Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Koko67 schreef op 05-10-2025 om 18:58:

[..]

complete massa hysterie

Onverantwoordelijk gedrag door mensen die volwassen worden geacht.

Ze vinden legitimatie voor hun meutegedrag in elkaars gedrag. Als er maar genoeg van zijn zijn ze in staat tot alles.

Libertine schreef op 05-10-2025 om 20:14:

[..]

En mensen die tegen de genocide zijn die Israël pleegt kunnen niet bij jouw logica. Of die nou links of rechts zijn.

En wie is er dan voor de zogenaamde `genocide` volgens jou?

Miraval schreef op 05-10-2025 om 19:36:

[..]

Er staat toch in het akkoord dat dat niet toegestaan is? In eerste instantie onder toezicht van Trump en Blair (?) Maar Hamas wil een onafhankelijke Palestijnse autoriteit. Wat begrijpelijk is.

Als je het welzijn van je mensen als eerste doel hebt, moet Hamas akkoord gaan met dit plan, wat door ook Arabische landen wordt gesteund en geadviseerd.

Ik zeg niet dat ze niet akkoord moeten gaan. Maar wat ik er van begrepen heb, zijn er nog te veel onzekerheden. Hamas is niet betrouwbaar, maar Israël ook niet. Overigens zou ik wel de gijzelaars overdragen als ik Hamas was, want dan nemen ze Israël een stok uit handen. 

Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 16:27:

[..]

Invloed hebben op deze oorlog geloof je het zelf? Jij weet dondersgoed waar ik het over heb, ik het het niet over mezelf maar over deze mensen.

Dat je het niet over jezelf hebt maar over de mensen die opkomen voor Gaza dat weet ik dondersgoed ja. Dat was ook precies mijn punt. Je neemt het deze mensen kwalijk dat ze wel opkomen voor de Gazanen, maar niet (in dezelfde mate) voor de Oekraïners of Syriërs, in ook erge oorlogen. Maar ik begrijp niet dat je dat van hén dan hypocriet vindt en niet van jezelf, terwijl ook jij een hyperfocus hebt op het leed van slechts één volk: Israël. Kijk dan eerst even in de spiegel.

En ja, ik denk dat Nederland zeker invloed kan hebben op Israël. We hebben import naar en export uit Israël, handelsvoordelen voor Israël, we voeren wapenonderdelen voor hen door via onze haven, etc etc. Er zijn diverse sancties tegen Israël mogelijk. Als we maar willen. Zie https://nos.nl/collectie/13959/artikel/2582869-europese-unie-wil-sancties-tegen-israel-vanwege-gaza-oorlog

De mate van sancties die we hebben is precies ook het verschil met de situaties met Rusland en Syrië. Tegen Rusland heeft de EU veel meer sancties ingesteld om ze onder druk te zetten en geen facilitator te zijn van de bombardementen door Poetin. https://www.consilium.europa.eu/nl/policies/sanctions-against-russia-explained/ Tegen het regime van Assad ook. https://www.consilium.europa.eu/nl/policies/syria/ En daar protesteren deze mensen dus voor: dat onze regering tegen de bombardementen van Israël op burgers net zo opkomt als tegen de bombardementen van Rusland op burgers.

Tegen Hamas hebben we trouwens ook sancties als EU (inreisverbod, banktegoeden bevriezen, verbod aan Hamas geld te verstrekken). Als jij nog iets extra's weet wat we aan Hamas als sanctie op kunnen leggen dan hoor ik het graag, dan zou ik daar helemaal voor zijn. 

Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 16:34:

[..]

Nee dit heeft niks met mijn mening te maken, maar met het feit dat de NOS berichten verdraaid om het in hun linkse hoekje te laten passen, ik heb hier een voorbeeld van een filmpje die ik al een aantal keren heb geplaats:

Bron van jouw filmpje: Christenen voor Israël. De naam alleen zegt het al, hoe ze erin staan en wat eruit zal komen. Hoe neutraal is die bron? Hoe doet ze aan waarheidsvinding, aan hoor en wederhoor, aan rectificatie als ze ernaast blijkt te zitten? Christenen voor Israël is geen journalistiek, maar een lobby- en belangenclub. En dan de NOS bestempelen als niet neutraal? Het is dat ik al meer posts van je heb gelezen in dezelfde lijn en weet dat je er serieus over bent, anders zou ik bijna denken dat het een grap was.

Amboise schreef op 05-10-2025 om 21:51:

[..]

