Nieuws en actueel
Kampeerder
27-01-2026 om 17:59
Koningin Máxima trotseert sneeuw in New York
https://www.rtl.nl/boulevard/royalty/artikel/5559456/koningin-maxima-trotseert-sneeuw-new-york
Ons aller Max is dus in New York en daar is wat sneeuw gevallen. Was hier onlangs ook een week. Maar jeetje wat een titel. In Oekraïne gaat het vast ook weer sneeuwen en daar zitten mensen al maanden zonder energie en moeten zien te overleven. Maxima hoeft waarschijnlijk niet eens zelf te zorgen dat haar schoenen drogen want daar heeft ze personeel voor mee. Vinden jullie nou ook niet dat die koppen wel wat realistischer mogen?
Cle0
27-01-2026 om 18:04
Het is toch gewoon een vaker voorkomende uitspraak? De kou trotseren. De sneeuw trotseren. En het is RTL boulevard. Een beetje luchtig daar mag van mij wel.
Poezenmeisje
27-01-2026 om 18:11
Who cares?
Ik krijg fotootjes uit Texas, pas als ik ze van haar krijg, wil ik geloven dat het daar sneeuwt.
😄
Kampeerder
27-01-2026 om 18:11
Cle0 schreef op 27-01-2026 om 18:04:
Het is toch gewoon een vaker voorkomende uitspraak? De kou trotseren. De sneeuw trotseren. En het is RTL boulevard. Een beetje luchtig daar mag van mij wel.
Jawel, maar is dat nog gepast om dat zo te gebruiken? In tijden waarin dit anderen werkelijk iets getrotseerd wordt?
Tuinfluiter
27-01-2026 om 18:16
https://www.vorsten.nl/vorstenhuizen/koningin-maxima-trotseert-sneeuw-in-new-york/
Bij deze foto vind ik de tekst wel passen. De kou of de sneeuw trotseren is voor mij gewoon een Nederlandse uitdrukking en hier niet overdreven gebruikt in mijn ogen.
Natuurlijk zijn er mensen die onder erbarmelijke omstandigheden in de kou zitten maar daar gebruik je deze uitdrukking juist niet voor.
Cle0
27-01-2026 om 18:35
Kampeerder schreef op 27-01-2026 om 18:11:
[..]
Jawel, maar is dat nog gepast om dat zo te gebruiken? In tijden waarin dit anderen werkelijk iets getrotseerd wordt?
Nou die doen wel wat meer dan 'trotseren' wat mij betreft. Trotseren vind ik juist een beetje casual, eerder ongepast voor echt erbarmelijke omstandigheden.
Kampeerder
27-01-2026 om 18:43
Cle0 schreef op 27-01-2026 om 18:35:
[..]
Nou die doen wel wat meer dan 'trotseren' wat mij betreft. Trotseren vind ik juist een beetje casual, eerder ongepast voor echt erbarmelijke omstandigheden.
https://www.ensie.nl/synoniemen/trotseren
trotseren
trotseren - zich welbewust en moedig blootstellen aan bijvoorbeeld gevaar, of een storm, om een bepaald doel te bereiken. Synoniemen: tarten en het archaïsme braveren.
Yumi
27-01-2026 om 18:44
Ach nee, niet zo moeilijk doen hoor.
Paar weken geleden moest half Nederland de sneeuw trotseren om op het werk of andere verplichting te komen, en de andere helft had sneeuwpret. Ook maar niet meer doen? Mag je sneeuwpret hebben als een ander in de kou zit?
Overigens... Ons aller Max.... kan dat wel?
Cle0
27-01-2026 om 18:51
Kampeerder schreef op 27-01-2026 om 18:43:
[..]
https://www.ensie.nl/synoniemen/trotseren
trotseren
trotseren - zich welbewust en moedig blootstellen aan bijvoorbeeld gevaar, of een storm, om een bepaald doel te bereiken. Synoniemen: tarten en het archaïsme braveren.
trotseren
- overgankelijk niet laten afschrikken door iemand of iets
- De storm trotseren.
je niet laten afschrikken door iemand of iets Voorbeeld: 'sneeuw en wind trotseren'
- je er niet door laten verslaan vb: ze trotseerden de kou en kwamen toch naar ons toe
De storm, de hitte, de kou, de sneeuw, de wind. Lijkt me echt meer dan prima gepast voor dit dus.
Kampeerder
27-01-2026 om 19:03
Maar het feit waarvoor zij daar waar is toch veel nieuwjaarswaardiger dan het feit dat het sneeuwde?
Dus waarom zulke koppen?
Wieder
27-01-2026 om 20:04
Waarom maak je je druk om zulke koppen als er zoveel mensen zijn die zich druk moeten maken om echte problemen 😉 (smiley want het is maar een geintje van mijn kant).
Ik vind trotseren een prima woord voor de foto die ik erbij zie.
Beerlover
28-01-2026 om 05:11
Misschien was ze bang dat wij de 30.000 slachtoffers van de Argentijnse junta ook gingen herdenken.
kerst
28-01-2026 om 06:25
Her stoort mij meer dat het koningspaar de hele wereld maar afreist per vliegtuig het hele jaar door..
Beerlover
28-01-2026 om 06:33
kerst schreef op 28-01-2026 om 06:25:
Her stoort mij meer dat het koningspaar de hele wereld maar afreist per vliegtuig het hele jaar door..
Ja, net als Jetten en zijn klimaatagenda. Trouwerij in Spanje met honderden gasten, dan weer naar Rome en Parijs.
Fleurtje_5
28-01-2026 om 09:58
Kampeerder schreef op 27-01-2026 om 19:03:
Maar het feit waarvoor zij daar waar is toch veel nieuwjaarswaardiger dan het feit dat het sneeuwde?
Dus waarom zulke koppen?
Jij begint het openingsbericht met de woorden "Ons aller Max".
Waarom zulke tekst?
Ysenda
28-01-2026 om 13:46
kerst schreef op 28-01-2026 om 06:25:
Ik vind het wel meevallen, ik heb diverse collega's die meer vliegen en minder vaak thuis zijn. Zegt niemand wat van omdat het geen bekende Nederlanders zijn.
Ze vliegen voornamelijk werkgerelateerde en natuurlijk ook naar familie en vrienden in het buitenland.
Doen mijn collega's in dezelfde situatie ook. Italiaans met Noorse vriendin, zij woont in Portugal hij in Nl, elk weekend vliegt er wel 1 van de twee.