Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kerstkaartjes duurder

Straks is het weer zover. Kerstkaartjes op de deurmat en hopelijk weer een lange slinger kaartjes door de woonkamer. De kerstkaartjes worden duurder. Stuur jij kerstkaartjes? Zelfgemaakte of gekochte ?


20210921b__50_555x376.jpg


Ik ben het wel van plan dit jaar. Zal binnenkort maar eens gaan kijken. 

Ik heb er niets mee, word er ook niet blij van. 

Ja, ik stuur elk jaar kerstkaarten naar familie en goede vrienden. 
Ik koop meestal in januari met flinke korting (50/75%) kaarten waar geen specifiek jaartal op staat. Dus ik ben dit jaar al voorzien. Gelukkig 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-09-2021 om 09:40

Nee. Wij vieren geen kerst . Ik stuur kaartjes op persoonlijke momenten, als iemand iets bijzonders meemaakt, het moeilijk heeft etc. Niet bij standaard jaarlijkse vieringen.

Je kan ze nu alvast klaar zetten via hallmark en greetz.
Ik doe niet aan kerstkaarten.

Ik stuur al jaren geen Kerstkaarten meer en ik merk dat veel mensen er gelukkig mee gestopt zijn. Ik hing ze ook nooit op en het ging bij mij gelijk de papierkliko in.

ik stuur  meestal ( niet ieder jaar) wel kaartjes op, ik koop geen dure want het zijn teveel mensen, dus ik koop meestal bij action van die goedkope kaart pakketjes die zijn ook niet heel groot en simpel maar wel schattig, daar schrijf ik dan meestal en kort krachtig berichtje in.

Kvind dat altijd schattig van die kleine evoloppen met kleine kaartjes staat er zo'n bolle kerstman op ofzo, kvind ook altijd leuk als ik ze ontvang🥰

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-09-2021 om 09:56

Rachel. schreef op 21-09-2021 om 09:48:

ik stuur meestal ( niet ieder jaar) wel kaartjes op, ik koop geen dure want het zijn teveel mensen, dus ik koop meestal bij action van die goedkope kaart pakketjes die zijn ook niet heel groot en simpel maar wel schattig, daar schrijf ik dan meestal en kort krachtig berichtje in.

Kvind dat altijd schattig van die kleine evoloppen met kleine kaartjes staat er zo'n bolle kerstman op ofzo, kvind ook altijd leuk als ik ze ontvan
g🥰

Die kleine kaartjes zijn voor de postbodes een ramp. Vallen overal tussenuit, liften mee in open enveloppen voor andere adressen, adres is vaak slecht leesbaar want te klein geschreven.

Formeel mag het ook niet, het minimumformaat van een brief of kaart is 14x9.

https://www.postnl.nl/versturen/brief-of-kaart-versturen/hoe-verstuur-ik-een-brief-of-kaart/

Ik heb er ook nog meer dan genoeg voor de komende jaren. Maar zeg nu zelf, op zich kost een doos kerstkaarten toch helemaal geen drol. Bij het Kruidvat vaak 30 stuks voor 3 euro als het niet minder is. Wel een dubbeltje per kaart! Ik baal meer van de stijgende postzegelprijzen, want die zijn wel bijna 1 euro (exact 96 cent, kerstpostzegels zijn vaak iets goedkoper).

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

21-09-2021 om 10:02

Nope, veel te duur geworden.  Als ik iedereen wat moet sturen... daar kan ik een paar dagen  boodschappen voor doen. Daar kies ik liever voor.
Ik stuur er 4: naar mijn directe familie en mijn beste vriendin en dat is het.

Goed gezegd, Coreopsis!

Zelf verstuur ik kerstkaarten (geen zelfgemaakte, dat wil ik niemand aandoen haha). Meestal koop ik vier, vijf dozen voor tien euro. Daar doe ik een aantal jaren mee. Vind het wel jammer dat de postzegels duur zijn. Dat zou wel iets minder mogen ....

Ik koop slechts een paar kaarten waarvan ik de helft ook nog zelf in de bus kan doen. 

Ik heb jarenlang kerstkaarten verstuurd, vond het steeds onpersoonlijker worden. Neven en nichten van mijn man die we nooit spreken, waarvan we een goedkoop kaartje kregen met een krabbel erin. 
Het gaf me ook lichte stress, dan kreeg ik er 1 van iemand en die had ik dan geen 1 gestuurd.
Totdat ik mijn kind kreeg, ik was rond kerst uitgerekend en het werden dat jaar dus geboortekaartjes ipv kerstkaarten. 
Wat een verademing was dat.
Vanaf toen heb ik al het bezoek wat voor zijn verjaardag kwam een kerst goodie bag gegeven. 
Daarna nooit meer een kerstkaart verstuurd, het verbaasd me nog steeds dat ik elk jaar nog wel kerstkaarten ontvang. Al zijn het er geen zestig meer, zoals voorheen! 

Ik verstuur elk jaar 10 kerstkaarten aan mensen van wie ik denk dat ze wel een paar vriendelijke woorden kunnen gebruiken. Iemand die dat jaar weduwe is geworden bijvoorbeeld, of die ziek is. Zijn dus elk jaar andere. Alleen m’n ouders, schoonouders en omaatje stuur ik elk jaar een mooie kaart. Ik koop altijd dure van een bepaald Engels merk, omdat ik ze mooi vind, en omdat ik er niet zoveel stuur blijft het financieel toch binnen de perken. 

Tippex schreef op 21-09-2021 om 10:05:

Goed gezegd, Coreopsis!

Zelf verstuur ik kerstkaarten (geen zelfgemaakte, dat wil ik niemand aandoen haha). Meestal koop ik vier, vijf dozen voor tien euro. Daar doe ik een aantal jaren mee. Vind het wel jammer dat de postzegels duur zijn. Dat zou wel iets minder mogen ....

Ik doe altijd gewone zegels. Anders is het idd niet leuk meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.