Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kabinetsformatie

Bijna 6 maanden na de verkiezingen is er nog steeds geen nieuwe regering. Zojuist werd bekend dat zowel de combinatie PvdA/GL en de CU niet meer meepraten. 

Dan blijft over VVD, D66 en CDA en wordt gesproken over een minderheidskabinet.
Ik vrees 4 jaar stilstand, terwijl er nu juist zoveel te doen is binnen Nederland en voor het klimaat, om maar wat te noemen.  

Zouden nieuwe verkiezingen inmiddels niet beter zijn? Dit duurt te lang en ze komen nergens. 


Ik weet niet of nieuwe verkiezingen zoden aan de dijk zet. Volgens mij wordt de uitslag precies hetzelfde.

Ik vind het echt verschrikkelijk als hetzelfde kabinet nog 4 jaar doorgaat. Ik hoop dat D66 de stekker eruit trekt.

Liara

Liara

31-08-2021 om 13:10 Topicstarter

Pepperoni schreef op 31-08-2021 om 13:05:

Ik weet niet of nieuwe verkiezingen zoden aan de dijk zet. Volgens mij wordt de uitslag precies hetzelfde.

Zou goed kunnen, ik zou in ieder geval hetzelfde stemmen. 

Hm, dat helpt dus ook niet nee.

Liara

Liara

31-08-2021 om 13:11 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 31-08-2021 om 13:06:

Ik vind het echt verschrikkelijk als hetzelfde kabinet nog 4 jaar doorgaat. Ik hoop dat D66 de stekker eruit trekt.

Ik ook. Nog 4 jaar hetzelfde slechte non-beleid! Vreselijk.  

Liara schreef op 31-08-2021 om 13:10:

[..]

Zou goed kunnen, ik zou in ieder geval hetzelfde stemmen.

Hm, dat helpt dus ook niet nee.

Haha ja precies dat bedoel ik. En natuurlijk zullen er dan ook mensen zijn die 'strategisch' gaan stemmen maar volgens mij gaat dat ook niet echt het verschil maken. Ik ben ook bang dat we de komende 4 jaar alsnog met (ongeveer) dezelfde ploeg opgescheept zitten.

Herfstappeltaart schreef op 31-08-2021 om 13:06:

Ik vind het echt verschrikkelijk als hetzelfde kabinet nog 4 jaar doorgaat. Ik hoop dat D66 de stekker eruit trekt.

Ik ook.

Ik weet niet of nieuwe verkiezingen iets zullen oplossen. Zelf zou ik wel iets anders stemmen dan vorige keer: op basis van de onderhandelingen zou ik nu waarschijnlijk D66 stemmen.

Een minderheidskabinet lijkt me nog niet zo slecht. Als CU niet meer mee moet stemmen met die club worden er wellicht meer moties aangenomen. 
Ben wel heel blij dat GL/PvdA in 't stof hapt.

Ik zou VVD-D66-CDA prima vinden. Liefst met CU erbij maar zo niet dan als minderheidskabinet. Enige bezwaar tegenover CU (en CDA?) Is hun standpunt mbt tot homo huwelijk en zelfgekozen levensbeëindiging dus daar komt hopelijk een oplossing voor maar verder een prima kabinet vind ik

redbulletje schreef op 31-08-2021 om 13:13:

Een minderheidskabinet lijkt me nog niet zo slecht. Als CU niet meer mee moet stemmen met die club worden er wellicht meer moties aangenomen.
Ben wel heel blij dat GL/PvdA in 't stof hapt.

Ik niet. Ik had echt gehoopt op een flinke ruk naar links. Dat is hard nodig.

Ik denk dat ze wel kunnen rekenen op een keiharde oppositie.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

31-08-2021 om 13:18

3xscheepsrecht schreef op 31-08-2021 om 13:15:

Ik zou VVD-D66-CDA prima vinden. Liefst met CU erbij maar zo niet dan als minderheidskabinet. Enige bezwaar tegenover CU (en CDA?) Is hun standpunt mbt tot homo huwelijk en zelfgekozen levensbeëindiging dus daar komt hopelijk een oplossing voor maar verder een prima kabinet vind ik

Gaat m ook niet worden. D66 wil geen minderheidskabinet met CDA.

Laat Rutte het maar eens over rechts proberen, en anders met alleen CDA. Zij blokkeren immers een meerderheidskabinet, willen niet eens práten met PvdA/GL.

Liara

Liara

31-08-2021 om 13:18 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 31-08-2021 om 13:15:

[..]

Ik niet. Ik had echt gehoopt op een flinke ruk naar links. Dat is hard nodig.

Had ik ook gehoopt inderdaad, alhoewel ik geen fan ben van Groen Links. Dus dat zij er niet bij zijn vind ik niet erg. 


Is de SP niet meer in beeld? Marijnissen wilde natuurlijk niet met Rutte,  maar niets zo veranderlijk als politici 

Liara schreef op 31-08-2021 om 13:18:

[..]

Had ik ook gehoopt inderdaad, alhoewel ik geen fan ben van Groen Links. Dus dat zij er niet bij zijn vind ik niet erg.


Is de SP niet meer in beeld? Marijnissen wilde natuurlijk niet met Rutte, maar niets zo veranderlijk als politici

Nee ik dacht het niet. 

Nieuwe verkiezingen lijken mij vooral voor D66 nadelig. VVD heeft een hoop loyale stemmers heeft het verleden uitgewezen. En linkse partijen gaan voorlopig echt niet voor verrassingen zorgen. Dus wat zouden nieuwe verkiezingen oplossen? 

3xscheepsrecht schreef op 31-08-2021 om 13:23:

Nieuwe verkiezingen lijken mij vooral voor D66 nadelig. VVD heeft een hoop loyale stemmers heeft het verleden uitgewezen. En linkse partijen gaan voorlopig echt niet voor verrassingen zorgen. Dus wat zouden nieuwe verkiezingen oplossen?

Ja die loyale stemmers bij de VVD....alle schandalen en toedekken van frauduleuze zaken schijnen er niet toe te doen bij deze achterban.

Herfstappeltaart schreef op 31-08-2021 om 13:25:

[..]

Ja die loyale stemmers bij de VVD....alle schandalen en toedekken van frauduleuze zaken schijnen er niet toe te doen bij deze achterban.

Wanneer mensen ergens geen nadeel van ondervinden in hun eigen leven, dan zullen ze “veilig” VVD. Blijven stemmen dat is immers bekend terrein voor veel kiezers.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.