Nieuws en actueel
Liara
31-08-2021 om 12:58
Kabinetsformatie
Bijna 6 maanden na de verkiezingen is er nog steeds geen nieuwe regering. Zojuist werd bekend dat zowel de combinatie PvdA/GL en de CU niet meer meepraten.
Dan blijft over VVD, D66 en CDA en wordt gesproken over een minderheidskabinet.
Ik vrees 4 jaar stilstand, terwijl er nu juist zoveel te doen is binnen Nederland en voor het klimaat, om maar wat te noemen.
Zouden nieuwe verkiezingen inmiddels niet beter zijn? Dit duurt te lang en ze komen nergens.
WarpedTrout14
25-09-2021 om 10:04
Ik hoop dat een toekomstig kabinet iets gaat doen aan dit soort walgelijke praktijken. Echt schandalig dit. De gewone burgers en normale bedrijven van het land moeten alle belastingen ophoesten, terwijl dit soort uitzuigende multinationals via deals met de belastingdienst en schimmige regeltjes belasting ontduiken. Het wordt hoog tijd dat de politiek weer gaat doen wat hij moet doen: het volk vertegenwoordigen. Ipv de kont te likken van multinationals.
https://nos.nl/artikel/2399156-amerikaanse-huizenkoper-blackstone-betaalt-door-truc-geen-belasting-in-nederland
redbulletje
25-09-2021 om 10:17
Ik hoop dat het kabinet Frans Timmermans 'ns gaat terugfluiten. Als 't aan hem ligt worden levensmiddelen straks 20-60% duurder!
CuddlyReindeer95
25-09-2021 om 10:22
redbulletje schreef op 25-09-2021 om 10:17:
Ik hoop dat het kabinet Frans Timmermans 'ns gaat terugfluiten. Als 't aan hem ligt worden levensmiddelen straks 20-60% duurder!
20% tot 60%? Mag ik vragen hoe je daarbij komt?
redbulletje
25-09-2021 om 10:24
“Als gevolg van de dalende productie is rundvlees straks 58% duurder, melk 36% en granen, oliezaden, groente en fruit rond de 15%.”
Piggy_in_the_Mirror
25-09-2021 om 10:31
redbulletje schreef op 25-09-2021 om 10:24:
“Als gevolg van de dalende productie is rundvlees straks 58% duurder, melk 36% en granen, oliezaden, groente en fruit rond de 15%.”
en het levert nog geeneens klimaatwinst op ook. Lekker dan.
Die plannen moeten maar snel van tafel, maar dat zal wel weer niet. Tijd om uit de EU te vertrekken.
ShowyHummingbird30
25-09-2021 om 10:37
Piggy_in_the_Mirror schreef op 25-09-2021 om 10:31:
[..]
en het levert nog geeneens klimaatwinst op ook. Lekker dan.
Die plannen moeten maar snel van tafel, maar dat zal wel weer niet. Tijd om uit de EU te vertrekken.
Heeft iemand een link naar dat onderzoek? De dagelijkse standaard en de Telegraaf (artikel achter betaalmuur) zijn voor mij geen betrouwbare bronnen, beide kunnen nogal selectief parafraseren.
redbulletje
25-09-2021 om 10:40
Coreopsis schreef op 25-09-2021 om 10:37:
[..]
Heeft iemand een link naar dat onderzoek? De dagelijkse standaard en de Telegraaf (artikel achter betaalmuur) zijn voor mij geen betrouwbare bronnen, beide kunnen nogal selectief parafraseren.
Ze zijn in elk geval objectiever dan de staatsmedia die gedwongen worden ons de klimaatdwang te indoctrineren. Zelfs al ligt de waarheid in het midden, dan nog gaat het natuurlijk veel te ver met de prijsverhogingen. Het zijn niet alleen levensmiddelen, maar ook energie en zorgverzekering die enorm stijgen.
