Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Klimaatverandering gaat zo snel: beangstigend


watertoren schreef op 15-08-2021 om 14:54:

[..]

Om een zo leuk mogelijk leven te leiden.

dat is je doel in het leven?

Zeker kun je als burger ook dingen doen. Maar ik vind de verhouding heel scheef. 

Wilgenkatje- schreef op 15-08-2021 om 21:17:

[..]

dat is je doel in het leven?

Ja zeker wel. Bij jou niet dan? Het kan morgen zo maar ineens afgelopen zijn. 

Rockstar schreef op 15-08-2021 om 20:03:

[..]

Nou ja ik vind dus mensen die vinden dat je niet meer mag reizen maar wel kinderen uit mag poepen ergens een beetje hypocriet (en mensen die vinden dat je geen kinderen moet krijgen en wel reizen ook, dus ja ik vind ook mezelf hypocriet). Misschien kunnen we een regel bouwen dat je óf kids mag hebben, óf mag reizen. Mensen zonder kids reizen tegen normale prijzen en mensen met kids betalen het vierdubbele ofzo.😋

Je zou een soort puntensysteem moeten optuigen, want kinderen en vliegen zijn lang niet de enige factoren die vervuilen. 

In wat voor auto rij je, benzine of electrisch? Heb je zonnepanelen? Werkt een groot deel van je huishouden op gas, of op electriciteit die je zelf opwekt? 

Eet je vlees? Vis? Uit de regio, of laat je al je eten invliegen? Koop je veel nieuwe spullen, of ben je minimalistisch en koop je veel tweedehands? 

Dat scheelt allemaal nogal. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

15-08-2021 om 21:43

Rondstruiner schreef op 15-08-2021 om 20:58:

[..]

Ook die oplossing moet van de burger komen, die bepaalt met haar of zijn stem toch echt het beleid. Dus als je hierin je steentje bij wil dragen, stem dan gewoon op een partij die dit soort dingen wil aanpakken.

Maar het is niet het een of het ander, niet alleen de grote vervuilers, ook de individuele burger moet bijdragen.

Niet alleen met zijn stem, maar ook met zijn portefeuille. 

Die luchthaven blijft ook alleen maar draaien omdat consumenten hun geld erin pompen.

watertoren schreef op 15-08-2021 om 21:31:

[..]

Ja zeker wel. Bij jou niet dan? Het kan morgen zo maar ineens afgelopen zijn.

Leuk hm, nee. Lang niet alles in mn leven valt onder de noemer ‘leuk’.
Goed wel. Waardevol, leerzaam. Bijzonder om mee te maken, indrukwekkend.
Verbinding met anderen ervaren, ook met mensen van wie je dat niet zou verwachten. 

Van betekenis kunnen zijn voor anderen. Ook in lastige omstandigheden, die ik beslist niet leuk kan noemen. 
Dat het zomaar afgelopen kan zijn - nou en of. Daar denk ik geregeld aan. Ook als ik naast mn geliefde in bed schuif. Op een dag is dat voorbij. Reden temeer om de tijd niet zomaar door je vingers te laten glippen. Al gebeurt het vaak toch...

Julali schreef op 15-08-2021 om 21:32:

[..]

Je zou een soort puntensysteem moeten optuigen, want kinderen en vliegen zijn lang niet de enige factoren die vervuilen.

In wat voor auto rij je, benzine of electrisch? Heb je zonnepanelen? Werkt een groot deel van je huishouden op gas, of op electriciteit die je zelf opwekt?

Eet je vlees? Vis? Uit de regio, of laat je al je eten invliegen? Koop je veel nieuwe spullen, of ben je minimalistisch en koop je veel tweedehands?

Dat scheelt allemaal nogal.

Dat is waar en niet eens zo'n slecht idee, alleen vast niet echt toepasbaar zonder een Big Brother staat te maken. Ik weet alleen niet of ik zonnepanelen en gasloos mee zou tellen want dat is niet zomaar voor elkaar te krijgen en die hebben er al ander voordeel uit.

Rockstar schreef op 15-08-2021 om 21:48:

[..]

Dat is waar en niet eens zo'n slecht idee, alleen vast niet echt toepasbaar zonder een Big Brother staat te maken. Ik weet alleen niet of ik zonnepanelen en gasloos mee zou tellen want dat is niet zomaar voor elkaar te krijgen en die hebben er al ander voordeel uit.

Het lijkt me een heel eng plan, maar jouw idee over ouders die niet meer mogen reizen klonk me nog net wat enger in de oren. 

Ik bedoelde meer dat je op moet passen dat je mensen niet te snel veroordeelt. Je weet vaak weinig over hoe de rest van iemands leven eruitziet. 

