Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

https://www.ad.nl/buitenland/israelisch-leger-lost-schoten-tijdens-bezoek-diplomaten-onder-wie-nederlander-ministerie-wil-opheldering~a9e3f10f/
Soms vraag ik me af of Israël wel vrienden wìl overhouden in Europa. Zelfs al zouden ze van een route afgeweken zijn, waarom zou je dan schieten op diplomaten?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1072479678/pro-palestijnse-activisten-klagen-over-mooi-weer-demonstranten-den-haag-waarom-nu-pas

Ach jee het is weer eens niet goed, en dan durft een activist in het stuk, een vergelijking te trekken tussen Hannie Schaft en die Hamas terroristen, alsof Hamas verzetsstrijders zijn...

Daglichtlamp schreef op 21-05-2025 om 18:41:

https://www.ad.nl/buitenland/israelisch-leger-lost-schoten-tijdens-bezoek-diplomaten-onder-wie-nederlander-ministerie-wil-opheldering~a9e3f10f/
Soms vraag ik me af of Israël wel vrienden wìl overhouden in Europa. Zelfs al zouden ze van een route afgeweken zijn, waarom zou je dan schieten op diplomaten?

Dat krijg je als je van de route afwijkt en in een oorlogsgebied, beetje risico van het vak.

Muurbloem1985 schreef op 21-05-2025 om 20:16:

[..]

Dat krijg je als je van de route afwijkt en in een oorlogsgebied, beetje risico van het vak.

Dit was niet in Gaza. Is de Westoever nu ook oorlogsgebied?

Daglichtlamp schreef op 21-05-2025 om 20:18:

[..]

Dit was niet in Gaza. Is de Westoever nu ook oorlogsgebied?

Zeker niet het veiligste deel op aarde zullen we het daar op houden

Muurbloem1985 schreef op 21-05-2025 om 20:21:

[..]

Zeker niet het veiligste deel op aarde zullen we het daar op houden

En dan maak je het als Israël nog onveiliger door te schieten op diplomaten? Wat is er mis met gewoon tegen diplomaten zeggen dat een bepaalde plaats niet verstandig is om naar toe te gaan?

Daglichtlamp schreef op 21-05-2025 om 20:29:

[..]

En dan maak je het als Israël nog onveiliger door te schieten op diplomaten? Wat is er mis met gewoon tegen diplomaten zeggen dat een bepaalde plaats niet verstandig is om naar toe te gaan?

Meen je dat serieus? Denk je dat het een soort excursie gebied is waar er vrede heerst? 

Muurbloem1985 schreef op 21-05-2025 om 20:35:

[..]

Meen je dat serieus? Denk je dat het een soort excursie gebied is waar er vrede heerst?

Ik vraag me vooral af wat die diplomaten niet mochten zien wat zo belangrijk was dat Israël liever nog een diplomatiek conflict aangaat. Of het kan ze echt niet meer schelen. Ik heb geen idee.

Ik vind het schandalig dat Nederland de Israëlische ambassadeur hiervoor niet ter verantwoording roept. Andere landen doen dit wel, Nederland vooralsnog niet. Wat een slappe hap. De houding van de Nederlandse regering tov Israël is echt om te huilen. Zelfs eigen burgers die beschoten worden is niet voldoende om ook maar iets te ondernemen tegen Israël. 

Ja, de overheid is er echt voor de burgers hoor. #not

Muurbloem1985 schreef op 21-05-2025 om 20:16:

[..]

Ah ja want even een gewone waarschuwing via dateliettelefoon oid naar die diplomaten was teveel moeite? Dan pak je maar gewon je geweer erbij om in de lucht te schieten als teken dat ze afwijken van de route?

Pure intimidatie vanuit het IDF. Niks meer en niks minder. Het is gewoon schandalig dat dit kan, dat het gebeurd en kennelijk zonder grote gevolgen.

Ik zal de buurman volgende keer ook met een waarschuwingsschot van mijn oprit jagen als hij de mijne gebruikt ipv die van hemzelf. Kennelijk mag dat gewoon. 

Miraval schreef op 21-05-2025 om 22:14:

[..]

