Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Miraval schreef op 03-10-2025 om 17:38:

Het is een feit dat met wat Israël nu heeft gedaan, er onmogelijk in de nabije toekomst een 2 statenstelsel kan ontstaan wat in vrede naast elkaar bestaat.

Dat was eigenlijk al duidelijk direct na het oprichten van Israëlische Staat, maar nu is er een hele nieuwe generatie mensen die Israël liever zien gaan dan komen.

Het is niet opgelost wanneer Hamas verdwijnt, de voedingsbodem voor een nieuwe terroristische organisatie is er, en daarmee kan Israël misschien deze oorlog wel winnen, ik denk dat de toekomst zeer onzeker is voor Israël.

Israël bestaat natuurlijk al sinds 1948 en werd vanaf het begin door moslimlanden aangevallen, ze zijn wel wat gewend en verdwijnen echt niet zomaar.

Muurbloem1985 schreef op 03-10-2025 om 19:17:

[..]

Israël bestaat natuurlijk al sinds 1948 en werd vanaf het begin door moslimlanden aangevallen, ze zijn wel wat gewend en verdwijnen echt niet zomaar.

Maar het leven voor de Israëlische bevolking wordt in de toekomst wel gevaarlijker, mede door toedoen van hun eigen regering momenteel. (Maar dat kan ook doemdenken zijn vanuit mijn kant natuurlijk.)

Overigens vind ik het dus wel een enge ontwikkeling dat een politieke partij (hoe klein ook) een motie in kan dienen in Nederland die feitelijk oproept tot het opheffen van Israel en uitroepen tot 1 Palestijnse Staat. (DENK) En geen enkele andere partij heeft die motie gesteund, maar het feit dat deze motie uberhaupt ingediend wordt in Nederland vind ik al bizar. 

oh, en in het kader van bovenstaande, de aanslag op de synagoge gisteren werd bijna bejubeld door veel mensen online. Opmerkingen als net goed want Gaza, hadden meer doden moeten zijn want Gaza en in de toekomst hopelijk vaker want Gaza.... 

Ik word er helemaal onpasselijk van. Het feit dat mensen vinden dat onschuldige Joodse mensen bestraft moeten of mogen worden om wat Netanyahu doet, in landen in Europa, is echt bizar. Ik heb er geen woorden voor. 

Miraval schreef op 03-10-2025 om 19:28:

oh, en in het kader van bovenstaande, de aanslag op de synagoge gisteren werd bijna bejubeld door veel mensen online. Opmerkingen als net goed want Gaza, hadden meer doden moeten zijn want Gaza en in de toekomst hopelijk vaker want Gaza....

Ik word er helemaal onpasselijk van. Het feit dat mensen vinden dat onschuldige Joodse mensen bestraft moeten of mogen worden om wat Netanyahu doet, in landen in Europa, is echt bizar. Ik heb er geen woorden voor.

Het is een soort massahysterie. Die boten naar Gaza zonder daadwerkelijke hulpmiddelen aan boord, ook zo enorm idioot. En hier in het westen gaan de demonstraties gewoon door terwijl de moslimwereld zijn goedkeuring aan het plan van trump heeft gegeven. Het is echt massahysterie. 

Koko67 schreef op 03-10-2025 om 21:12:

[..]

Het is een soort massahysterie. Die boten naar Gaza zonder daadwerkelijke hulpmiddelen aan boord, ook zo enorm idioot. En hier in het westen gaan de demonstraties gewoon door terwijl de moslimwereld zijn goedkeuring aan het plan van trump heeft gegeven. Het is echt massahysterie.

Nou ja ik vind het vooral van de zotte dat hier mensen het spoor opgaan en treinverkeer stilleggen alsof ze zo via de Nederlandse regering de regering Israël onder druk kunnen zetten om die mensen, die al in overtreding waren en dit wisten, eerder vrij te laten. 

Kijk dat je die boten opgaat moet je helemaal zelf weten, maar ben dan ook bereid de consequenties te dragen. 

Maar vooral denk ik ga gewoon werken, doe mee met de demonstratie 12 oktober en laat je stem horen met de verkiezingen. 

Dat stoort mij dus ook mateloos. Hoe vaak er niet wordt gezegd over moslims en asielzoekers. Nee, nee, niet over één kam scheren hoor. Ze mogen amper benoemd worden als ze iets hebben uitgevreten. Maar in het geval van Joden maakt men blijkbaar graag een uitzondering. Dit doet mij aan een bepaalde periode in de vorige eeuw denken waarvan al die tijd gezegd werd.........Dit nooit meer!!!!!

https://www.nu.nl/algemeen/6371247/hamas-is-akkoord-met-vrijlaten-gijzelaars-en-wil-verder-praten-over-vredesplan-trump.html

Voorzichtig positief nieuws.... ik hoop dat beide partijen akkoord gaan met de rest van het plan of in ieder geval tot elkaar kunnen komen  

Ik word daar ook onpasselijk van, maar waar lees je dat dan? Op Facebook en X of onder nieuwsberichten enzo? Daar staan toch altijd berichten van idioten, van welke kant dan ook?

Mensen zijn altijd verantwoordelijk voor wat ze zelf doen, niet wat hun regering doet of anderen uit hun land.

Thora schreef op 03-10-2025 om 21:53:

[..]

Dat stoort mij dus ook mateloos. Hoe vaak er niet wordt gezegd over moslims en asielzoekers. Nee, nee, niet over één kam scheren hoor. Ze mogen amper benoemd worden als ze iets hebben uitgevreten. Maar in het geval van Joden maakt men blijkbaar graag een uitzondering. Dit doet mij aan een bepaalde periode in de vorige eeuw denken waarvan al die tijd gezegd werd.........Dit nooit meer!!!!!

