Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kabinetsformatie

WarpedTrout14

WarpedTrout14

12-09-2021 om 16:38

Coreopsis schreef op 12-09-2021 om 16:13:

[..]

Het kromme aan ons huidige systeem is dat als je voorheen een goedbetaalde baan had en nu ww van 70% krijgt, je fors in inkomen achteruit gaat als je ongeschoold werk (horeca, postbode, productiewerk) tegen minimumloon gaat doen. Dus ik snap wel dat men dat tot het allerlaatste moment uitstelt. Van een minimumloon kun je over het algemeen geen hypotheek betalen.

Bovendien betaal je als je werkt ook zelf premies voor de WW. 

Mensen in Nederland klinken nogal eens alsof iedereen die geld ontvangt en die werkzoekend is, of dat nou ww is of bijstand, het geld regelrecht uit hun portemonnee rukt. Daarnaast profiteren die mensen vaak zelf ook van overheidsgeld, hetzij doordat zij ontvangen zoals kinderopvangtoeslag, hetzij doordat zij kortingen krijgen zoals hypotheekrenteaftrek. Er heerst wat dat betreft een nogal benepen mentaliteit in ons land.

Wollstonecraft schreef op 12-09-2021 om 16:38:

[..]

Bovendien betaal je als je werkt ook zelf premies voor de WW.

Mensen in Nederland klinken nogal eens alsof iedereen die geld ontvangt en die werkzoekend is, of dat nou ww is of bijstand, het geld regelrecht uit hun portemonnee rukt. Daarnaast profiteren die mensen vaak zelf ook van overheidsgeld, hetzij doordat zij ontvangen zoals kinderopvangtoeslag, hetzij doordat zij kortingen krijgen zoals hypotheekrenteaftrek. Er heerst wat dat betreft een nogal benepen mentaliteit in ons land.

Je werkgever betaald voor je ww. Jij zelf niet. 

3xscheepsrecht schreef op 12-09-2021 om 16:42:

[..]

Je werkgever betaald voor je ww. Jij zelf niet.

Als je werkgever dat bedrag niet aan premie af moest dragen zou je netto salaris hoger zijn. Je betaalt 't dus indirect zelf. 

redbulletje schreef op 12-09-2021 om 16:07:

[..]

Ik met eenvandaag en die hebben dat ook. Je merkt duidelijk de voorkeur van de vraagsteller.

Daar doe ik ook aan mee, maar bij Maurice is het een behoorlijk stukje erger en kan ik vaak niet eens aangeven wat mijn voorkeur heeft en wordt je een richting op geduwd. 

Coreopsis schreef op 12-09-2021 om 16:13:

[..]

Het kromme aan ons huidige systeem is dat als je voorheen een goedbetaalde baan had en nu ww van 70% krijgt, je fors in inkomen achteruit gaat als je ongeschoold werk (horeca, postbode, productiewerk) tegen minimumloon gaat doen. Dus ik snap wel dat men dat tot het allerlaatste moment uitstelt. Van een minimumloon kun je over het algemeen geen hypotheek betalen.

Als je WW krijgt en een baan accepteert met een lager inkomen dan voorheen, wordt dat tot 85% van je oude salaris aangevuld, gedurende de tijd dat je recht hebt op die ww. Je gaat er dus altijd op vooruit als je gaat werken. Terecht ook vind ik.

En de oplossing is: premier Johan Remkes

opiniestuk in NRC door Thomas von der Dunk (cultuurhistoricus), 15 september 2021 om 16:54

"Remkes is alles wat Rutte niet is. Bij het puinruimen in Den Haag en Maastricht heeft hij getoond over de belangrijkste karaktertrekken te beschikken die Rutte volledig ontbeert: moreel besef, moed en ruggengraat."

