Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Fijn we kunnen ons opmaken voor nog meer terroristische aanslagen. Ja de wereld is echt een stuk veiliger geworden ..

Iran 'threatened Trump with sleeper-cell revenge terrorist attacks inside US' days before nuclear strikes | Daily Mail Online

Ik vind het allemaal heel mistroostig.

https://youtu.be/lPdJVeDmlR8?si=kRngVtGIxIPvZq_D 6 dagen geleden: Olcay Gulsen en Onno Hoes botsen aan tafel bij De Oranjezomer over het conflict tussen Israël en Hamas.

Ik vind het gewoon ontzettend lastig, gaat het op de lange termijn echt veiliger worden voor Israël nu ze Iran bombarderen? Levert dit op de lange termijn niet gewoon extra vijanden en extra terroristen op? 

Die terroristen blijven er wel en een atoombom is er hopelijk niet (meer).

Daglichtlamp schreef op 23-06-2025 om 09:38:

Ik vind het gewoon ontzettend lastig, gaat het op de lange termijn echt veiliger worden voor Israël nu ze Iran bombarderen? Levert dit op de lange termijn niet gewoon extra vijanden en extra terroristen op?

Nou dit inderdaad. En niet alleen voor Israël, ook de rest van de (westerse) wereld kan hier weer meer last van krijgen.

Dit, dat is precies wat ik me ook afvraag.

Poezenmeisje schreef op 23-06-2025 om 09:43:

Die terroristen blijven er wel en een atoombom is er hopelijk niet (meer).

De kennis waarschijnlijk nog wel, en als het verrijkt uranium geraakt zou zijn, dan zouden er verhoogde stralingsniveaus moeten zijn. Dus ook daar beschikken ze nog over. 

Die vijanden zijn er al en die terroristen ook. Terroristen met minder uranium te beschikking lijkt mij wel iets veiliger. Die aanslagen gebeuren nu ook. En niet alleen in Israël. 

Volgens mij kon de dreiging al niet meer groter worden dan hij was. Je bent het dan aan je burgers verplicht om met de huidige kennis van de feiten zo goed en verantwoordelijk mogelijk te handelen.

Echt veiligheid en een lang leven voor je nakomelingen kan niemand ooit garanderen maar normaal is dat je vooral je eigen groep belangrijk vindt en pas daarna de rest van homo sapiens, vooral bevriende en verwante groepen en op het allerlaatst pas je vijanden.

Dat maakt je gewoon sterker en zelfverzekerder dus krachtiger dan als je iedereen even lief vindt. Dat wordt toch gezien als zwakte. Je moet blijven beseffen hoe je tegenstander je ziet. Als die ziet dat je twijfelt en iedereen wil sparen ten koste van alles ga je geheid verliezen. 

Dit is gewoon realisme hoor. Met emotiegestuurde beslissingen moet je verrekte voorzichtig zijn. Want ook die kunnen bloedserieus gaan worden als je daarvoor kiest.

rionyriony schreef op 23-06-2025 om 11:18:

Dit is gewoon realisme hoor. Met emotiegestuurde beslissingen moet je verrekte voorzichtig zijn. Want ook die kunnen bloedserieus gaan worden als je daarvoor kiest.

Ik vraag me dus juist af of deze besluiten van de VS en van Israël om te bombarderen niet juist teveel emotiegestuurd zijn. Juist vanwege de continue dreiging die van Iran uitgaat. 

Putin waarschuwt Trump al dat hij de “box van Pandora” geopend heeft met deze actie.

En wat levert Iran zijn gang laten gaan op de lange termijn op? Het hoofddoel van dit land is om de Westerse wereld te vernietigen, al jarenlang. En gezien het fanatisme gaat het ze op een kwade dag ook lukken. Stukje voor stukje. Nu laten zien dat dit niet wordt geaccepteerd vind ik op zich geen slechte zaak. Veel inwoners van Iran overigens ook niet. Maar je hebt gelijk. Het is een lastige kwestie en je weet niet waar je goed aan doet. 

Daglichtlamp schreef op 23-06-2025 om 11:03:

[..]

De kennis waarschijnlijk nog wel, en als het verrijkt uranium geraakt zou zijn, dan zouden er verhoogde stralingsniveaus moeten zijn. Dus ook daar beschikken ze nog over.

Veel kenniswerkers zijn geëlimineerd bij de eerste aanval door Israël.

Zilver_gray schreef op 23-06-2025 om 09:14:

Fijn we kunnen ons opmaken voor nog meer terroristische aanslagen. Ja de wereld is echt een stuk veiliger geworden ..

Iran 'threatened Trump with sleeper-cell revenge terrorist attacks inside US' days before nuclear strikes | Daily Mail Online

Het dreigingsniveau in Nederland pendelt al jaren tussen niveau 4 en 5. We hebben tot nu toe nauwelijks tot geen terroristische aanval gehad wat inhoudt dat onze Nederlandse veiligheidsdienst goed werk aflevert.

Hi-la-risch!! 😄

Oudtestamentische versprekingen door een meneer van de Verenigde Naties.

Drie keer, net als de ezel van Bileam. God heeft humor.

https://x.com/HilzFuld/status/1936070084042051776?t=KljukygGVSsUWyFqymLk0w&s=19

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.