Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Yumi
14-10-2025 om 18:40
Koko67 schreef op 14-10-2025 om 18:29:
[..]
Ik ben het enorm met je eens.
Ik ook, meten met 2 maten en bewust de ogen sluiten voor de andere kant van het verhaal....
De tijd waarin we nu leven is niet geschikt voor mij, ik voel me er niet in thuis. Het is dieptreurig
Malibu2
15-10-2025 om 07:33
Ik word zo misselijk van de beelden van de executies die Hamas op straat uitvoert van Gazanen, en de juichende massa Gazaanse burgers daaromheen.
De NOS schreef gisterochtend op haar liveblog:
Op de beelden is te zien hoe mannen met gezichtsbedekking en sommigen met groene Hamas-hoofdbanden acht personen geknield en geblinddoekt voor zich neer hebben gezet om hen een nekschot te geven. Een mensenmassa heeft zich verzameld voor de executie en juicht als de moorden worden voltrokken. De NOS heeft geverifieerd dat de beelden gisteren gefilmd zijn op de Gamal Abdel Nasserstraat in Gaza-Stad, een belangrijke doorgaande weg in het gebied.
Meer informatie in de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/buitenland/hamas-geweld-laait-op-in-gaza-terroristen-executeren-tegenstanders-vallen-clans-aan-en-schieten-burgers-in-de-benen/97323438.html
Ik mis de internationale verontwaardiging. Vooral bij degenen die het meeste kritiek hadden op Israël tijdens de oorlog. Doodse stilte daar nu. En dat vind ik ook misselijkmakend.
Poezenmeisje
15-10-2025 om 08:45
Waarschijnlijk is dit gedrag de reden dat Jordanië, Syrië, Egypte, Libanon c.s. hun grenzen gesloten houden voor Gazanen?
Niemand wil die mensen hebben, blijkbaar.
Thora
15-10-2025 om 08:59
Malibu2 schreef op 15-10-2025 om 07:33:
Ik word zo misselijk van de beelden van de executies die Hamas op straat uitvoert van Gazanen, en de juichende massa Gazaanse burgers daaromheen.
Op de beelden is te zien hoe mannen met gezichtsbedekking en sommigen met groene Hamas-hoofdbanden acht personen geknield en geblinddoekt voor zich neer hebben gezet om hen een nekschot te geven. Een mensenmassa heeft zich verzameld voor de executie en juicht als de moorden worden voltrokken. De NOS heeft geverifieerd dat de beelden gisteren gefilmd zijn op de Gamal Abdel Nasserstraat in Gaza-Stad, een belangrijke doorgaande weg in het gebied.
Meer informatie in de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/buitenland/hamas-geweld-laait-op-in-gaza-terroristen-executeren-tegenstanders-vallen-clans-aan-en-schieten-burgers-in-de-benen/97323438.html
Ik mis de internationale verontwaardiging. Vooral bij degenen die het meeste kritiek hadden op Israël tijdens de oorlog. Doodse stilte daar nu. En dat vind ik ook misselijkmakend.
Het is ook misselijkmakend. Ik denk dat het voor veel mensen moeilijk te verteren is dat ze er wat Gaza toch ietwat naast zaten en dan heeft nog Satan himself in de ogen van velen deze wapenstilstand (vrede durf ik het niet te noemen) voor elkaar gekregen.
Tot overmaat valt er niets meer de demonstreren en te schreeuwen en lijkt het er op dat diezelfde schreeuwers er heel misschien toch een piepklein beetje naast zaten. Tot slot, wat moeten ze nu? In het ergeste geval moeten ze gaan werken. En dat is natuurlijk verschrikkelijk. Stel je toch eens voor.
Dat ernaast gezeten hebben is ook de reden dat er geen internationale verontwaardiging is. Geen rode lijn, geen schandespraak. Of zou het antisemitisme toch te groot zijn?
rionyriony
15-10-2025 om 09:01
Lijkt me een moeilijk te helpen volk (mocht iemand dat willen); een soort "one trick pony's" die alleen maar kunnen haten wat in de weg staat van hun grote geluk en dat is sterven voor het heilige doel namelijk om Israël daar weg te krijgen.
Ze zijn daar relatief hoogopgeleid; dat is het curieuze daarvan. Je hoort vaak zeggen dat een hogere opleiding maakt dat vrouwen niet meer alleen voor baarmoeder willen dienen, maar dit gaat hier helemaal niet op.
majorette2005
15-10-2025 om 09:23
Tot zover de zogenaamde door velen genoemde "verzetstrijders". Waar zijn nu de protesten? Oh wacht , er zijn geen joden in het spel.
Nighttripper
15-10-2025 om 10:19
Thora schreef op 15-10-2025 om 08:59:
[..]
....Dat ernaast gezeten hebben is ook de reden dat er geen internationale verontwaardiging is. Geen rode lijn, geen schandespraak. Of zou het antisemitisme toch te groot zijn?
Ben bang dat dat inderdaad zo is. Nu houdt die politiek correcte 'rode lijn' meute zich angstvallig gedeisd.Want ja ,Hamas.lastig,lastig...Tot Israel 1 (vermeend) foutje maakt.En dan zien we weer een honderduizend hypocriete deugmensen,zwelgend van haat,samenkomen.Want Israel... De uitspraak,"politieke correctheid (bij de deugmens) is lafheid,vermomd als tolerantie (hier voor de wandaden van Hamas), blijkt maar weer's 200% correct.
Koko67
15-10-2025 om 10:23
Doodse stilte ook hier bij sommige forummers. Dus in het klein hier hetzelfde als in de maatschappij. Tot Israël iets doet wat ook maar een klein beetje fout is, dan gaat het los. Hier en in de maatschappij.