Bron van jouw filmpje: Christenen voor Israël. De naam alleen zegt het al, hoe ze erin staan en wat eruit zal komen. Hoe neutraal is die bron? Hoe doet ze aan waarheidsvinding, aan hoor en wederhoor, aan rectificatie als ze ernaast blijkt te zitten? Christenen voor Israël is geen journalistiek, maar een lobby- en belangenclub. En dan de NOS bestempelen als niet neutraal? Het is dat ik al meer posts van je heb gelezen in dezelfde lijn en weet dat je er serieus over bent, anders zou ik bijna denken dat het een grap was.

Leuk geprobeerd, dit zijn gewoon feiten die in dat filmpje genoemd worden dat de NOS de boel verdraaid, dat jij niet wilt luisteren naar de feiten die in dat filmpje genoemd worden is jou probleem.

Amboise schreef op 05-10-2025 om 21:43:

[..]

Dat je het niet over jezelf hebt maar over de mensen die opkomen voor Gaza dat weet ik dondersgoed ja. Dat was ook precies mijn punt. Je neemt het deze mensen kwalijk dat ze wel opkomen voor de Gazanen, maar niet (in dezelfde mate) voor de Oekraïners of Syriërs, in ook erge oorlogen. Maar ik begrijp niet dat je dat van hén dan hypocriet vindt en niet van jezelf, terwijl ook jij een hyperfocus hebt op het leed van slechts één volk: Israël. Kijk dan eerst even in de spiegel.

Ik blokkeer toch niks of sloop toch geen universiteit voor Israël of wel dan? Waarom slopen deze mensen universiteiten als het om "Palestina" gaat maar hoor ik ze nooit over Oekraïne of Syrië? Mensen kunnen geen eens meer normaal protesteren voor Israël weet je waarom? Omdat ze dan worden aangevallen door die schattige pro pallies. nogmaals je projecteert het nu op mij terwijl ik het over die mensen heb, de mensen die zo hard schreeuwen voor de "palestijnen" maar hun mond houden als het om Oekraïners gaat of yeshidi's en ja dat is hypocriet. Dit ging over die mensen die gingen protesteren voor gaza en niet om mij dus draai het niet om. Ja ik blijf het Palestijnen geschreeuw van die linkse rakkers hypocriet vinden of je het leuk vindt of niet.

majorette2005 schreef op 05-10-2025 om 19:26:

[..]

Ze willen inderdaad helemaal geen einde aan die oorlog, ze hebben dan geen reden meer om met die vlaggen te zwaaien en te demonstreren.

Inderdaad!
Annabel Nanninga schreef het gisteren ook al op de website NieuwRechts.
Quote :"De oorlog in Gaza kan vandaag nog stoppen.Letterlijk.Israël heeft ingestemd met een deal: de wapens neer, gijzelaars vrij, humanitaire hulp erin. Alles wat Hamas hoeft te doen is één woord uitspreken. Een eenvoudig ‘ja’.Maar dat komt er niet.

Wat doen onze westerse moraalridders ondertussen? Ze marcheren, ze spuiten slogans op muren, ze blokkeren stations, ze ‘bekennen kleur’.En die kleur is nu Israël de vredesdeal heeft geaccepteerd, verdacht bruin. Want wie na deze deal nog demonstreert tegen Israël, demonstreert níét voor vrede.Die demonstreert vóór Hamas, vóór gijzeling, vóór haat. En dat geldt ook voor de types van de Rode Lijn, die dit weekend met een theatraal protest Amsterdam platleggen.

En dit alles gebeurt in het weekend waarin we de massaslachting van 7 oktober herdenken.Zelfs dat moment van rouw,van pijn en waardigheid, wordt gegijzeld door luidruchtige meelopers die het liefst de namen van vermoorde Israëli’s vervangen door slogans over ‘kolonialisme’. De ironie: het zijn precies deze westerse anti-imperialisten die zichzelf als morele bezettingsmacht gedragen. Van elk podium, elk museum, elke universiteit.

Hamas kan alleen bestaan bij de gratie van ellende, en hun westerse fans evenzeer.
Duszolang de cultuursubsidie vloeit, de universiteiten laf blijven en de ‘Rode Lijn’ over de straat trekt, blijft de oorlog brandstof voor hun ego’s.
Het gaat hen niet om Gaza. Het gaat hen om zichzelf."

Hier de website,het artikel zit achter betaalmuur.Daarom enkele citaten eruit :
https://nieuwrechts.nl/106801-waarom-kan-links-nederland-geen-ja-zeggen-tegen-vrede

Een bekend politicus zei ooit,de nieuwe fascisten zijn die zogenaamde anti-fascisten.Vind wat we vandaag hebben gezien,gecombineerd met de gewelddadige protesten de afgelopen 2 jaar, wel aardig in die richting gaan. 

Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 21:59:

[..]

Leuk geprobeerd, dit zijn gewoon feiten die in dat filmpje genoemd worden dat de NOS de boel verdraaid, dat jij niet wilt luisteren naar de feiten die in dat filmpje genoemd worden is jou probleem.

