moet. Hoe ? Dat mogen anderen bedenken en daar schopt hij fan weer tegenaan. Repeat ..

Pas sinds de coronatijd volg ik globaal de stemmingen op moties en meer dan 90% van de tijd stemt Wilders in lijn met wat voor mij van belang is. Ik ben ik dit geval ook maar een Ingrid want een IVA uitkering. 

Missingyoumuch schreef op 12-08-2022 om 11:17:

[..]

Populisme ten top.

TanSwallow86

TanSwallow86

12-08-2022 om 11:27

MMcGonagall schreef op 12-08-2022 om 11:02:

Hebben jullie die 800 euro ook echt al ontvangen. Mijn moeder wacht nog op de reactie op haar aanvraag. Ze heeft alleen AOW dus het lijkt mij een eenvoudige beslissing, maar ze lopen daar niet zo hard.

Ja, in 1 keer. Zit in bijstand. Alleen die 500 euro nog niet

Mlah! schreef op 12-08-2022 om 09:05:

[..]

In hetzelfde kader: teiltje onder de douche als het water aan het opwarmen is, aan de kant schuiven als je zeep gaat gebruiken. Water met zeep zou je nog kunnen gebruiken om de wc door te spoelen.

Is ook het proberen waard.

wild-flower

wild-flower

13-08-2022 om 09:20 Topicstarter

Gas is nergens zo duur als hier .
Voor wie zich afvraagt waarom ?
Hier het antwoord :

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5326554/gas-duurder-nederland-eu-europa

wild-flower schreef op 13-08-2022 om 09:20:

Hier het antwoord :

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5326554/gas-duurder-nederland-eu-europa

Misschien is het tijd dat we toch weer kerncentrales gaan bouwen.

wild-flower schreef op 13-08-2022 om 09:20:

Hier het antwoord :

Schandalig die hoge belastingen, hopelijk gaan die naar beneden. Maar met dit kabinet heb ik er een hard hoofd in. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-08-2022 om 11:40

Ook hier zie je de effecten van (in mijn ogen) doorgeschoten privatisering. Nutsvoorzieningen zouden, net als bv OV en zorg, wat mijn betreft veel meer door de overheid gereguleerd moeten worden dan nu het geval is.

Coreopsis schreef op 13-08-2022 om 11:40:

Ook hier zie je de effecten van (in mijn ogen) doorgeschoten privatisering. Nutsvoorzieningen zouden, net als bv OV en zorg, wat mijn betreft veel meer door de overheid gereguleerd moeten worden dan nu het geval is.

Dit idd, een vaste prijs voor iedereen zonder winstbejag. 

wild-flower

wild-flower

16-08-2022 om 09:50 Topicstarter

In een Engelse supermarkt  kan je nu renteloos geld lenen voor je boodschappen .
Ze moesten een 'creatieve oplossing'  verzinnen nu de kosten van levensonderhoud de pan uit rijzen.

Vroeger kon je bij de buurtwinkel ook 'op de pof' kopen . Oude tijden herleven

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5327098/supermarktketen-iceland-rentevrije-lening-dure-boodschappen

wild-flower schreef op 16-08-2022 om 09:50:

In een Engelse supermarkt kan je nu renteloos geld lenen voor je boodschappen .
Ze moesten een 'creatieve oplossing' verzinnen nu de kosten van levensonderhoud de pan uit rijzen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5327098/supermarktketen-iceland-rentevrije-lening-dure-boodschappen

Oei, dat is een vorm van klantenbinding waar ik niet zo'n voorstander van ben. Heel verleidelijk voor mensen die niet uitblinken in budgetbeheer en een makkelijke manier om meer schulden op te bouwen.

Geld uitgeven wat je niet hebt is nooit verstandig. Dus ik ben ook geen voorstelling van leningen. 

Pieter Omtzigt wil dat het kabinet antwoorden geeft over enkele bijzonder belangrijke vragen over de energiesituatie in ons land. Zo is het hem opgevallen dat men in België slechts 1,60 euro betaalt voor een kuub gas. Bij ons is dat 3,00 euro. Maar nu komt het: de Belgen gebruiken uit Nederland geïmporteerd gas.

De afgelopen maanden zijn de energieprijzen in Nederland door het dak gestegen. Er zijn honderdduizenden en zelfs miljoenen huishoudens die daardoor binnenkort hun gas en elektriciteit straks gewoon niet meer kunnen betalen - of die moeten kiezen tussen energie en voedsel dan wel kleren.

Deze situatie is volstrekt belachelijk, vind ook Pieter Omtzigt. Daarom heeft het onafhankelijk Kamerlid - dat vrijwel zeker met een eigen partij komt bij de eerstvolgende Tweede Kamerverkiezingen - vragen gesteld aan het kabinet. Vragen waarop hij een antwoord wil, en wel meteen.

België

De belangrijkste vraag die hij het kabinet stelt is: hoe kan het in vredesnaam dat onze zuiderburen maar 1,60 euro voor een kuub gas betalen, terwijl wij daar maar liefst 3,00 voor moeten neerleggen. Dat is bijna twee keer zoveel.

Op zich is dat al geschift, maar wacht, het wordt nog belachelijker als je op de hoogte bent van het feit dat de Belgen ons gas importeren. Ons gas wordt dus gekocht door de Belgen, wordt daar naartoe geleid, en vervolgens betalen Belgische burgers er minder voor dan wij. Dat kan natuurlijk niet; dat slaat werkelijk nergens op.

=https://twitter.com/PieterOmtzigt/status/1559168662078095360" data-service="twitter" data-done="1">

Sterker nog, zegt Omtzigt, de Nederlandse gasprijzen lijken het hoogst te zijn in heel Europa. Hoe kan dat in vredesnaam? Wij zijn dé gasbel van Europa. Maar onze eigen burgers betalen zich blauw. Hier klopt iets niet.

Elektriciteit

Ook de prijzen van elektriciteit zijn knetterhoog. Maar dat hoeft helemaal niet, zegt Omtzigt. Elektriciteit is namelijk helemaal niet duur. Als je naar de cijfers kijkt zie je dat er een enorme winst gemaakt wordt. Een winst die ronduit immoreel is.Elektriciteit kost namelijk meer dan 40 cent op de elektriciteitsbeurs. Maar "als je elektriciteit opwekt met kolen, met wind, met zon of met uranium, maak je honderden procenten winst" omdat het maar 10 cent kost om het op te wekken. Je hebt het dus over een winstpercentage van 400 procent of daaromtrent.

Ze moesten een 'creatieve oplossing' verzinnen nu de kosten van levensonderhoud de pan uit rijzen.

Wat naar dit. Zo help je mensen van de regen in de drup.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.