Ah ja want even een gewone waarschuwing via sateliet telefoon oid naar die diplomaten was teveel moeite? Dan pak je maar gewon je geweer erbij om in de lucht te schieten als teken dat ze afwijken van de route?

Pure intimidatie vanuit het IDF. Niks meer en niks minder. Het is gewoon schandalig dat dit kan, dat het gebeurd en kennelijk zonder grote gevolgen.

Ik zal de buurman volgende keer ook met een waarschuwingsschot van mijn oprit jagen als hij de mijne gebruikt ipv die van hemzelf. Kennelijk mag dat gewoon.

Kijk je daar echt van op? Ik niet. Hun vingers gaan jeuken van pottenkijkers en dat zoekt een uitweg. Schandalig is het zeker maar ook dat is niets nieuws. Soms schieten ze echt , dan heb je pas pech.

Beterhier schreef op 21-05-2025 om 22:33:

[..]

Kijk je daar echt van op? Ik niet. Hun vingers gaan jeuken van pottenkijkers en dat zoekt een uitweg. Schandalig is het zeker maar ook dat is niets nieuws. Soms schieten ze echt , dan heb je pas pech.

Ja ik ben wellicht naïef, maar tot voor kort had ik Israël wel wat hoger op de morele ladder staan. Maar kennelijk is genocide plegen niet meer genoeg, intimidatie van diplomaten van bevriende (!) landen is ook gewoon iets wat moet kunnen.

En ik vind het een gotspe dat de ambassadeur van Israël in Nederland niet ter verantwoording wordt geroepen maar dat ze het bij een verzoek tot opheldering houden. 

De Westbank is verdeeld in A, B en C gebieden. 

Kom je per ongeluk in een verkeerd gebied, dan kan er op je geschoten worden. Ook door Palestijnen en niet alleen door Israëli's.

https://www.cidi.nl/dossier/nederzettingen-veiligheidszones/

Poezenmeisje schreef op 21-05-2025 om 22:46:

De Westbank is verdeeld in A, B en C gebieden.

Kom je per ongeluk in een verkeerd gebied, dan kan er op je geschoten worden. Ook door Palestijnen en niet alleen door Israëli's.

Ja maar dan schiet je op de "vijand" en niet op diplomaten van landen waarmee je bevriend bent. En ik denk dat het wel duidelijk was wie die diplomaten waren, dat waren geen terroristen verkleed als diplomaat ofzo. Het is toch te gek voor woorden dat zoiets gebeurd? 

Maar goed, Israël heeft ook geen moeite met het vermoorden van hulpverleners dus idd wat dat betreft zou dit zeker geen verrassing mogen zijn. 

Mijn steun zijn ze in ieder geval kwijt, ik ben tegen de regering Netanyahu en alles waar die voor staat. Oh, en ook tegen alle terroristische organisaties rondom Israël, mocht dat niet geheel duidelijk zijn. 

Daglichtlamp schreef op 21-05-2025 om 20:40:

[..]

Ik vraag me vooral af wat die diplomaten niet mochten zien wat zo belangrijk was dat Israël liever nog een diplomatiek conflict aangaat. Of het kan ze echt niet meer schelen. Ik heb geen idee.

Ik denk wel dat je als je zó lang in een staat verkeert van steeds maar weer door je buren aangevallen worden, je gaat doordraaien. Hamas wéét dat natuurlijk, daarom zijn ze zo persistent. Ze weten dat als ze maar lang genoeg blijven prikken, de aangevallen tegenstander fouten gaat maken. Ze zijn geduldig. Bovendien wacht hen eeuwige roem en een prachtige positie in het hiernamaals volgens hun geloof en cultuur. En ze weten heel goed hoe ze op het gemoed kunnen werken van de westerse landen. Dat nemen ze mee in hun strategie en het werkt wonderwel.

Dat eerste gebeurde zelfs ons nog, in de oorlog met Indonesië waarin Nederlandse KNIL-soldaten werden ingezet. Er waren altijd militairen bij die hun overspannen gedachten in daden gingen omzetten. Die op tegenwerkende burgers gingen schieten omdat ze moe en gedemoraliseerd waren en die burgers niet meer zagen als individu maar als tegenstander.

Iemand moet een fout maken voordat de superieur denkt: hé, die gaat te ver. Spijt komt gewoonlijk ná de fout.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.