Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Koko67
02-10-2025 om 21:23
Malibu2 schreef op 02-10-2025 om 19:49:
En intussen zijn er in Den Haag weer protesten... De pro-Pallies protesteerden eerder vandaag voor het ministerie van BuZa om de vrijlating van de opvarenden van de flotilla te eisen. De ME moest ingrijpen. En vanavond blokkeren ze de treinsporen waardoor op bepaalde trajecten geen treinen kunnen rijden. Zulke mensen zijn echt de weg kwijt.
https://www.omroepwest.nl/misdaad/5019100/actievoerders-op-het-spoor-treinverkeer-rond-den-haag-centraal-ligt-stil
Zolang we die mafklappers met fluwelen handschoentjes blijven aanpakken gaat dit gewoon door.
Thora
02-10-2025 om 22:59
Muurbloem1985 schreef op 02-10-2025 om 07:33:
die lui op die boot hebben bereikt waarmee ze zijn begonnen namelijk helemaal niks
In de topic raar maar waar nieuws heb ik dit bericht aangehaald. Wat doen die mensen op die boot? Ze nemen de plaats in van voedsel en andere dingen die de boot naar de mensen in Gaza wil brengen. Die lui hebben daar niks te zoeken.
Malibu2
02-10-2025 om 23:19
Thora schreef op 02-10-2025 om 22:59:
[..]
In de topic raar maar waar nieuws heb ik dit bericht aangehaald. Wat doen die mensen op die boot? Ze nemen de plaats in van voedsel en andere dingen die de boot naar de mensen in Gaza wil brengen. Die lui hebben daar niks te zoeken.
Ik denk dat het een combinatie is van dat ze willen provoceren, hun moreel kompas verloren zijn en extremistisch gedachtegoed hebben, en aandachtsgeil zijn.
Ik heb een interview met een Nederlandse opvarende gezien, die spoorde echt niet, die klonk zo geïndoctrineerd.
rionyriony
03-10-2025 om 07:03
Muurbloem1985 schreef op 02-10-2025 om 16:54:
4 volstrekt onschuldige mensen neergestoken maar laat men zich vooral druk maken of Israël mee mag doen met het Eurovisie Songfestival, soms vraag ik mij af in wat voor wereld we leven.
Ja ziek. Uitsluiting wordt als wapen ingezet. Soort pestgedrag. Israël staat al helemaal alleen daar, omringd door vijanden en alleen geduld door sommige buren uit praktische overwegingen, dus het wapen van Europa is dan om er nog een schepje bovenop te doen en dit er nog extra in te wrijven.
Wat niet in Europeanen opgekomen is dat ze onwerkbare adviezen gaven. Was de kwaliteit beter geweest dan waren die adviezen beslist ter harte genomen.
Malibu2
03-10-2025 om 08:04
Over die flotilla: er blijken vrijwel geen hulpgoederen aan boord te zijn
.@IsraelPolice is looking for the humanitarian aid from the Hamas-Sumud provocation so it can be transferred peacefully to Gaza.
The only problem: so far they haven’t found much.
Like we said, it was never about the aid. It was always about the provocation.
Mede gezien de reacties op dit X-bericht ben ik sterk geneigd dit te geloven. De pro Hamas zijde toont in een reactie namelijk een video van 10 september waarin wat dozen met inhoud in Tunesië aan boord worden geladen. Dát is hun "bewijs". Het lijkt er echter meer op dat dat hun eigen eten was voor onderweg en dat er vrijwel niets over is voor de Gazanen.
https://x.com/IsraelMFA/status/1973874535662563391?t=ZKpvoaC6tlNXuyyBnYZWhA&s=19
https://x.com/ggaaarrryyyy/status/1973913377081590119?t=XzieB8O26j9m3HrgvkvoEA&s=19
Malibu2
03-10-2025 om 08:34
Ik heb sinds 7 oktober veel online videos van Palestijnen en de pro Hamas zijde bekeken. Wat me opvalt is dat ze het vaak hebben over "Palestine" en "Palestine under zionist occupation".
Westerlingen zullen wellicht geneigd zijn te denken dat ze dan spreken over Gaza (waar Israël zich 20 jaar geleden volledig uit heeft teruggetrokken) of de westbank. Maar ik hoor het ze ook zeggen als het gaat om Tel Aviv, om Ben Gurion Airport etc. Allemaal gebieden die voor westerse landen als Israël worden beschouwd, als niet-betwist. Ook díe gebieden noemen ze "Palestine under zionist occupation".
Dit sluit perfect aan bij leuzen als "From the river to the sea, Palestine will be free". Dat zien de schreeuwers dus als een oproep om de hele Joodse staat van Israël weg te vagen, om er één Palestijnse staat van te maken.
Ze zijn zó duidelijk in hun intenties. Het Palestijnse geweld gaat niet stoppen met het uitroepen van een Palestijnse staat in Gaza en de westbank, ze willen het grondgebied van geheel Israël. De Joodse staat wordt gezien als "bezetter" van het land dat van hen, van de Palestijnen, is. En daarom zien velen de terroristische slachtpartij van 7 oktober als "gerechtvaardigd verzet" tegen een "bezettingsmacht".
