Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Zilver_gray
22-07-2025 om 20:08
Er werd net ook nog even weer bevestigd op het journaal dat Israël de vrachtwagens met voedsel tegenhoudt, en niet Hamas de oorzaak is van deze misère.
Koko67
22-07-2025 om 20:44
Zilver_gray schreef op 22-07-2025 om 19:47:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets anders heb geschreven dan dat ik hoop dat deze mensen weer snel en veilig thuiskomen.
Dat ik ervan overtuigd ben dat ze niet Netanyahu’s 1e prio zijn is wat anders.
Je had het over 1 afschuwelijke dag tegenover meer dan 700 dagen. Daarom herinner ik je even aan de gijzelaars, die hebben wel wat meer last van die ene afschuwelijke dag. En bijzonder hoe het langzamerhand de schuld is van Netanyahu dat die gijzelaars daar zitten. Dat is toch een mooie draai.
Koko67
22-07-2025 om 20:44
Zilver_gray schreef op 22-07-2025 om 20:08:
Er werd net ook nog even weer bevestigd op het journaal dat Israël de vrachtwagens met voedsel tegenhoudt, en niet Hamas de oorzaak is van deze misère.
En door wie wordt dat bevestigd?
Zorroo
22-07-2025 om 20:47
Koko67 schreef op 22-07-2025 om 20:44:
[..]
Je had het over 1 afschuwelijke dag tegenover meer dan 700 dagen. Daarom herinner ik je even aan de gijzelaars, die hebben wel wat meer last van die ene afschuwelijke dag. En bijzonder hoe het langzamerhand de schuld is van Netanyahu dat die gijzelaars daar zitten. Dat is toch een mooie draai.
Netanyahu is niet schuldig aan de gijzelingen, dat beweert ook niemand hier. Je verdraait de boel.
Hij en zijn regering zijn er wel schuldig aan dat de kans op redding van de gijzelaars steeds maar kleiner wordt. Alleen met onderhandelen kunnen er stappen vooruit worden gezet. En ja, onderhandelen met Hamas is een sombere optie, maar wel de enige. Deze oorlog lost NIETS op.
felija
22-07-2025 om 20:49
Daglichtlamp schreef op 22-07-2025 om 19:47:
De laatste foto's van Bashar, die o.a. foto's maakte voor de NRC.
https://www.nrc.nl/nieuws/2025/07/22/bashar-fotografeerde-de-honger-nu-kan-hij-er-zelf-niet-meer-door-werken-a4899831
De afgelopen weken bleek dat inwoners van Zuid-Gaza zich in levensgevaar moeten begeven wanneer ze voedsel proberen te halen bij een door Israël ingericht distributiepunt. Meer dan achthonderd mensen werden al doodgeschoten. Omdat ze te vroeg in de rij stonden, te laat, te ongeorganiseerd, met te veel. Israël bepaalt de regels.
In Noord-Gaza word je niet doodgeschoten bij een voedseldistributiepunt. In Noord-Gaza is geen voedseldistributiepunt. In Noord-Gaza heerst honger. En over die honger hoor je veel minder. Dat gaat ook niet: er zijn amper nog journalisten, en wie er wel is, kan nauwelijks nog werken. Internationale journalisten mogen er van Israël al helemaal niet komen.
Zorroo
22-07-2025 om 20:51
[..]
Ik zet het hier nog maar een keer neer want het is kennelijk nodig; post van een paar dagen terug in dit topic:
Interessant artikel van NOS Nieuws over hoe wordt gecheckt of berichten uit Gaza feitelijk kloppen.
Hoe stel je vast of berichten uit Gaza kloppen? Onder meer door locatie te checken - https://nos.nl/l/2575227
NOS schrijft echt niet zo maar iets. Hoe graag je ook zou willen dat het allemaal niet waar was.
Koko67
22-07-2025 om 21:00
Zorroo schreef op 22-07-2025 om 20:51:
[..]
Ik zet het hier nog maar een keer neer want het is kennelijk nodig; post van een paar dagen terug in dit topic:
Interessant artikel van NOS Nieuws over hoe wordt gecheckt of berichten uit Gaza feitelijk kloppen.
Hoe stel je vast of berichten uit Gaza kloppen? Onder meer door locatie te checken - https://nos.nl/l/2575227
NOS schrijft echt niet zo maar iets. Hoe graag je ook zou willen dat het allemaal niet waar was.