Ik weet niet of dat feiten zijn. Ik weet wel dat er bij de NOS opgeleide journalisten werken en dat Christenen voor Israël een lobby- en belangenclub is. Dat is in ieder geval een feit.

Amboise schreef op 05-10-2025 om 22:26:

[..]

Ik weet niet of dat feiten zijn. Ik weet wel dat er bij de NOS opgeleide journalisten werken en dat Christenen voor Israël een lobby- en belangenclub is. Dat is in ieder geval een feit.

Het gaat erom dat zij exposen hoe de NOS met "feiten" in hun journalistiek omgaan, namelijk de boel, woorden verdraaien zodat het zogenaamd feiten lijken en dat dus niet het geval is terwijl ze (het journaal) neutraal dient te zijn en dat dus niet zijn en dit is niet de eerste keer.

Amboise schreef op 05-10-2025 om 21:51:

[..]

Bron van jouw filmpje: Christenen voor Israël. De naam alleen zegt het al, hoe ze erin staan en wat eruit zal komen. Hoe neutraal is die bron? Hoe doet ze aan waarheidsvinding, aan hoor en wederhoor, aan rectificatie als ze ernaast blijkt te zitten? Christenen voor Israël is geen journalistiek, maar een lobby- en belangenclub. En dan de NOS bestempelen als niet neutraal? Het is dat ik al meer posts van je heb gelezen in dezelfde lijn en weet dat je er serieus over bent, anders zou ik bijna denken dat het een grap was.

Precies, roepen dat de NOS niet neutraal is en dan met een bron als Christenen voor Israël komen aankakken en oprecht vinden dat dat wel neutraal is, enkel omdat het pro-Israël is. Professionele journalistieke waarheidsvinding doet er blijkbaar niet toe.

Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 22:09:

[..]

GeenStijl: Rode Lijn: "May every day be october 7"

Noem je dit fatsoenlijk?

Als je de eerste foto bedoelt: Inmiddels is allang duidelijk dat dit niet vandaag was maar een foto van een jaar geleden, tijdens een demonstratie buiten Nederland. Je verspreidt nepnieuws. 

Libertine schreef op 05-10-2025 om 22:39:

[..]

Als je de eerste foto bedoelt: Inmiddels is allang duidelijk dat dit niet vandaag was maar een foto van een jaar geleden, tijdens een demonstratie buiten Nederland. Je verspreidt nepnieuws.

Tuurlijk die foto's enz zijn gewoon van vandaag

Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 22:05:

[..]

Ik blokkeer toch niks of sloop toch geen universiteit voor Israël of wel dan? Waarom slopen deze mensen universiteiten als het om "Palestina" gaat maar hoor ik ze nooit over Oekraïne of Syrië? Mensen kunnen geen eens meer normaal protesteren voor Israël weet je waarom? Omdat ze dan worden aangevallen door die schattige pro pallies. nogmaals je projecteert het nu op mij terwijl ik het over die mensen heb, de mensen die zo hard schreeuwen voor de "palestijnen" maar hun mond houden als het om Oekraïners gaat of yeshidi's en ja dat is hypocriet. Dit ging over die mensen die gingen protesteren voor gaza en niet om mij dus draai het niet om. Ja ik blijf het Palestijnen geschreeuw van die linkse rakkers hypocriet vinden of je het leuk vindt of niet.

Je draait er omheen, herhaalt jezelf en gaat niet in op wat ik schrijf. Ja, ik betrek het op jou, omdat je anderen aanvalt (zelfs hypocriet noemt) op wat je zelf net zo goed doet, namelijk je hyperfocussen op het leed van één bevolkingsgroep in één oorlog. Je kunt nog heel vaak blijven herhalen dat jij het niet over jezelf had en alleen maar wees naar die anderen, maar ik heb het dus wel over jou, omdat jij precies hetzelfde doet als de mensen waar je naar wijst.

Verder zet je de hele groep mensen die tegen het leed in Gaza protesteren nu weg als slopers en blokkeerders. Dat is een onjuist en vals frame. Er hebben vandaag 250.000 mensen geprotesteerd, zónder dat er gesloopt of geblokkeerd is. Gewoon vreedzaam. (En ja, als je gaat zoeken heeft er vast wel ergens iemand een verkeerde leus geroepen in zo'n grote groep, maar het gros was een vreedzaam protest tegen onnodige burgerdoden.)

Verder maakt het gebruik van denigrerende termen als 'pro pallies' en 'linkse rakkers' je betoog nog zwakker dan het al was. Denk je echt dat je met dat soort termen je woorden kracht bij zet? Ik vind het nogal kleuterniveau eerlijk gezegd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.