Het is allemaal heel duister.
Mick87
03-10-2025 om 08:42
Malibu2 schreef op 03-10-2025 om 08:34:
Ik heb sinds 7 oktober veel online videos van Palestijnen en de pro Hamas zijde bekeken. Wat me opvalt is dat ze het vaak hebben over "Palestine" en "Palestine under zionist occupation".
Westerlingen zullen wellicht geneigd zijn te denken dat ze dan spreken over Gaza (waar Israël zich 20 jaar geleden volledig uit heeft teruggetrokken) of de westbank. Maar ik hoor het ze ook zeggen als het gaat om Tel Aviv, om Ben Gurion Airport etc. Allemaal gebieden die voor westerse landen als Israël worden beschouwd, als niet-betwist. Ook díe gebieden noemen ze "Palestine under zionist occupation".
Dit sluit perfect aan bij leuzen als "From the river to the sea, Palestine will be free". Dat zien de schreeuwers dus als een oproep om de hele Joodse staat van Israël weg te vagen, om er één Palestijnse staat van te maken.
Ze zijn zó duidelijk in hun intenties. Het Palestijnse geweld gaat niet stoppen met het uitroepen van een Palestijnse staat in Gaza en de westbank, ze willen het grondgebied van geheel Israël. De Joodse staat wordt gezien als "bezetter" van het land dat van hen, van de Palestijnen, is. En daarom zien velen de terroristische slachtpartij van 7 oktober als "gerechtvaardigd verzet" tegen een "bezettingsmacht".
Israël wordt beschuldigd van een genocide. Hamas zou er graag één plegen als ze de kans kregen.
Daglichtlamp
03-10-2025 om 08:59
Volgens mij hebben we hier dan ook totaal geen discussie over het feit dat Hamas een terreurorganisatie is, en daarom geen rol mag spelen in het toekomstig bestuur over Gaza.
Malibu2
03-10-2025 om 09:15
Daglichtlamp schreef op 03-10-2025 om 08:59:
Volgens mij hebben we hier dan ook totaal geen discussie over het feit dat Hamas een terreurorganisatie is, en daarom geen rol mag spelen in het toekomstig bestuur over Gaza.
Maar mag Israël de oorlog winnen?
Malibu2
03-10-2025 om 09:25
Daglichtlamp schreef op 03-10-2025 om 08:59:
En als ik met mensen praat die heel veel commentaar hebben op de oorlog en met name Israël ("ja, Hamas had 7 oktober nooit mogen doen, dat was afschuwelijk... maar Israël is nu net zo afschuwelijk bezig") dan blijkt vaak dat ze hier helemaal geen besef van hebben of het niet wíllen zien.
Ze hebben een soort David vs Goliath idee van deze oorlog, waarbij de Palestijnen ("David") vechten tegen de sterkere tegenstander Israël ("Goliath") die die arme Palestijnen "onderdrukt". Heel bijzonder.
rionyriony
03-10-2025 om 09:47
Malibu2 schreef op 03-10-2025 om 08:34:
Ze geloven duidelijk in een heel ander soort god dan in een lieve man die goedheid en vergevingsgezindheid predikte waar hij zelf aan dood ging.
Daglichtlamp
03-10-2025 om 12:33
Malibu2 schreef op 03-10-2025 om 09:15:
[..]
Maar mag Israël de oorlog winnen?
Dat hangt er van af wat je winnen noemt. Als winnen de totale vernietiging van de Palestijnse gemeenschap is in Gaza en op de Weststrook dan niet.
Malibu2
03-10-2025 om 13:13
Daglichtlamp schreef op 03-10-2025 om 12:33:
[..]
Dat hangt er van af wat je winnen noemt. Als winnen de totale vernietiging van de Palestijnse gemeenschap is in Gaza en op de Weststrook dan niet.
Wat bedoel je met een totale vernietiging van de Palestijnse gemeenschap? Waar heb je het dan concreet over?
En wat vind je van de vondsten van raketten op de westbank (Tulkarm, Ramallah en Beitunia), denk je dat de Palestijnen die willen afvuren op Jordanië?
Miraval
03-10-2025 om 17:38
Het is een feit dat met wat Israël nu heeft gedaan, er onmogelijk in de nabije toekomst een 2 statenstelsel kan ontstaan wat in vrede naast elkaar bestaat.
Dat was eigenlijk al duidelijk direct na het oprichten van Israëlische Staat, maar nu is er een hele nieuwe generatie mensen die Israël liever zien gaan dan komen.
Het is niet opgelost wanneer Hamas verdwijnt, de voedingsbodem voor een nieuwe terroristische organisatie is er, en daarmee kan Israël misschien deze oorlog wel winnen, ik denk dat de toekomst zeer onzeker is voor Israël.
rionyriony
03-10-2025 om 18:51
De toekomst is nooit zeker geweest, voor niemand van ons. Dat is nu eenmaal het leven. Hoe meer je erop attent bent, hoe beter je kansen om te overleven.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.