Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kabinetsformatie

Ja, een zakenkabinet. Gewoon mensen met expertise en een visie op de departementen in plaats van gekunstelde constructies. Gezien de gefragementeerde samenstelling van het parlement lijkt me dat de beste oplossing, Geen dichtgetimmerde regeerakkoorden, geen strakke fractiediscipline. Ons verkiezingstelsel is toe aan herziening, de politieke  partijen hebben amper leden meer. Een groot deel van de kiezers beslist pas in het stemhokje
Zo jammer dat Kaag nu weer terugkrabbelt. Als ze in april had doorgepakt en Rutte het uit laten uitzoeken met rechts, dan hadden we binnen no time  weer taferelen al de LPF gehad.  Ook niet goed voor het land, maar onderhoudender dan dit melodrama op schoolpleinniveau.

Drietje schreef op 08-09-2021 om 17:16:

Overdrijven jullie nu niet een beetje? Het is nu ook niet zo dat we een Erdogan, Poetin, Bolsonaro of Trump aan de macht hebben.

Dat is zeker waar ja. Er is werk aan de winkel vind ik, op allerlei vlakken. Maar we zijn ondanks problemen zoals woningnood toch nog erg goed af in Nederland.

Overdrijven jullie nu niet een beetje? Het is nu ook niet zo dat we een Erdogan, Poetin, Bolsonaro of Trump aan de macht hebben.

Eens, en tegelijk ook niet. Want het is wel dit soort gedrag dat de weg plaveit voor een type a la Erdogan Poetin, Bolsonaro of Trump. Die zien dat ze ermee weg komen. Tot nu toe hebben we het geluk gehad dat er allerlei interne ruzies waren bij FvD, maar er komt een keer iemand voorbij van dat type dat het wél redt. Dus het is wel goed om hier hard tegen te blijven ageren en het niet te veel te nuanceren

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-09-2021 om 17:48

MeganRapinoe schreef op 08-09-2021 om 17:44:

[..]

Eens, en tegelijk ook niet. Want het is wel dit soort gedrag dat de weg plaveit voor een type a la Erdogan Poetin, Bolsonaro of Trump. Die zien dat ze ermee weg komen. Tot nu toe hebben we het geluk gehad dat er allerlei interne ruzies waren bij FvD, maar er komt een keer iemand voorbij van dat type dat het wél redt. Dus het is wel goed om hier hard tegen te blijven ageren en het niet te veel te nuanceren

Ik denk dat de populariteit van Rutte en de VVD juist ervoor zorgen dat extreme partijen geen echte kans krijgen. Zo lang de VVD niet teveel naar links gaat hangen tenminste, want dan komt er meer ruimte op rechts en dat is gevaarlijk. Een grote VVD is juist onze verdedigingslinie tegen rare partijen.

niet alles aan de rechterkant van vvd is raar natuurlijk. Maar goed die neiging zie je wel vaker. Dat andere (ongewenste) meningen worden weggezet als raar, verkeerd of extreem. Ja21 en bbb zijn overigens prima partijen, net als fvd voordat Thierry het in zn bol kreeg met zn uilentoespraak. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-09-2021 om 18:04

Bierdopjes schreef op 08-09-2021 om 17:58:

niet alles aan de rechterkant van vvd is raar natuurlijk. Maar goed die neiging zie je wel vaker. Dat andere (ongewenste) meningen worden weggezet als raar, verkeerd of extreem. Ja21 en bbb zijn overigens prima partijen, net als fvd voordat Thierry het in zn bol kreeg met zn uilentoespraak.

Dat klopt, ik bedoel vooral ook het FvD daarmee. 

Bierdopjes schreef op 08-09-2021 om 17:58:

Als ik vind dat een politieke partij een verkeerde mening heeft dan is daar niets onaardigs aan. Ik vind het verkeerd (en zij niet). En daarmee vind ik hun mening ongewenst want ik had liever dat zij mijn mening hadden!

Gr Angela

Dat is wel heel erg kort door de bocht. Maar Rutte 3 is nou niet bepaald over een bananenschil gestruikeld. Dat gaat om een affaire met een discriminerende ondertoon waardoor duizenden mensen echt kapot aan zijn gegaan. Om een MP die van bijna de voltallige Tweede Kamer een motie van afkeuring aan zijn broek heeft gekregen. Doorgaans trekt een politiek leider daar consequenties uit, zorgt  diens partij ervoor dat ie de eer aan zich zelf houdt en wordt die partij bij de volgende verkiezingen afgestraft.

Dat bij Rutte en de VVD dit soort zelfreinigende mechanismes niet werken doet afbreuk aan de democratie. 

kenfan schreef op 08-09-2021 om 20:36:

[..]

Dat is wel heel erg kort door de bocht. Maar Rutte 3 is nou niet bepaald over een bananenschil gestruikeld. Dat gaat om een affaire met een discriminerende ondertoon waardoor duizenden mensen echt kapot aan zijn gegaan. Om een MP die van bijna de voltallige Tweede Kamer een motie van afkeuring aan zijn broek heeft gekregen. Doorgaans trekt een politiek leider daar consequenties uit, zorgt diens partij ervoor dat ie de eer aan zich zelf houdt en wordt die partij bij de volgende verkiezingen afgestraft.

Dat bij Rutte en de VVD dit soort zelfreinigende mechanismes niet werken doet afbreuk aan de democratie.

Weet je wat te kort door de bocht is? Dat het allemaal de schuld van Rutte is.

Muurbloem1985 schreef op 08-09-2021 om 20:45:

[..]

AMEN

[..]

Dat is wel heel erg kort door de bocht. Maar Rutte 3 is nou niet bepaald over een bananenschil gestruikeld. Dat gaat om een affaire met een discriminerende ondertoon waardoor duizenden mensen echt kapot aan zijn gegaan. Om een MP die van bijna de voltallige Tweede Kamer een motie van afkeuring aan zijn broek heeft gekregen. Doorgaans trekt een politiek leider daar consequenties uit, zorgt diens partij ervoor dat ie de eer aan zich zelf houdt en wordt die partij bij de volgende verkiezingen afgestraft.

Zeer, zeer eens.

[..]

Ik ben er van overtuigd dat zulke affaires met elke regering kan gebeuren. De top in de ministeries en belastingdienst veranderen namelijk niet.

[..]

Er wordt helegaar niet gezegd dat het 'allemaal' Ruttes schuld is. Volgens jou kan Rutte niks fout doen en is het allemaal de schuld van Sigrid 'heks' Kaag. 

[..]

Dat is ook niet zo. Maar hij is wel de eindverantwoordelijke ervoor. Dus ja, hij had daar wat mij betreft ook stevigere conclusies uit mogen trekken. En niet over de inhoud willen praten, maar bij voorbaat de formatie frustreren, omdat  “5 partijen in een kabinet niet stabiel is”, terwijl ondertussen vasthouden aan het CDA, momenteel toch de instabielste partij van allemaal, is ook niet heel geloofwaardig. 

Cookielover schreef op 08-09-2021 om 20:58:

[..]

Er wordt helegaar niet gezegd dat het 'allemaal' Ruttes schuld is. Volgens jou kan Rutte niks fout doen en is het allemaal de schuld van Sigrid 'heks' Kaag.

Nou ik zeg niet dat rutte geen fouten maakt want dat is niet zo, maar hoe hij soms wordt behandeld, als een klein kind, of dat hij overal de schuld van krijgt vind ik een schande, net als Kaag inderdaad die hem heel laf van alles toeroept van een afstand. En heel eerlijk,  zo slecht vind ik het niet hoe Rutte het doet, ik zou zo weer op hem stemmen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.