Amber82
15-10-2025 om 11:19
Ik lees mee en de forummers die kritisch waren op Israel waren niet pro-hamas. Dat is al zoveel gezegd, maar dat past niet in jullie verhaal.
Dus dat alle schrijvers hier afkeer hebben tegen hamas is mij meer dan duidelijk, dat alle schrijvers hier deze actie van hamas afkeuren is mij ook wel duidelijk, ook als ze het niet opschrijven.
In tegenstelling tot een aantal schrijvers hier maakt deze actie van hamas het voor mij overigens wel duidelijk dat palestijnen daarom niet zomaar tegen hamas durven in te gaan. En dat juichen op zo'n moment misschien ook wel zelfbescherming kan zijn.
Mick87
15-10-2025 om 11:23
Ach het is walgelijk allemaal. Die selectieve verontwaardiging allemaal. Ik ben zeker ook geen voorstander van Nethanyau. Enge man ook. Maar die eenzijdige focus op wat Israël allemaal doet. Terwijl die hamas leden echt monsters zijn en maar al te graag een genocide zouden plegen. Vrede gaat daar nooit komen. Te veel haat van beide kanten.
Ik mis echt nuance. Lijkt me heel raar als je de wereld zo zwart/wit ziet. Lees ook wel eens over vluchtelingen dat wij als Westen het aan onszelf te danken hebben dat zij hier heen komen. Want we bombarderen Afghanistan, Syrie en irak. Wat een rare gedachtenkronkel. Dus die mensen leefden vreedzaam met de taliban, Assad en Saddam ?
Er zijn mensen zonder enige nuance en die joden- en westenhaat altijd naar voren brengen om de nuance maar niet te zien. Lekker simpel wel
PensioNada
15-10-2025 om 11:26
Amber82 schreef op 15-10-2025 om 11:19:
Ik lees mee en de forummers die kritisch waren op Israel waren niet pro-hamas. Dat is al zoveel gezegd, maar dat past niet in jullie verhaal.
Dus dat alle schrijvers hier afkeer hebben tegen hamas is mij meer dan duidelijk, dat alle schrijvers hier deze actie van hamas afkeuren is mij ook wel duidelijk, ook als ze het niet opschrijven.
In tegenstelling tot een aantal schrijvers hier maakt deze actie van hamas het voor mij overigens wel duidelijk dat palestijnen daarom niet zomaar tegen hamas durven in te gaan. En dat juichen op zo'n moment misschien ook wel zelfbescherming kan zijn.
Precies Amber, ik ben voor een zelfstandige Palestijnse staat, maar ik zie geen rol voor Hamas erin. En ik ben tegen het demoniseren van een hele bevolkingsgroep.
Mick87
15-10-2025 om 11:31
PensioNada schreef op 15-10-2025 om 11:26:
[..]
Precies Amber, ik ben voor een zelfstandige Palestijnse staat, maar ik zie geen rol voor Hamas erin. En ik ben tegen het demoniseren van een hele bevolkingsgroep.
Grootste kans op vrede is als Nethanyau en Hamas vertrekken. Maar dat zie ik niet gebeuren.
PensioNada
15-10-2025 om 11:36
Mick87 schreef op 15-10-2025 om 11:23:
Ach het is walgelijk allemaal. Die selectieve verontwaardiging allemaal. Ik ben zeker ook geen voorstander van Nethanyau. Enge man ook. Maar die eenzijdige focus op wat Israël allemaal doet. Terwijl die hamas leden echt monsters zijn en maar al te graag een genocide zouden plegen. Vrede gaat daar nooit komen. Te veel haat van beide kanten.
Ik mis echt nuance. Lijkt me heel raar als je de wereld zo zwart/wit ziet. Lees ook wel eens over vluchtelingen dat wij als Westen het aan onszelf te danken hebben dat zij hier heen komen. Want we bombarderen Afghanistan, Syrie en irak. Wat een rare gedachtenkronkel. Dus die mensen leefden vreedzaam met de taliban, Assad en Saddam ?
Er zijn mensen zonder enige nuance en die joden- en westenhaat altijd naar voren brengen om de nuance maar niet te zien. Lekker simpel wel
Het Hamasgeweld van 7 oktober is door sommigen ook wel genocidaal genoemd, want als ze de mogelijkheden hadden gehad, waren ze door gegaan van de rivier to the sea. Juridisch ligt dit overigens ingewikkeld. Echter zijn er ook mensen die stellen dat je voorzichtig moet zijn om een bevrijdingsbeweging een terroristische beweging te noemen om daar overigens onmiddellijk aan toe te voegen dat een bevrijdingsbeweging geen burgerslachtoffers mag maken. Nou aan die regel houdt Hamas zich niet. Wat het extra gecompliceerd maakt, is dat Hamas ook nog eens staatsgezag uitoefent. De standrechtelijke executies door Hamas (als staatsgezag) zijn in strijd met het recht op een eerlijk proces.
Kortom Hamas is een slechte zaak, maar zie ze daar maar eens weg te krijgen zonder burgers mee te nemen, die elke avond bidden voor een beter leven zonder Hamas. En ja, ik geloof dat die er zijn.
Yumi
15-10-2025 om 12:05
Nighttripper schreef op 15-10-2025 om 10:19:
[..]
Ben bang dat dat inderdaad zo is. Nu houdt die politiek correcte 'rode lijn' meute zich angstvallig gedeisd.Want ja ,Hamas.lastig,lastig...Tot Israel 1 (vermeend) foutje maakt.En dan zien we weer een honderduizend hypocriete deugmensen,zwelgend van haat,samenkomen.Want Israel... De uitspraak,"politieke correctheid (bij de deugmens) is lafheid,vermomd als tolerantie (hier voor de wandaden van Hamas), blijkt maar weer's 200% correct.
Eens
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.