Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 15:38:

Waren er ook 250.000 mensen op straat toen Oekraïne werd aangevallen? Waren deze mensen ook aan het protesteren toen Assad misdaden pleegde? Waren deze mensen ook aan het protesteren toen Yeshidi's werden afgeslacht door Islamitische staat? En dan heb ik het nog geen eens over 7 Oktober. Natuurlijk mogen mensen zelf weten tegen wat ze protesteren, maar ik mag ook vinden dat dit gewoon een hypocriet zooitje is.

Was jij er? Ben jij actief in topics daarover? Wat is jouw steun op dit gebied? Of heb je het nu mede over jezelf, wat betreft hypocrisie en hyperfocus op één land en volk waar je mee begaan bent?

Waar mensen tegen protesteren is het door Nederland faciliteren en steunen van een regering die oorlogsmisdaden pleegt. Die oorlogsmisdaden plegen/pleegden Rusland, Assad en IS zeker ook, daar heb je 100% gelijk in en niemand hier die dat betwist. Maar die landen/terreurorganisaties steunden we al niet of daar is actie in ondernomen, bijvoorbeeld het bevriezen van Russische bankrekeningen en economische sancties. Bij Israël doen we dat niet of nauwelijks en zijn we vrolijk nog tijden wapenonderdelen blijven leveren. 

Het gaat dus niet om 'deze oorlog is het ergst, erger dan alle andere' en ook niet om 'Israël is slechter dan Hamas' Want dat is allebei niet zo, daar zijn we het gewoon over eens. Het gaat om 'op deze oorlog kunnen we invloed hebben, want het is een van onze bondgenoten/vrienden die in onze ogen teveel de burgerbevolking treft in reactie op de verschrikkelijke terreur van Hamas'.

Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 13:15:

Maar de NOS is niet objectief dat is het hele ding

Dat is jouw mening, mede omdat wat de NOS zegt niet in jouw straatje past. Wat zijn de kanalen waar jij zelf je informatie vandaan haalt? Hoe gaan die om met waarheidsvinding, hoor en wederhoor, rectificatie, etc.? Of ben je daar niet zo kritisch op als het wel past bij je eigen visie?

Amboise schreef op 05-10-2025 om 16:14:

[..]

Was jij er? Ben jij actief in topics daarover? Wat is jouw steun op dit gebied? Of heb je het nu mede over jezelf, wat betreft hypocrisie en hyperfocus op één land en volk waar je mee begaan bent?

Waar mensen tegen protesteren is het door Nederland faciliteren en steunen van een regering die oorlogsmisdaden pleegt. Die oorlogsmisdaden plegen/pleegden Rusland, Assad en IS zeker ook, daar heb je 100% gelijk in en niemand hier die dat betwist. Maar die landen/terreurorganisaties steunden we al niet of daar is actie in ondernomen, bijvoorbeeld het bevriezen van Russische bankrekeningen en economische sancties. Bij Israël doen we dat niet of nauwelijks en zijn we vrolijk nog tijden wapenonderdelen blijven leveren.

Het gaat dus niet om 'deze oorlog is het ergst, erger dan alle andere' en ook niet om 'Israël is slechter dan Hamas' Want dat is allebei niet zo, daar zijn we het gewoon over eens. Het gaat om 'op deze oorlog kunnen we invloed hebben, want het is een van onze bondgenoten/vrienden die in onze ogen teveel de burgerbevolking treft in reactie op de verschrikkelijke terreur van Hamas'.

Invloed hebben op deze oorlog geloof je het zelf? Jij weet dondersgoed waar ik het over heb, ik het het niet over mezelf maar over deze mensen. 

Amboise schreef op 05-10-2025 om 16:17:

[..]

Dat is jouw mening, mede omdat wat de NOS zegt niet in jouw straatje past. Wat zijn de kanalen waar jij zelf je informatie vandaan haalt? Hoe gaan die om met waarheidsvinding, hoor en wederhoor, rectificatie, etc.? Of ben je daar niet zo kritisch op als het wel past bij je eigen visie?

Nee dit heeft niks met mijn mening te maken, maar met het feit dat de NOS berichten verdraaid om het in hun linkse hoekje te laten passen, ik heb hier een voorbeeld van een filmpje die ik al een aantal keren heb geplaats:

Feitencheck van NOS-video over Israël - YouTube

EN geloof mij dit is niet de eerst en laatste keer bij de NOS, de NOS hoort neutraal te zijn, maar dat zijn ze op bepaalde aspecten TOTAAL NIET.

GeenStijl: LIVE! Rode Lijn demonstreert op Museumplein tegen aanstaande einde van Hamas en de oorlog

Zelfs Anne Frank wordt misbruikt door die mensen, ik word zo moe van dat zulke mensen, word er onpasselijk van, het is ranzige treurigheid die zijn weerga niet kent.

Amboise schreef op 05-10-2025 om 16:14:

[..]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. 

Malibu2 schreef op 05-10-2025 om 15:29:

[..]

Roepen de betogers massaal Hamas op om het vredesplan dat er ligt te accepteren?

Israël heeft er al "ja" tegen gezegd.

Het lijkt me dan logisch om nu de druk bij Hamas te leggen. Maar ik vrees dat dat wishful thinking vanuit mijn kant is.