ShowyHummingbird30
25-09-2021 om 10:44
https://www.uni-kiel.de/en/details/news/199-farm-to-fork
"In summary, Professor Henning said: “In principle, the Farm to Fork strategy offers potential for farmers and the whole of society. However, accessing this potential requires the implementation of innovative agricultural policy. A bureaucratic provision for specific technologies is not practical as it inhibits or sets the wrong incentives for businesses. Conversely, the market alone also leads to the wrong incentives as important ecosystem services like climate and water protection cannot be adequately rewarded via the market. We need political control mechanisms that translate social needs into the right incentives for farmers. At the same time, incentives should be created so that consumers consume sustainable and healthy food without creating excessive waste.” Science has already developed the first innovative solutions, now it is policy-making above all else that needs to implement these solutions effectively."
In bovenstaande link lees ik nergens iets over percentages. De samenvatting klinkt ook overwegend positief, komt neer op "goede eerste stap, maar alleen dit is niet genoeg".
ShowyHummingbird30
25-09-2021 om 10:46
redbulletje schreef op 25-09-2021 om 10:40:
[..]
Ze zijn in elk geval objectiever dan de staatsmedia die gedwongen worden ons de klimaatdwang te indoctrineren. Zelfs al ligt de waarheid in het midden, dan nog gaat het natuurlijk veel te ver met de prijsverhogingen. Het zijn niet alleen levensmiddelen, maar ook energie en zorgverzekering die enorm stijgen.
Dan verschillen jij en ik van mening over de definitie van objectief. 
CuddlyReindeer95
25-09-2021 om 10:46
Dit is geen privéplan van Frans Timmermans, maar het zijn EU-plannen om klimaatdoelen te halen. Het is best logisch om dan in de voedselketen in te grijpen.
redbulletje
25-09-2021 om 10:50
Wednesday schreef op 25-09-2021 om 10:46:
Dit is geen privéplan van Frans Timmermans, maar het zijn EU-plannen om klimaatdoelen te halen. Het is best logisch om dan in de voedselketen in te grijpen.
Het is niet logisch om de EU in armoede te willen storten door het leven hier onbetaalbaar te maken voor de gewone man.
ShowyHummingbird30
25-09-2021 om 10:53
redbulletje schreef op 25-09-2021 om 10:50:
[..]
Het is niet logisch om de EU in armoede te willen storten door het leven hier onbetaalbaar te maken voor de gewone man.
Ik geloof ook niet dat dat het doel is.
CuddlyReindeer95
25-09-2021 om 10:54
redbulletje schreef op 25-09-2021 om 10:40:
[..]
Ze zijn in elk geval objectiever dan de staatsmedia die gedwongen worden ons de klimaatdwang te indoctrineren.
Nee, echt niet. Ik dacht eerlijk gezegd dat jij intelligenter was dan dit. Er is van alles te zeggen over de traditionele media, maar ze worden niet gedwongen om nieuws te brengen. Ze doen aan fact-checken en rectificeren fouten. Er is een duidelijke scheiding tussen opinie-artikelen en nieuwsartikelen. Zo kun je als nieuwsconsument zelf (!) je mening bepalen.
Dus niet zoals de Dagelijkse Standaard en dergelijke, die zeer dwingend zijn in hun opvattingen, voor wie er maar één mening waar kan zijn, die halve waarheden vertellen en fouten niet rectificeren.
redbulletje
25-09-2021 om 10:54
Coreopsis schreef op 25-09-2021 om 10:53:
[..]
Maar wél het resultaat!
MidasWolf
25-09-2021 om 11:00
Coreopsis schreef op 25-09-2021 om 10:53:
[..]
Nee niet het doel soms wel het gevolg nu al hebben een(kleine)groep mensen te maken met energiearmoede.
Vooral mensen die al in een lastige positie verkeren en moeilijk zelf dingen kunnen aanpakken als verduurzamen van het huis bijvoorbeeld.
Dit kunnen ook mensen zijn in een koophuis want de verbouwingskosten liggen erg hoog momenteel.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.