Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Zilver_gray schreef op 14-08-2025 om 10:54:

[..]

Jij leeft nog steeds in de veronderstelling dat het Netanyahu allemaal om de gijzelaars te doen is. En dat mag. Realistisch is het niet.

Jij denkt dat het helpt dat die arme mensen daar nog zitten?

Muurbloem1985 schreef op 14-08-2025 om 11:16:

[..]

Jij denkt dat het helpt dat die arme mensen daar nog zitten?

Zeg ik dat? 

Ik denken dat de gijzelaars helemaal geen invloed hebben op hetgeen dat regime van plan is, nl; verdrijven en innemen.

Zilver_gray schreef op 14-08-2025 om 10:54:

[..]

Jij leeft nog steeds in de veronderstelling dat het Netanyahu allemaal om de gijzelaars te doen is. En dat mag. Realistisch is het niet.

Ik kan het geloof ik nog 100x zeggen maar het helpt blijkbaar niet, Netanyahu is deze oorlog niet begonnen maar hamas op 7 oktober 2023, als de verschrikkingen op deze datum niet waren gebeurd was gaza nu geen  puinhoop.

Muurbloem1985 schreef op 14-08-2025 om 11:19:

[..]

Ik kan het geloof ik nog 100x zeggen maar het helpt blijkbaar niet, Netanyahu is deze oorlog niet begonnen maar hamas op 7 oktober 2023, als de verschrikkingen op deze datum niet waren gebeurd was gaza nu geen puinhoop.

En ik kan nog 100.0000 x aangeven dat 7 oktober enkel een “mooi” excuus was om te kunnen uitvoeren wat ze nu doen: vermoorden, verdrijven en tot slot overnemen. Maar dat lijkt ook niet over te komen.

Muurbloem1985 schreef op 14-08-2025 om 11:19:

[..]

Ik kan het geloof ik nog 100x zeggen maar het helpt blijkbaar niet, Netanyahu is deze oorlog niet begonnen maar hamas op 7 oktober 2023, als de verschrikkingen op deze datum niet waren gebeurd was gaza nu geen puinhoop.

Denk jij dat het door blijven gaan met vernietigen, doden en verdrijven helpt bij het terugkrijgen van de gijzelaars? Ik denk het niet en de familie van de gijzelaars lijkt er ook zo over te denken. Als Israël de gijzelaars echt serieus neemt dan kondigt het eenzijdig staakt het vuren aan. 

PensioNada schreef op 14-08-2025 om 12:18:

[..]

Denk jij dat het door blijven gaan met vernietigen, doden en verdrijven helpt bij het terugkrijgen van de gijzelaars? Ik denk het niet en de familie van de gijzelaars lijkt er ook zo over te denken. Als Israël de gijzelaars echt serieus neemt dan kondigt het eenzijdig staakt het vuren aan.

Ja en volgende week krijgen we weer een raketten regen van hamas of een 2de 7 oktober snappen mensen nog steeds niet dat dit een kwestie van overleven of dood is voor Israël?

Zilver_gray schreef op 14-08-2025 om 11:21:

[..]

En ik kan nog 100.0000 x aangeven dat 7 oktober enkel een “mooi” excuus was om te kunnen uitvoeren wat ze nu doen: vermoorden, verdrijven en tot slot overnemen. Maar dat lijkt ook niet over te komen.

Als je het doden van 1200 onschuldige mensen en het ontvoeren van 100den mensen die nog steeds niet terug zijn aanduidt als "excuus" dan snap je het nog steeds niet.

Muurbloem1985 schreef op 14-08-2025 om 12:42:

[..]

Als je het doden van 1200 onschuldige mensen en het ontvoeren van 100den mensen die nog steeds niet terug zijn aanduidt als "excuus" dan snap je het nog steeds niet.

Als jij het gerechtvaardigd vind dat 50.000 + onschuldige mensen daarvoor dood moeten, vraag ik me af of jij het snapt.

Muurbloem1985 schreef op 14-08-2025 om 10:26:

[..]

Zijn alle gijzelaars al vrijgelaten o nee wacht er zitten nog steeds een aantal onder erbarmelijke condities, tot die tijd gaat Israël gewoon door en terecht.

Israel zorgt er wel voor dat de gijzelaars of platgebombardeerd worden of verhongeren. Ze geven geen snars om de gijzelaars.