Als Hamas de voorwaarden van het plan accepteert, dan komt er snel een einde aan het geweld. Een plan dat bovendien wordt gesteund door meerdere landen in het Midden Oosten.

Ik zou heel graag hebben dat Hamas het voorstel accepteert, maar als ik Hamas was zou ik het niet zonder aanvullende voorwaarden doen. Hamas weet ook dat er Israëlische kolonisten klaar staan om Gaza binnen te trekken om er een tweede westelijke Jordaanoever van te maken, met een lappendeken van kleine Palestijnse gebieden. Nogmaals, ik ben geen Hamas sympathisant, hun ideologische denkbeelden zijn een giftig mengsel van ultralinkse denkbeelden geïnspireerd door Frantz Fanon en conservatieve denkbeelden van de moslimbroederschap, maar als ik hen was zou ik zonder aanvullende voorwaarden niet akkoord gaan.

Verwijderd

Fleurtje_5 schreef op 05-10-2025 om 14:53:

1024x576a.jpg

Massaal Rode Lijn-protest in Amsterdam, organisatie schat 250.000 betogers

https://nos.nl/artikel/2585280-massaal-rode-lijn-protest-in-amsterdam-organisatie-schat-250-000-betogers Vandaag

complete massa hysterie

Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 16:39:

GeenStijl: LIVE! Rode Lijn demonstreert op Museumplein tegen aanstaande einde van Hamas en de oorlog

Zelfs Anne Frank wordt misbruikt door die mensen, ik word zo moe van dat zulke mensen, word er onpasselijk van, het is ranzige treurigheid die zijn weerga niet kent.

Ze willen inderdaad helemaal geen einde aan die oorlog, ze hebben dan geen reden meer om met die vlaggen te zwaaien en te demonstreren.

PensioNada schreef op 05-10-2025 om 18:33:

[..]

Ik zou heel graag hebben dat Hamas het voorstel accepteert, maar als ik Hamas was zou ik het niet zonder aanvullende voorwaarden doen. Hamas weet ook dat er Israëlische kolonisten klaar staan om Gaza binnen te trekken om er een tweede westelijke Jordaanoever van te maken, met een lappendeken van kleine Palestijnse gebieden. Nogmaals, ik ben geen Hamas sympathisant, hun ideologische denkbeelden zijn een giftig mengsel van ultralinkse denkbeelden geïnspireerd door Frantz Fanon en conservatieve denkbeelden van de moslimbroederschap, maar als ik hen was zou ik zonder aanvullende voorwaarden niet akkoord gaan.

Er staat toch in het akkoord dat dat niet toegestaan is? In eerste instantie onder toezicht van Trump en Blair (?) Maar Hamas wil een onafhankelijke Palestijnse autoriteit. Wat begrijpelijk is.

Als je het welzijn van je mensen als eerste doel hebt, moet Hamas akkoord gaan met dit plan, wat door ook Arabische landen wordt gesteund en geadviseerd.

PensioNada schreef op 05-10-2025 om 18:33:

[..]

Het is een nederlaag voor Hamas, dat is zeker. Maar het is wel zoals de zaken ervoor staan. En wat het voor Hamas lastiger maakt is dat meerdere landen in het Midden Oosten dit plan steunen. 

Aan de andere kant: Hamas leden kunnen amnestie krijgen in dit voorstel. Er komt geen Israëlische bezetting of annexatie van Gaza. Palestijnse moordenaars worden vrijgelaten uit Israëlische gevangenissen. Gaza wordt herbouwd. Burgers kunnen in Gaza blijven als ze dat willen. 

Als ze "Nee" zeggen tegen het voorstel, dan zullen ze nog verder gedecimeerd worden door Israël, zullen Hamas leden het er wellicht niet levend van afbrengen, zullen meer burgerslachtoffers vallen en volgt er mogelijk wel Israëlische bezetting of annexatie. 

Ze kunnen altijd proberen te onderhandelen. Maar als ik Rubio mag geloven, is daar niet veel tijd voor. 

majorette2005 schreef op 05-10-2025 om 19:26:

[..]

Ze willen inderdaad helemaal geen einde aan die oorlog, ze hebben dan geen reden meer om met die vlaggen te zwaaien en te demonstreren.

Ik lees dat ze `tegen genocide` zijn ik vraag mij dan af wie is er dan voor ´genocide´ volgens mij is Hamas begonnen op 7 Oktober 2023, echt die linkse logica ik kan er niet bij.

Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 20:01:

[..]

Ik lees dat ze `tegen genocide` zijn ik vraag mij dan af wie is er dan voor ´genocide´ volgens mij is Hamas begonnen op 7 Oktober 2023, echt die linkse logica ik kan er niet bij.

Ach, volgens velen pleegde Israël al ruim vóór 7 oktober 2023 genocide op de Palestijnen.  Een groep die qua bevolkingsomvang enorm is gegroeid..

Veel mensen zijn nogal in de war. 

Muurbloem1985 schreef op 05-10-2025 om 20:01:

[..]

En mensen die tegen de genocide zijn die Israël pleegt kunnen niet bij jouw logica. Of die nou links of rechts zijn. 

Ik was een van de 250.000 mensen op het Museumplein en was voor het eerst in tijden weer ongelooflijk trots om Nederlander te zijn. Het was vredelievend en hoopgevend. En de mensen die erbij waren enorm divers.  We zijn echt met meer! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.