Wilgenkatje- schreef op 15-08-2021 om 21:48:

[..]

Leuk hm, nee. Lang niet alles in mn leven valt onder de noemer ‘leuk’.
Goed wel. Waardevol, leerzaam. Bijzonder om mee te maken, indrukwekkend.
Verbinding met anderen ervaren, ook met mensen van wie je dat niet zou verwachten.

Van betekenis kunnen zijn voor anderen. Ook in lastige omstandigheden, die ik beslist niet leuk kan noemen.
Dat het zomaar afgelopen kan zijn - nou en of. Daar denk ik geregeld aan. Ook als ik naast mn geliefde in bed schuif. Op een dag is dat voorbij. Reden temeer om de tijd niet zomaar door je vingers te laten glippen. Al gebeurt het vaak toch...

Maar jij wil je leven toch ook zo leuk mogelijk maken. Ik heb ook niet gezegd dat alles in mijn leven leuk is. Ik word dus niet meer naast mijn geliefde wakker omdat hij op vrij jonge leeftijd na een kort ziekbed overleden is. Ik ben daarna nog veel bewuster ervan geworden dat je vooral moet genieten. Dat heb ik wel mijn hele leven al wel gedaan maar nu wil ik inderdaad de tijd niet zomaar door mijn vingers laten glippen. 

Julali schreef op 15-08-2021 om 21:32:

[..]

Je zou een soort puntensysteem moeten optuigen, want kinderen en vliegen zijn lang niet de enige factoren die vervuilen.

In wat voor auto rij je, benzine of electrisch? Heb je zonnepanelen? Werkt een groot deel van je huishouden op gas, of op electriciteit die je zelf opwekt?

Eet je vlees? Vis? Uit de regio, of laat je al je eten invliegen? Koop je veel nieuwe spullen, of ben je minimalistisch en koop je veel tweedehands?

Dat scheelt allemaal nogal.

Dat valt toch niet te controleren, dat is geen doen. Dan zeg ik toch dat ik geen vlees eet en dat ik tweedehands koop wat ik nog nooit heb gedaan.

Rondstruiner

Rondstruiner

15-08-2021 om 22:23 Topicstarter

watertoren schreef op 15-08-2021 om 22:16:

[..]

Maar jij wil je leven toch ook zo leuk mogelijk maken. Ik heb ook niet gezegd dat alles in mijn leven leuk is. Ik word dus niet meer naast mijn geliefde wakker omdat hij op vrij jonge leeftijd na een kort ziekbed overleden is. Ik ben daarna nog veel bewuster ervan geworden dat je vooral moet genieten. Dat heb ik wel mijn hele leven al wel gedaan maar nu wil ik inderdaad de tijd niet zomaar door mijn vingers laten glippen.

Ik wil ook genieten, maar niet ten koste van alles en iedereen. Niet ten koste van onschuldige dieren, de natuur, de aarde en toekomstige generaties. En misschien ook wel ten koste onszelf, want als het in dit tempo doorgaat, gaan wij hier zelf ook nog veel last van krijgen.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

15-08-2021 om 22:28

watertoren schreef op 15-08-2021 om 21:31:

[..]

Ja zeker wel. Bij jou niet dan? Het kan morgen zo maar ineens afgelopen zijn.

Voor mij maakt genieten zeker een deel uit van het leven, maar dan zonder dat ik daarmee anderen ten laste ben (en met die anderen bedoel ik dan ook toekomstige generaties). 

Rondstruiner schreef op 15-08-2021 om 22:23:

[..]

Ik wil ook genieten, maar niet ten koste van alles en iedereen. Niet ten koste van onschuldige dieren, de natuur, de aarde en toekomstige generaties. En misschien ook wel ten koste onszelf, want als het in dit tempo doorgaat, gaan wij hier zelf ook nog veel last van krijgen.

Ik ben niet zo in paniek. Zoals al eerder geschreven werd zie ik ook alleen paniek in dit topic bij sommige mensen. In het dagelijkse leven merk ik er niks van en gaan mensen BBQen, op vakantie en sproeien rijkelijk de tuin als het nodig is. Ik moet er wel bij zeggen dat ik in mijn kringen geen groen links stemmers heb of zo.

Valdemar schreef op 15-08-2021 om 21:43:

[..]

Niet alleen met zijn stem, maar ook met zijn portefeuille.

Die luchthaven blijft ook alleen maar draaien omdat consumenten hun geld erin pompen.

Sommige dingen moet je daarom als overheid afdwingen. Niemand zou vrijwillig belasting betalen. Toch is het best een handig systeem. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.