Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
Rondstruiner
11-08-2022 om 10:25
redbulletje schreef op 11-08-2022 om 10:22:
[..]
Groningers moeten idd ruim gecompenseerd worden.
Compensatie voor wat? Geld lost dit niet op! Als je huis verzakt en de muren scheuren, je overdag en 's nachts bang bent, geen rust hebt in je huis. Moeten die mensen allemaal maar verhuizen dan? Voor jouw comfort?
FaithfulDuck87
11-08-2022 om 10:26
Rondstruiner schreef op 11-08-2022 om 10:25:
[..]
Compensatie voor wat? Geld lost dit niet op! Als je huis verzakt en de muren scheuren, je overdag en 's nachts bang bent, geen rust hebt in je huis. Moeten die mensen allemaal maar verhuizen dan? Voor jouw comfort?
ja, RB interesseert het verder niet, wat ander daar moet voor laten, zolang ze zelf maar niets hoeft te minderen
redbulletje
11-08-2022 om 10:26
Bijzonder dat de tegenstand tegen Gronings gas boren vooral komt van mensen die het geen enkel probleem vinden dat boeren hun huis en erfgoed kwijt raken....
FaithfulDuck87
11-08-2022 om 10:28
redbulletje schreef op 11-08-2022 om 10:22:
[..]
Groningers moeten idd ruim gecompenseerd worden.
jij denkt dat we hier in Nederland een hele grote pot met geld hebben, die oneindig is? Of zeur je straks weer omdat de belasting omhoog is gegaan? Want dat gebeurt er nl. Ergens moet het betaald worden
Cookielover
11-08-2022 om 10:28
redbulletje schreef op 11-08-2022 om 10:26:
Bijzonder dat de tegenstand tegen Gronings gas boren vooral komt van mensen die het geen enkel probleem vinden dat boeren hun huis en erfgoed kwijt raken....
Je zegt nu impliciet dat we een stel opportunisten zijn? Wat een gotspe uit jouw mond.
FaithfulDuck87
11-08-2022 om 10:32
bijzonder dat jij dat concludeert. Jij bent iemand die alleen maar naar zichzelf kijkt, je wilt niks verminderen, blijven leven zoals je nu doet. Tja, dat kan niet.
Rondstruiner
11-08-2022 om 10:36
Ik ga me niet laten uitlokken om hier die discussie over stikstof nog eens over te doen, dat is off topic.
Maar dit laat wel zien dat jij inhoudelijk nul, noppes, nada aan reactie hebt. Het gaat je alleen om jouw comfort, verder boeit het je geen reet wat er met de Groningers gebeurt.
Zilver_gray
11-08-2022 om 10:38
Ben jij inmiddels zelf al op de barricade gegaan om te protesteren voor onze boeren?
Met je spandoek in Den Haag?
Wat heb jij al gedaan behalve klagen hier op het forum?
Cookielover
11-08-2022 om 10:47
Rondstruiner schreef op 11-08-2022 om 10:36:
[..]
Ik ga me niet laten uitlokken om hier die discussie over stikstof nog eens over te doen, dat is off topic.
Maar dit laat wel zien dat jij inhoudelijk nul, noppes, nada aan reactie hebt. Het gaat je alleen om jouw comfort, verder boeit het je geen reet wat er met de Groningers gebeurt.
Daar heb je helemaal gelijk in.
Jammer dat ook dit topic weer een semantische discussie over RB’s persoonlijke behoeftes is geworden. Zij zal dit wellicht als heksenjacht zien, maar als je je schaamteloze egoïsme toont moet je ook niet opkijken van tegengas.
ShowyHummingbird30
11-08-2022 om 10:51
Friezinnetje schreef op 11-08-2022 om 09:45:
maar zij kunnen toch ook niet verkopen onder inkoopsprijs? Je hebt toch gezien waar dat naar leidt, bij de kleine energiebedrijfjes, die failliet zijn gegaan?
Dat ze minder winst hoeven te maken, prima, en mss idd weer nutsbedrijf worden, ook prima. Maar zover is het nog niet.
Wie vraagt om onder inkoopsprijs te verkopen? Minder winst lijkt me een mooie stap, dan delen we de pijn. Daarbij: zeker de grote maatschappijen kopen van te voren in, dat is tegen lager tarief geweest dan de prijs van vandaag. Het probleem bij de omgevallen maatschappijen was als ik het me goed herinner voornamelijk dat ze wel langetermijncontracten met klanten hadden maar onvoldoende langetermijn qua inkoop.
NocturnalMule38
11-08-2022 om 10:52
ik maak me serieus zorgen over hoe een flinke groep het moet redden en dat er iets moet gebeuren .
Maar gas boren in Groningen is wat mij betreft een hele dikke NEE!
Oplossen van de vele gedupeerden daar lijkt mij echt eerst aan de orde en is te triest voor woorden dat dit al niet allang is gebeurd.
Dat bedrijven oa supermarkten de prijzen onnodig veel omhoog gooien dat is echt schandalig.
Ik weet het ff niet hoe het moet. De overheid heeft natuurlijk ook beperkte middelen en mogelijkheden.
Alleen minima steunen is ook niet reeel. Er is een grotere groep dìe het zwaar heeft. Hoe zorg je ervoor dat hulp bij de juiste mensen komt ?
Ik redt me nu nog met bijstand. Ik wil dus mijn compensatie delen met mensen om mij heen.
Delen en niet alles want ik merk het wel degelijk.
De compensatie is van 800 naar 1300 gegaan las ik. Mijn gemeente heeft het nog nergens over die 500 extra. Maar mocht die wel komen dan deel ik dat.
En nee dat is niet iets waar ik applaus voor wil... het is misschien een idee wat meer mensen kunnen doen. Meer niet.
watertoren
11-08-2022 om 11:09
Ik las net dat huisartsen het zo druk hebben omdat er veel mensen zijn die lichamelijke klachten hebben door de stress van de geldzorgen. Echt triest is dit.
Rozi
11-08-2022 om 11:10
Coreopsis schreef op 11-08-2022 om 10:51:
[..]
Wie vraagt om onder inkoopsprijs te verkopen? Minder winst lijkt me een mooie stap, dan delen we de pijn. Daarbij: zeker de grote maatschappijen kopen van te voren in, dat is tegen lager tarief geweest dan de prijs van vandaag. Het probleem bij de omgevallen maatschappijen was als ik het me goed herinner voornamelijk dat ze wel langetermijncontracten met klanten hadden maar onvoldoende langetermijn qua inkoop.
Maatschappijen kunnen niet zoveel inkopen gezien de opslagcapaciteiten
ShowyHummingbird30
11-08-2022 om 11:23
Rozi schreef op 11-08-2022 om 11:10:
[..]
Maatschappijen kunnen niet zoveel inkopen gezien de opslagcapaciteiten
Ze hebben (net zoals je dat als klant hebt) ook langetermijncontracten met hun leveranciers. Dus levering van x hoeveelheid gas tegen y prijs, over een bepaalde periode.
wild-flower
11-08-2022 om 12:01
watertoren schreef op 11-08-2022 om 11:09:
Ik las net dat huisartsen het zo druk hebben omdat er veel mensen zijn die lichamelijke klachten hebben door de stress van de geldzorgen. Echt triest is dit.
Ik las het ook . Heel triest inderdaad .
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.