Dit begrijp ik niet zo, want volgens mij doe jij er zelf om het hardste aan mee om als het gaat om moslims, asielzoekers of Palestijnen de verkeerde dingen van een aantal van hen op de hele groep te gooien. Maar als het om Joden gaat maak jij graag een uitzondering? Ik maak voor allemaal geen uitzondering, ik vind het altijd zo dat een individu niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor iets wat een ander doet. Ik vind het belangrijk om iemand die Joods is niet aan te kijken op wat Netanyahu doet, maar het zou met 2 maten meten zijn als ik dan een Palestijn wel zou aankijken op wat Hamas doet, of een willekeurige moslim niet in Nederland zou willen hebben omdat een andere moslim iets verkeerds heeft gedaan. Dan maak je van de Palestijnen of moslims eigenlijk de nieuwe Joden, het volk of de groep die je wel als zondebok kunt nemen.

Helemaal eens. Ook al mijd ik dergelijke berichten op socials, ik geloof onmiddellijk dat ze er zijn, helaas, 'aan beide kanten'. 

Amboise schreef op 03-10-2025 om 23:09:

[..]

Dit begrijp ik niet zo, want volgens mij doe jij er zelf om het hardste aan mee om als het gaat om moslims, asielzoekers of Palestijnen de verkeerde dingen van een aantal van hen op de hele groep te gooien. Maar als het om Joden gaat maak jij graag een uitzondering? Ik maak voor allemaal geen uitzondering, ik vind het altijd zo dat een individu niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor iets wat een ander doet. Ik vind het belangrijk om iemand die Joods is niet aan te kijken op wat Netanyahu doet, maar het zou met 2 maten meten zijn als ik dan een Palestijn wel zou aankijken op wat Hamas doet, of een willekeurige moslim niet in Nederland zou willen hebben omdat een andere moslim iets verkeerds heeft gedaan. Dan maak je van de Palestijnen of moslims eigenlijk de nieuwe Joden, het volk of de groep die je wel als zondebok kunt nemen.

Nou inderdaad,  helemaal mee eens. Hoe hypocriet en blind kun je zijn, zeg

Vanwege deze mentaliteit kom ik nog maar weinig in dit topic. Word er naar van.

Israël is het bewijs dat liefde voor nationaliteit tot grote kracht en welvaart kan leiden zelfs al moet men daarvoor een dagelijkse strijd voeren. Ook Amerika momenteel trouwens. En andere grote wereldmachten zoals China.

De rest van de landen zal logischerwijs irrelevant worden omdat een gezamenlijke motivatie ontbreekt en tenslotte verdwijnen van het wereldtoneel.

Ik denk dat de huidige grote bek en zelfoverschatting van Europeanen daar een symptoom van is.

Ik verwacht er weinig van. Israël stopt vast niet met aanvallen en Hamas vind vast een reden om gijzelaars toch niet vrij te laten. 
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6371253/trump-na-langverwachte-verklaring-hamas-israel-moet-nu-stoppen-met-bombarderen.html

Israël moet per direct stoppen met de bombardementen op Gaza. Dat schreef de Amerikaanse president Donald Trump nadat Hamas vrijdag had gereageerd op zijn twintig punten tellende vredesvoorstel. Hamas gaat akkoord met het vrijlaten van de Israëlische gijzelaars, maar wil over veel andere punten nog onderhandelen.

Amboise schreef op 03-10-2025 om 23:01:

[..]

Ik word daar ook onpasselijk van, maar waar lees je dat dan? Op Facebook en X of onder nieuwsberichten enzo? Daar staan toch altijd berichten van idioten, van welke kant dan ook?

Mensen zijn altijd verantwoordelijk voor wat ze zelf doen, niet wat hun regering doet of anderen uit hun land.

Mensen blijven social media maar bagatelliseren terwijl daar juist mensen aankondigen wat ze gaan doen of hun mening verkondigen.

Amboise schreef op 03-10-2025 om 23:09:

[..]

Dit begrijp ik niet zo, want volgens mij doe jij er zelf om het hardste aan mee om als het gaat om moslims, asielzoekers of Palestijnen de verkeerde dingen van een aantal van hen op de hele groep te gooien. Maar als het om Joden gaat maak jij graag een uitzondering? Ik maak voor allemaal geen uitzondering, ik vind het altijd zo dat een individu niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor iets wat een ander doet. Ik vind het belangrijk om iemand die Joods is niet aan te kijken op wat Netanyahu doet, maar het zou met 2 maten meten zijn als ik dan een Palestijn wel zou aankijken op wat Hamas doet, of een willekeurige moslim niet in Nederland zou willen hebben omdat een andere moslim iets verkeerds heeft gedaan. Dan maak je van de Palestijnen of moslims eigenlijk de nieuwe Joden, het volk of de groep die je wel als zondebok kunt nemen.

Dan gaat er iets mis met lezen. Ik heb nooit alle moslims de schuld gegeven van wat er in Jemen, Iran en Afghanistan gebeurt. Of alle moslims de schuld gegeven van de jodenjacht in Amsterdam na die voetbalwedstrijd. Of alle asielzoekers van de misdragingen van een mannelijke groep in Ter Apel en andere plaatsen in het land.

En ik heb al zeker nooit Palestijnen aangekeken op de daden van Hamas. Sterker nog. Elders op dit forum heb ik dit zelfs nog een keer letterlijk opgeschreven. Waarschijnlijk in deze topic. Kortom, ik vind dit heel makkelijk en vooral tendentieus gesteld. Beetje een populistische post. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.