Nee, dat geloof ik ook niet. Het probleem echter is dat al het nieuws van Gazanen komt en dat door de nieuwssites dit nieuws weer gecheckt wordt bij Gazanen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het walgelijk en vreselijk als er onschuldige mensen worden doodgeschoten alleen maar omdat ze willen eten. Ik snap het alleen echt niet. Mijn aarzeling om dit zo maar als nieuws aan te nemen zit hem in het feit dat Israël alleen maar te verliezen heeft bij deze acties. Namelijk sympathie van de hele wereld als ze zomaar onschuldige mensen doodschieten. Ze winnen er helemaal niks bij. Hamas wint er alles bij als de wereld gaat denken dat Israël zomaar onschuldige mensen bij bosjes neerknalt.
Daglichtlamp
22-07-2025 om 21:03
Koko67 schreef op 22-07-2025 om 21:00:
[..]
Nee, dat geloof ik ook niet. Het probleem echter is dat al het nieuws van Gazanen komt en dat door de nieuwssites dit nieuws weer gecheckt wordt bij Gazanen.
Misschien moet je eerst het artikel lezen, het gaat wel om meer dan alleen checken bij Gazanen.
Zilver_gray
22-07-2025 om 21:03
[..]
Mijn post is van 20:08….ik schreef dat het nét bevestigd werd op het Journaal.. de NOS. Denk je dat ik uit mijn nek zit te kletsen? Ik hoef dit soort afschuwelijkheden niet te fantaseren of aan te dikken.
Zorroo
22-07-2025 om 21:08
Daglichtlamp schreef op 22-07-2025 om 21:03:
[..]
Misschien moet je eerst het artikel lezen, het gaat wel om meer dan alleen checken bij Gazanen.
Ja Koko67, lees nou eerst eens het NOS-artikel dat ik speciaal voor jou opnieuw plaatste in plaats van al die aannames en je ongegronde wantrouwen.
Zilver_gray
22-07-2025 om 21:11
Koko67 schreef op 22-07-2025 om 21:00:
[..]
Nee, dat geloof ik ook niet. Het probleem echter is dat al het nieuws van Gazanen komt en dat door de nieuwssites dit nieuws weer gecheckt wordt bij Gazanen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het walgelijk en vreselijk als er onschuldige mensen worden doodgeschoten alleen maar omdat ze willen eten. Ik snap het alleen echt niet. Mijn aarzeling om dit zo maar als nieuws aan te nemen zit hem in het feit dat Israël alleen maar te verliezen heeft bij deze acties. Namelijk sympathie van de hele wereld als ze zomaar onschuldige mensen doodschieten. Ze winnen er helemaal niks bij. Hamas wint er alles bij als de wereld gaat denken dat Israël zomaar onschuldige mensen bij bosjes neerknalt.
Nou NEWSFLASH dat doen ze inmiddels al zo’n 2 jaar hoor, niets nieuws!
Loeki72
22-07-2025 om 21:21
[..]
Dus jij vindt het prima om een heel volk uit te moorden om de gijzelaars? Ik vind je echt als een vreselijk mens klinken. Ik jouw ogen is elke Palestijn een Hamasstrijder of aanhanger. Dan moet het ook zo zijn dat elke Israëliër een Netanyahu aanhanger en, aangezien elke Israëliër in het leger zit of heeft gezeten, een (kinder)moordenaar is.
Koko67
22-07-2025 om 21:58
Daglichtlamp schreef op 22-07-2025 om 21:03:
[..]
Dat heb ik gedaan. En ik lees vooral over lokale journalisten en over Gazanen die zaken bevestigen. Als ooit de oorlog voorbij is( en ik hoop net als iedereen dat dat snel zal zijn) gaan we zien hoeveel propaganda en nepnieuws er verspreid is.
Zorroo
22-07-2025 om 22:24
Koko67 schreef op 22-07-2025 om 21:58:
[..]
Dat heb ik gedaan. En ik lees vooral over lokale journalisten en over Gazanen die zaken bevestigen. Als ooit de oorlog voorbij is( en ik hoop net als iedereen dat dat snel zal zijn) gaan we zien hoeveel propaganda en nepnieuws er verspreid is.
Je leest dus alleen wat je wilt lezen. Dom van me, wat had ik dan verwacht. 🙄
felija
22-07-2025 om 22:41
Koko67 schreef op 22-07-2025 om 21:58:
[..]
Jeetje......hoe selectief kan iemand lezen?!
ongelofelijk..
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.