Loeki72 schreef op 14-08-2025 om 12:51:

[..]

Israel zorgt er wel voor dat de gijzelaars of platgebombardeerd worden of verhongeren. Ze geven geen snars om de gijzelaars.

Mensen blijven dat zeggen maar ze zijn wel een oorlog begonnen om de gijzelaars vrij te laten, die trouwens tussen de gazaanse burgers zitten.

Zilver_gray schreef op 14-08-2025 om 12:50:

[..]

Als jij het gerechtvaardigd vind dat 50.000 + onschuldige mensen daarvoor dood moeten, vraag ik me af of jij het snapt.

Onschuldig? Hoeveel hamas mensen zitten daar tussen? En nogmaals als je klappen  uitdeelt kun je het ook terugverwachten, heel veel gazanen zijn hamas ook zat maar hier in het westen zien we deze ik zal het netjes zeggen mensen nog steeds als "vrijheidsstrijders" 

Muurbloem1985 schreef op 14-08-2025 om 12:57:

[..]

Onschuldig? Hoeveel hamas mensen zitten daar tussen? En nogmaals als je klappen uitdeelt kun je het ook terugverwachten, heel veel gazanen zijn hamas ook zat maar hier in het westen zien we deze ik zal het netjes zeggen mensen nog steeds als "vrijheidsstrijders"

En jij denkt zeker dat de Israëlische soldaten lieve jongens en meisjes zijn die alleen uit goede bedoelingen kinderen vermoorden? Het Israëlische regime is fout bezig en aangezien het grootste deel van de Israëliërs erachter staat zijn die ook heel fout. Als in jouw ogen alle Palestijnen Hamas aanhangers zijn, dat geldt ook dat de Israëlische bevolking moordenaars en genocideplegers zijn.

Dit gaat toch nergens meer over? Hoe kun je dit nog rechtvaardigen?

https://www.bd.nl/buitenland/bbc-israelisch-leger-schoot-57-kinderen-in-gaza-door-hoofd-of-borst-onder-wie-layan-2-en-mira-6~a8fe07fc/

Sinds het begin van de oorlog in Gaza heeft het Israëlische leger (IDF) minstens 57 Palestijnse kinderen neergeschoten in het hoofd of de borst, zo blijkt uit een onderzoek van BBC. Twee jonge meisjes, Layan (2) en Mira (zes) zijn ook slachtoffers. Ze staan symbool voor de tientallen onschuldige doodgeschoten kinderen.

Loeki72 schreef op 14-08-2025 om 13:18:

[..]

En jij denkt zeker dat de Israëlische soldaten lieve jongens en meisjes zijn die alleen uit goede bedoelingen kinderen vermoorden? Het Israëlische regime is fout bezig en aangezien het grootste deel van de Israëliërs erachter staat zijn die ook heel fout. Als in jouw ogen alle Palestijnen Hamas aanhangers zijn, dat geldt ook dat de Israëlische bevolking moordenaars en genocideplegers zijn.

Dat krijg je als de vijand zich tussen de bevolking schuilt, mensen kan blijven zeuren op Israël maar als zelfs gazanen genoeg hebben van het hamas tuig zegt dat wel genoeg.

Zilver_gray schreef op 14-08-2025 om 14:45:

Dit gaat toch nergens meer over? Hoe kun je dit nog rechtvaardigen?

https://www.bd.nl/buitenland/bbc-israelisch-leger-schoot-57-kinderen-in-gaza-door-hoofd-of-borst-onder-wie-layan-2-en-mira-6~a8fe07fc/

Sinds het begin van de oorlog in Gaza heeft het Israëlische leger (IDF) minstens 57 Palestijnse kinderen neergeschoten in het hoofd of de borst, zo blijkt uit een onderzoek van BBC. Twee jonge meisjes, Layan (2) en Mira (zes) zijn ook slachtoffers. Ze staan symbool voor de tientallen onschuldige doodgeschoten kinderen.

Afschuwelijk. 

En nog roepen sommigen dat Israël zichzelf alleen maar verdedigt en geen andere keus heeft. Liefde voor Israël is blijkbaar stekeblind. 

Een grote boevenstaat is het, misdadig. Ik heb het dan over de regering, en iedereen die het met ze eens is erbij. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.