Veel grote problemen waarmee wij nu kampen – woningnood, tekorten in zorg en onderwijs, de klimaatcrisis – zijn het gevolg van een jarenlang nietsdoen en niets-vinden, van een ziekelijke angst om op ontwikkelingen te anticiperen als dit tot boze lobbygroepen leiden kan.

gr Angela

WarpedTrout14

WarpedTrout14

16-09-2021 om 09:32

Angela1967 schreef op 16-09-2021 om 09:13:

En de oplossing is: premier Johan Remkes

opiniestuk in NRC door Thomas von der Dunk (cultuurhistoricus), 15 september 2021 om 16:54

"Remkes is alles wat Rutte niet is. Bij het puinruimen in Den Haag en Maastricht heeft hij getoond over de belangrijkste karaktertrekken te beschikken die Rutte volledig ontbeert: moreel besef, moed en ruggengraat."

Veel grote problemen waarmee wij nu kampen – woningnood, tekorten in zorg en onderwijs, de klimaatcrisis – zijn het gevolg van een jarenlang nietsdoen en niets-vinden, van een ziekelijke angst om op ontwikkelingen te anticiperen als dit tot boze lobbygroepen leiden kan.

gr Angela

Amen Thomas.

Ik zou het niet eens zo'n slecht idee vinden, Remkes als premier.

Ik ben alles behalve VVD-er maar ik vind Remkes ook een topper. Die man tovert altijd een glimlach op mijn gezicht. Duidelijk, no-nonsens, daadkrachtig en humor.
Van mij mag hij het ook een tijdje als min.pres. proberen 

CDA werd totaal verrast door aftreden Kaag - https://nos.nl/l/2398171

Ja hoor, vast . Onder welke steen leef je als dit je totaal verrast heeft? Kaag kon niet echt anders na hetgeen ze eerder over Rutte heeft gezegd.

Maar jee, dit zegt wel iets over de sfeer onderling.

Rondstruiner schreef op 17-09-2021 om 18:33:

Ja hoor, vast . Onder welke steen leef je als dit je totaal verrast heeft? Kaag kon niet echt anders na hetgeen ze eerder over Rutte heeft gezegd.

Nou echt, heel Nederland zag het aankomen, alle media voorspelden het al, maar het CDA was totáál verrast. Hoe dan 

Rondstruiner schreef op 17-09-2021 om 18:33:

Ik  had het ook gek gevonden als Kaag was blijven zitten met haar uitspraak “wanneer ik een motie(van wantrouwen) aan de broek krijg dan weet ik het wel”.

De sfeer onderling is inderdaad niet best, ook al kun je niet heel goed  met elkaar overweg toch vind ik het raar dat je iemand met wie je redelijk intensief samenwerkt niet inlicht hierover.

MidasWolf schreef op 17-09-2021 om 18:45:

[..]

Ik had het ook gek gevonden als Kaag was blijven zitten met haar uitspraak “wanneer ik een motie(van wantrouwen) aan de broek krijg dan weet ik het wel”.

De sfeer onderling is inderdaad niet best, ook al kun je niet heel goed met elkaar overweg toch vind ik het raar dat je iemand met wie je redelijk intensief samenwerkt niet inlicht hierover.

Volgens mij is zij niet zo van het samenwerken. Ze gaf toch aan niemand te vertrouwen behalve haar familie en gezin? 

Sun.lover schreef op 17-09-2021 om 19:00:

[..]

Volgens mij is zij niet zo van het samenwerken. Ze gaf toch aan niemand te vertrouwen behalve haar familie en gezin?

Ook al z’n bijzondere uitspraak, ik heb ander (zakelijk) vertrouwen in collega’s dan in mensen uit mijn privé, maar wel vertrouwen.

Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik ook niet echt veel met Kaag op heb.

Ik vind het net zo gek dat Bijleveld nog voor er gestemd was over de motie al naar buiten bracht dat ze hoe dan ook bleef zitten. Ook zonder dit eerst te bespreken met Kaag en anderen zo las ik.
Er is weinig loyaliteit tussen de partijen. Van alle kanten, niet alleen van de kant van Kaag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.